Elemzések Jönnek a részben kínai trolik Budapestre? – ez történt a 14. héten

Jönnek a részben kínai trolik Budapestre? – ez történt a 14. héten

Rezi-Kató Eszter | 2024.04.06 16:23

Jönnek a részben kínai trolik Budapestre? – ez történt a 14. héten

Fotó: Wikipedia

Megállapodást kötött az Ikarus és a Yutong Bus egy trolibuszokkal kapcsolatos tender miatt. A Volvo összefogott a Renault-val, hogy közös erővel teremtsenek új felállást a piacon. A BMW 4-es sorozata és a Ford két modelljétől is elköszönhetünk egy időre, a Suzuki azonban bemutatta az új Vitarát. Összefoglaltuk, mi történt a héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által kiírt szóló és csuklós trolibuszokra vonatkozó tenderen való induláshoz kötött partneri megállapodást az Ikarus és a kínai Yutong Bus. Az autopro.hu utánajárt, hogy ezek a trolik mennyire lennének magyar járművek. Másik fontos témát is körbejártunk a héten, mégpedig hogy mi lehet a legfőbb költsége egy autómosónak. Forró Péter, a Kvalix Automatika Kft. és a Kvaliwash Autómosógyártó Kft. ügyvezető igazgatója elárulta, hogy bizony nem a víz a legfőbb kiadás.

Roham indult az utolsó R8-asokért

Idén márciusban fejeződött be az R8 gyártása, ennek okán roham indult az utolsó darabokért, ami jelentős növekedést hozott a gyártónak. A vásárlók ugyanis éltek az utolsó lehetőséggel, hogy saját igényeiknek megfelelő autót rendelhessenek.

De nem is kellett messzire mennünk az Audival kapcsolatos hírekért, hiszen az Audi Győrben, a világ legnagyobb motorgyárában gyártja a Premium Platform Electric (PPE) számára készülő elektromos hajtásokat, melyeket Ingolstadtban, az Audi Q6 e-tron modellsorozatba építenek be. Benke Csaba Imre, a győri e-motor termékszegmens vezetője, aki a PPE-hajtások gyártásáért is felel, egy interjú során világított rá, hogyan állít fel új mércét az Audi Hungaria a PPE elektromotorok gyártásával. Az Audi Hungaria ezenkívül automatizálási technológiákkal növeli a gyártás hatékonyságát, mely a termelés gazdaságosságának növelésével segít megőrizni a vállalat versenyképességét.

Egyesíti erőit a Volvo és a Renault

A Volvo sem tétlenkedik idén, rekordszámú eladott járművel büszkélkedhetnek márciusban, igaz, nem az elektromos járművek terén. A vállalat a további sikerek érdekében egyesítette erőit a Renault-val, amely eredménye egy közös startup lett, Flexis néven. Ennek a vállalkozásnak a célja, hogy egy nagymértékben moduláris elektromos furgonok sorozatával a feje tetejére állítsa az európai haszongépjármű-ágazatot. Azért a Renault sem kell félteni: az elektromos járművekkel foglalkozó részlege, az Ampere megkezdte az új elektromos Twingo fejlesztését, amelynek bevezetőára állítólag 8 millió forint körül lesz.

Eltűnhet a BMW 4-es sorozata

Olyan hírek láttak napvilágot, amelyek szerint a BMW 4-es sorozata várhatóan nem fog új generációt kapni. A források azt állítják, hogy a márka nem tervezi egy CLAR-architektúrán alapuló 4-es sorozat kifejlesztését. Azért nem kell aggódni a gyártóért, ugyanis április 3-án elkezdődött a BMW legújabb akkumulátorgyárának építése Strasskirchenben. Igaz, ennek a helyiek nem igazán örülnek. Az első partnerség is létrejött a BMW és a Tata Technologies között a hónapban, amely során automatizált vezetéshez és a műszerfalrendszerhez szükséges autóipari szoftvereket fognak fejleszteni.

Két Ford eltűnt, jött helyettük egy új Suzuki

Az amerikai Ford autógyártó az elégtelen kereslet miatt elhalasztja két elektromos modelljének piaci bevezetését, így 2027-ben kerül piacra az eredetileg 2025-re tervezett, három üléssoros SUV. A gyártó azonban nagyobb hangsúlyt szeretne fektetni a hibrid járművekre, úgy látják, jelenleg főleg ezek iránt van élénk érdeklődés. A Forddal ellentétben a Suzuki megújulva hozza az új Vitarát, amely új biztonsági funkciókkal, felszereltséggel és az S-CROSS-okban is népszerű Suzuki Connect szolgáltatással érkezik.

Egyelőre maradt a növekedés a magyar újautó-piacon

A statisztikák szerint márciusban 12 százalékkal több új autó kelt el a magyar piacon, mint a tavalyi év azonos időszakában. Közel 13 ezek autót helyeztek forgalomban ebben a hónapban, valamint a bővülés üteme is gyorsult. Globális szinten ennyire azért nem jó a helyzet. A globális autóiparnak nehéz négy éve volt, több tényező is hozzájárult az alacsony készletekhez és a magas árakhoz. Bár a járművek elérhetősége az évek óta tartó hiány után folyamatosan javult, lehetővé téve, hogy több autós találjon magának megfelelő járművet, az emelkedő kamatlábak és az autógyártás költségei még drágábbá tették az új autó vásárlását, mint korábban, ami továbbra is hatással van az új autók szállítására.

Bár a világ halad az elektromos autókra való átállás felé, azonban a politikai erőtér átalakulása esetében a következő két év még hozhat változásokat az ügyben. Az európai járműipari szereplők többsége ugyanakkor most már nem mondana le a teljes elektromos átállásról. Az idén esedékes európai parlamenti választások eredményei jelentős hatással lehetnek az európai autóiparra, amennyiben olyan pártok kerülnek többségbe, akik nem támogatják a teljes, és a – járműipar szempontjából – gyors elektromos átállást. Európában Norvégia vezeti magabiztosan az elektromos autókra való átállás listáját. Az idei év végére, vagy legkésőbb 2025 első felében a teljes járműparkot tekintve az elektrifikált autók lesznek többségben.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink