Elemzések A pandémia előtti szint alatt vannak a globális autóeladások

A pandémia előtti szint alatt vannak a globális autóeladások

autopro.hu/R.K.E. | 2024.04.04 17:19

A pandémia előtti szint alatt vannak a globális autóeladások

Fotó: Pexels

Az autóipar 2024-ben újabb kihívásokkal teli év elé néz, amelyet az emelkedő költségek, az ellátási lánc megszakadása, a magas kamatlábak és a lassú fogyasztói kiadások nehezítenek. Ennek eredményeként a globális autóeladások az öt évvel ezelőtti szint alatt maradnak.

A Stocklytics.com által bemutatott adatok szerint bár a globális autóeladások várhatóan 3,6 százalékkal nőnek az előző évhez képest, és 2024-ben elérik a 70,4 millió darabot, ez még mindig a járvány előtti szint alatt marad.

Az autóipar 2027 előtt nem éri el a járvány előtti eladásokat

A globális autóiparnak nehéz négy éve volt, több tényező is hozzájárult az alacsony készletekhez és a magas árakhoz. Bár a járművek elérhetősége az évek óta tartó hiány után folyamatosan javult, lehetővé téve, hogy több autós találjon magának megfelelő járművet, az emelkedő kamatlábak és az autógyártás költségei még drágábbá tették az új autó vásárlását, mint korábban, ami továbbra is hatással van az új autók szállítására.

A Statista felmérése szerint a globális autóeladások 2018-ban 82,3 millió darabot értek el, ami enyhe csökkenést jelent a 2016-os és 2017-es 85 millió feletti rekordhoz képest. Egy évvel később azonban ez a szám 10 millióval csökkent, és a világjárvány éveiben tovább csökkent. A statisztikák azt mutatják, hogy 2020-ban az autógyártók 56,5 millió új járművet szállítottak világszerte, azaz 25 millióval kevesebbet, mint a Covid előtt.

A következő két évben a teljes kiszállítás 61 millió körül ingadozott, majd 2023-ban közel 68 millióra emelkedett. Bár az előrejelzések szerint a teljes kiszállítások 3,6 százalékkal nőnek, és 2024-ben elérik a 70,5 milliót, ez még mindig 2 millió darabbal kevesebb, mint 2019-ben. Ráadásul a Statista előrejelzése szerint a globális autóeladások csak 2027-ben érik el a járvány előtti szintet, amikor is várhatóan 73 millió új járművet adnak el.

Három gyártó a teljes értékesítés egyötödét adja majd 2024-ben

A Statista adataiból az is kiderül, hogy a Toyota marad a világ vezető autógyártója, 2024-ben 9,9 százalékos piaci részesedéssel. A Ford, amely várhatóan 7,55 százalékos piaci részesedést ér el idén, megelőzte a második helyet a Volkswagen AG-től, amely 6,7 százalékos részesedéssel a harmadik helyen áll. A Nissan és a Honda követi őket 6,3 százalékos, illetve 5 százalékos részesedéssel. A statisztikák azt mutatják, hogy a három legnagyobb autógyártó az összes autóeladás egyötödét adja majd idén – írja a Stocklytics.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink