Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Többszörösére bővíti a hazai termelését a koreai Sangsin – ez történt az 1. héten
Az akkumulátor-alkatrészeket készítő koreai Sangsin jelentős magyarországi kapacitásbővítést jelentett be. A Fiat Chrysler és a PSA Csoport újabb lépést tett a sikeres egyesülés felé, ami már januárban le fog zárulni, az amerikai Apple pedig a koreai Hyundai-jal folytat tárgyalásokat elektromos autók közös fejlesztéséről. Az előző hét sajnos leépítési hírtől sem volt mentes, a Michelin ugyanis Franciaországban készül létszámcsökkentésre. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Az előző héten Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter bejelentette, hogy az akkumulátor-alkatrészeket gyártó Sangsin Hungary Kft. több mint tízmilliárd forintból bővíti jászberényi üzemét, amivel 150 új munkahely jön létre.
A Suzuki publikálta 2020-as hazai értékesítési eredményeit, amikből kiderült, hogy a japán márka immáron ötödik éve vezeti az újautó-eladásokat Magyarországon.
A Ford ugyancsak beszámolt tavalyi értékesítési eredményeiről. A vállalat a járvány ellenére növelni tudta piaci részesedését, hála a teherjárművek szegmensében nyújtott jó teljesítményének.
A múlt hét a hazai buszgyártás tekintetében sem volt eseménytelen. A debreceni Inter Traction Electrics harmadik modelljét a gyárterületen kívül, Debrecen környékén próbálgatták, amiről videó is készült.
Hátat fordítanak a gyártóknak a befektetők
Herbert Diess, a Volkswagen konszern vezetője egy interjú alkalmával arról beszélt, hogy a tradicionális autógyártók kedvezőtlen tőkepiaci megítélése jelentős akadályt képez a versenyképesség növelésében. Továbbá beszámoltunk arról, hogy a Volkswagennél januártól külön részleg felel a vállalat töltőkkel kapcsolatos aktivitásáért, valamint arról is, hogy az őszi Müncheni Autószalonon mutatkozhat be az Audi Artemis projektjében készülő első prémium elektromos modell koncepciója.
Az európai gyártókat tekintve a hét meghatározó híre azonban nem a Volkswagenhez, hanem az FCA és a PSA egyesülésével létrejövő Stellantis-hoz kötődött. A részvényesek mindkét autóipari konszernnél hozzájárultak az egyesüléshez, amiről megtudhattuk, hogy már január közepén befejeződik. Az is kiderült, hogy az FCA nagy összegű üzemberuházással alapozná meg indiai terjeszkedését.
A Toyota idén már hibrid autók gyártását is megkezdi csehországi gyárában, a Honda angliai egységében pedig az előző héten ismét leállt a munka az alkatrész-ellátás akadozása miatt.
Sikertelenül zárultak az amerikai Ford és az indiai Mahindra közti, közös vállalat létrehozására irányuló tárgyalások. Az indiai OEM most SUV-k és elektromos modellvariánsok fejlesztésére helyezi a hangsúlyt.
Kiderült mi lehet a kínai Geely és a Smart együttműködésének első konkrét eredménye. A két vállalat Smart márkajelzés alatt egy SUV-t tervez a kínai fél padlólemezére.
Az Iveco haszongépjármű gyártó vállalat mégis a kínai FAW kezébe kerülhet, miután a tavaly megszakadt tárgyalások újraindultak a kínai vállalat és a CNH Industrial között.
Kooperációval az autóiparba
A világ vezető szórakoztatóipari termékeket gyártó cége, a Foxconn már több autóipari vállalattal is leszerződött, hogy bekapcsolódhasson a járműgyártásba. Az előző héten arról adtunk hírt, hogy legutóbb a kínai Bytonnal állapodott meg elektromos autók közös készítéséről.
Az amerikai Apple ugyancsak belépne az autóiparba, és ahogy az hivatalos megerősítést is nyert, a technológiai óriás most a Hyundai-jal tárgyal elektromos gépkocsik közös fejlesztéséről. A Hyundai egyébként idén eladásinak 11 százalékot meghaladó növekedésével számol.
2020-ban számos autógyártó és beszállító közölte, hogy a következő években létszámcsökkentést hajt végre. Az előző héten a francia Michelin folytatta a sort egy 2300 fős leépítés bejelentésével.
Kevesebb autó fogyott
Friss számok érkeztek arról, hogy hogyan alakult az új gépjárművek értékesítése és a használtautó-behozatal a tavalyi évben. A járvány mindkettő tekintetben jelentős visszaesést idézett elő. Végeredményben a használatautó-behozatal kis mértékben, de meghaladta az új járművek eladásait.
Január 4-től megnyílt a lehetőség a Zöld Busz programban való pályázásra. A felhívás keretében 25 ezernél nagyobb lélekszámú települések igényelhetnek támogatást elektromos buszok vásárlásához.
A hazaihoz hasonlóan a külföldi újautó-értékesítések 2020-as alakulásáról is jöttek eredmények. Nagy-Britanniában csaknem harmadával kevesebb járművet helyeztek forgalomba, mint 2019-ben, ami a Második világháború óta nem tapasztalt mértékű visszaesés, Norvégiában pedig már az eladásoknak több mint felét tették ki akkumulátoros elektromos típusok.
Év végére javult a foglalkoztatás
A KSH közreadta a tavaly novemberi foglakoztatási statisztikáit, amikből többek között kiderült, hogy az átmeneti visszaesést követően sikerült teljesíteni az unió foglalkoztatási célértékét.
Az ifo német gazdaságkutató intézet felmérése szerint a német autóipari cégek kilátásai borúsak rövid távon, távolabbra tekintve azonban már pozitívabban látják helyzetüket.
A DIW gazdaságkutató intézet elnöke pedig a második járványvédelmi zárlat veszélyeire figyelmeztetett. Véleménye szerint a csődhullám elkerülhetetlen lesz.