Elemzések Új esztergomi modellel debütál a Suzuki – ez történt a 47. héten

Új esztergomi modellel debütál a Suzuki – ez történt a 47. héten

Végh Martin | 2021.11.29 07:22

Új esztergomi modellel debütál a Suzuki – ez történt a 47. héten

Fotó: Magyar Suzuki Zrt.

Bemutatták a Suzuki S-Cross új generációját, ami elődjéhez hasonlóan Esztergomban fog készülni. A Rheinmetall egy magyar cégben látja a vezető digitalizációs partner lehetőségét, míg külföldön a chiphiány továbbra is visszafogja az autógyártást. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Az előző héten leplezték le a Suzuki S-Cross új generációját. Az esztergomi gyártású SUV európai értékesítése az év végén kezdődik, később pedig Latin-Amerikában, Óceánia és Ázsia piacain is kapható lesz.

November 24-25. között tartották meg Budapesten a Rheinmetall Industry Day Hungary 2021 eseményt, lehetőséget teremtve a hazai cégek számára, hogy felvegyék a kapcsolatot a Rheinmetallal fejlesztési és gyártási együttműködések reményében. A védelmi technológiákban érdekelt, és hazánkban harcjármű-gyártásra készülő német vállalat jelentős tulajdoni részt fog szerezni 4iG Nyrt.-ben, amit a jövőben a legfőbb digitalizációs partnere lesz.

A szakképzés fejlesztése céljából az Ipar 4.0 gyakorlati modellezését könnyen lehetővé tevő, egy teljes termelési rendszer minden funkcióját tartalmazó miniatűr gyártósort adtak át a győri Lukács Sándor Járműipari és Gépészeti Technikum és Kollégiumban.

Folytatódik az elektromos modelloffenzíva

Bár még csak Németországban, de már kapható a Volkswagen ID.4 kupésított változata, az ID.5. A tisztán elektromos crossover első példányait valószínűleg 2022-ben fogják kiszállítani a vásárlóknak.

Ismét a Europcar fő részvényesévé válik a VW. A francia autókölcsönzőt egy partnereivel alapított holdingon keresztül vásárolná fel a wolfsburgi központú autógyártó.

A részben a VW konszern által birtokolt Ionity elektromos töltőket üzemeltető cég 2025-re durván négyszeresére növelné töltői számát. Akkorra Európában mintegy 7000 villámtöltőt üzemeltetne.

Eladja a minibuszokat készítő dortmundi egységét a Daimler, hogy a Daimler Buses a nyolc tonnánál nehezebb buszok gyártására koncentrálhasson. A tranzakció ellenére a dolgozók megélhetése biztosított.

A Renault egy amerikai céggel állapodott meg lítium beszerzéséről. A francia autógyártó a szerződés keretében Németországban kibányászott lítiumhoz fog jutni.

Brandenburg német tartomány gazdasági miniszterének meggyőződése, hogy még az idén megnyílhat a Tesla berlini üzeme, annak ellenére, hogy környezetvédők jelenleg is rengeteg kifogással élnek annak megépülésével szemben.

A kínai Great Wall Motor európai központot nyitott Münchenben. A vállalat már számos nemzetközi piacon vetette meg lábát sikerrel, az európai terjeszkedést illetően pedig ambiciózus célokkal rendelkezik.

A Stellantis december eleji határidővel az első koronavírus elleni védőoltás felvételére kötelezte azon amerikai dolgozóit, akik nem szakszervezeti tagok. Az oltás felvételét elutasítókat akár el is bocsáthatják.

A Ford mégsem fog közösen elektromos autókat fejleszteni a Riviannal, ami saját elektromos pickupjának gyártását nemrég indította be az Egyesült Államokban.

Az önállóság a cél

Állami támogatással akkumulátorok kutatására nyílt központ Németországban. Az ország önállóságra törekszik a technológia területén, ezért a mostanit további, hasonló létesítmények építése fogja követni.

Más chipgyártókhoz hasonlóan a Samsung is új üzemet épít félvezetők készítéséhez. Az új egység 17 milliárd dollárból épül meg az Egyesült Államokban.

Szeptemberben már minden huszadik Magyarországon eladott új autó tisztán elektromos vagy hibrid volt. Ez az arány meghaladja a környező kelet-közép-európai országokban mértet.

Részben a chiphiány miatt, egészen 1956 óta nem gyártottak októberben olyan kevés autót Nagy-Britanniában, mint az idén. Az ősz második hónapjában készült közel 65 ezer autó azonban az egy évvel korábbi számhoz képest is jelentős elmaradást jelent.

Oroszországban csakugyan kevesebb autó készült idén októberben, mint egy évvel korábban, az év első tíz hónapjában ugyanakkor már növekedés volt mérhető.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink