Gyártók Elektromos SUV-kkal hódítaná meg a világot a Mahindra

Elektromos SUV-kkal hódítaná meg a világot a Mahindra

autopro.hu/V.M. | 2021.01.06 04:19

Elektromos SUV-kkal hódítaná meg a világot a Mahindra

Fotó: Mahindra Passenger & Commerical Vehicles

Az indiai Mahindra & Mahindra szabadidő-járművekből álló kínálatának fejlesztésére, többek között elektromos modellvariánsokkal bővítésére fog fókuszálni, miután sikertelenül zárultak az amerikai Forddal, egy vegyesvállalat felállításáról szóló tárgyalások.

A Mahindra számára rövid távon az indiai piacra szánt nagyobb méretkategóriájú SUV-k fejlesztése fogja a prioritást képezni, míg az elektrifikáció a közép távú célkitűzések részét képzi – árulta el Anish Shah, a Mahindra ügyvezető igazgatóhelyettese a Reutersnek.

Shah, aki áprilistól fogja betölteni az ügyvezető igazgatói pozíciót, az új stratégiáról továbbá elmondta, hogy globális márkává akarnak válni, és az elektrifikáció felgyorsítása pont ezt fogja szolgálni. Hozzáfűzte, hogy az elektrifikáció kiindulópontját az akkumulátoros elektromos Pininfarina Battista sportautó képzi, és a későbbiekben több padlólemezt is tervezhetnek villanyhajtású, indiai és külföldi piacokra szánt SUV-khoz.

Már megint a járvány húzta keresztül a számításokat

A Ford és a Mahindra még 2019-ben kezdett tárgyalásokba egy közös vállalat felállításáról, aminek feladata a Ford márkájú gépjárművek fejlesztése és értékesítése az indiai piacon, illetve a Ford és Mahindra márkájú járművek exportálása a feltörekvő országok piacaira lett volna. Ezenfelül az amerikai fél indiai gépjárműgyártó üzemei az új vállalat részeiként működtek volna tovább.

A Ford technológiai téren és a külföldi piacokra való bevezetésben nyújtott volna segítséget a Mahindrának, míg az cserébe a beszerzési, valamint indiai piaci ismereteit osztotta volna meg.

Az együttműködés meghiúsulásához végül a koronavírus-járvány vezetett. A pandémia mindkettő felet arra kényszerítette, hogy felülvizsgálja befektetési terveit, és a Mahindra, ami több mint 410 millió dollárt invesztált volna a közös vállalatba, végül úgy találta, hogy nem térülne meg a befektetése.

A tárgyalások sikertelensége azonban nem jelenti a kooperáció teljes ellehetetlenülését. A Mahindra az így megmaradó forrásokat elektromos járművek fejlesztésére fogja fordítani, és a jövőben kész e téren együttműködni a Forddal.

Jelentős átalakítások jöhetnek

Az új termékstratégia megfogalmazása egy átfogó átstrukturálási program részét képzi. A vállalat 2021 nyaráig felülvizsgálja, hogy mely üzletegységeitől lenne indokolt megválnia.

Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, még tavaly kiderült, hogy az egyik eladásra ítélt üzletrész a koreai SsangYong, amiben a Mahindra még 2010-ben vásárolt többségi tulajdoni részesedést. A Mahindra, közlése szerint már közel jár ahhoz, hogy megállapodjon egy potenciális befektetővel a részesedés átadásáról. A reményeket be nem váltott koreai márkába eddig 264 millió dollárt fektetett az indiai autógyártó.

Kiemelt Partnereink