Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A részvényesek is rábólintottak az FCA és a PSA egyesülésére
A PSA és a Fiat Chrysler részvényesei hozzájárulásukat adták a két vállalat egyesüléséhez. A körülbelül 42,3 milliárd euró értékű tranzakció keretében létrejövő Stellantis részvényeinek tőzsdei kereskedelme két héten belül kezdődik.
Az összesen tizennégy márkát magába foglaló Stellantis az évente készített mintegy nyolcmillió járművével a világ negyedik legnagyobb autógyártója lesz.
A kettő külön, online tartott január 4-i rendkívüli közgyűlésen mindkét vállalat fő részvényesei megszavazták az egyesülést. Az összeolvadást támogatók aránya meghaladta a 99 százalékot.
Mivel a részvényesek támogatása gyakorlatilag biztosra vehető volt, az egyesülés előtti utolsó valódi akadály az Európai Unió versenyhatóságának vizsgálata volt, 2020 végén azonban végül az unió is jóváhagyta a terveket.
Már januárban megalakul az új autógyártó
A szavazást követően a PSA és az FCA közölte, hogy az egyesülési folyamat várhatóan már január 16-án lezárul, míg a korábbi előrejelzésben még 2021 első negyedéve szerepelt.
A Stellantis részvényeinek kereskedelme január 18-án Párizsban és Milánóban, majd egy nappal később New Yorkban is kezdetét veszi.
Jelentős összegű szinergiák
Az új vállalat elnöki székét John Elkann, az FCA elnöke fogja betölteni, míg a vezérigazgatói posztot Carlos Tavares, a PSA jelenlegi vezérigazgatója fogja megkapni.
Mike Manley, az FCA vezérigazgatója, a Stellantis észak-amerikai tevékenységeit fogja irányítani. Manley kifejtette, hogy az ötmilliárd euró becsült értékű szinergiák negyven százaléka a padlólemezek és hajtásláncok közös használatából, valamint a kutatás-fejlesztési kiadások optimalizálásából fog eredni. A megtakarítások másik 35 százalékát a beszerzés terén, másik hét százalékát pedig az értékesítés és az általános kiadások terén fogják realizálni. A fennmaradó rész például a logisztikai folyamatok és az értékesítés utáni szolgáltatások optimalizálásából fog származni.
Az FCA továbbá közölte, hogy a korábban ígértek szerint, az egyesülést követően egy 2,9 milliárd euró összértékű rendkívüli osztalékot fizet részvényeseinek – írja a Reuters.