Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Benzines kisautó áráért jöhet az e-Twingo
A Renault elektromos járművekkel foglalkozó részlege, az Ampere megkezdte az új elektromos Twingo fejlesztését. Egy ügynökségi jelentés szerint a tervezés már befejeződött, a sorozatgyártás pedig 2026-ban indul Szlovéniában. A cég így mindössze három évet ad magának az elektromos Twingo ötletének megvalósítására.
A rövid fejlesztési ciklussal a Renault a kínai autógyártók okozta kihívásra reagál, Kínában ugyanis mindössze két és fél év alatt fejlesztenek új elektromos autókat egyes gyártók – Európában eddig mintegy öt év volt a sztenderd. A gyors piacra kerülés mellett a Twingo másik nagy előnye az ára lesz: a tervek szerint 20 ezer euró, azaz mintegy 8 millió forint lesz az új autó bevezetőára, ami bőven versenyképes az európai átlagnál alacsonybab árakkal operáló kínai gyártókkal szemben. Sőt, Európában jelenleg a benzines kisautók között sem sok olcsóbb modellt találunk.
A Reuters információi szerint a francia OEM villanyautó-részlege, az Ampere a műszaki részletek kidolgozása közben elkezdi kiválasztani a beszállítóit, és ebben a periódusban legyártják a prototípusokat és megszabják a gyártási mennyiségeket is. A fejlesztés további felgyorsítása érdekében, amiben lehet, osztozni akarnak más típusoknál használt részegységeken és olyan megoldásokat keresnek, amelyek már megvannak a beszállítóknál. A Renault tervei szerint a sorozatgyártás 2026-ban indulhat Szlovéniában, Novo Mestóban.
Látszanak a közös vonások
Az elektromos Twingo tanulmányát már láttuk, ez több tervezési jellemzőt is átvet az új, elektromos Renault 5-ösből: mindkét modell élénk színekben kapható, a „humanizációs” megközelítést követi (például a szemek után mintázott fényszórókkal), és a motorháztetőn légbeömlő helyett töltésjelzővel is rendelkezik, amivel kívülről is látható az akkumulátor töltöttségi szintje. Az elektromos R5-ben ez a funkció még a szériaváltozatba is bekerült.
Nem ismert, hogy az elektromos Twingo melyik platformra épül majd. Mint ismert, az R5 az új AmpR Small (korábbi nevén CMF-BEV) csoportplatformra épül – ez a B-szegmens tisztán elektromos autókhoz fejlesztett architektúrájára a cégnél. Ugyanakkor a Twingo esetében felmerülhet a más gyártóval való együttműködés lehetősége is: a Renault állítólag azt fontolgatja, hogy a VW-vel együttműködve fog 20 ezer euró alatti alapáron kínálni egy kis elektromos autót, ez lehetne a Twingo. A Reuters jelentése szerint az együttműködésről szóló döntés „a következő hónapokban várható”.
A Volkswagen és a Renault nem kommentálta az esetleges tárgyalásokat, de nem is cáfolta azokat, ellentétben azzal a korábbi sajtóhírrel, miszerint a Smarttal közösen készülne a Twingo – jegyzi meg az electrive.com.
Évente egy új elektromos modell?
Egy dolog világos: a Renault 2024-ben kívánja piacra dobni a teljesen elektromos R5-öt, az R4 (a koncepcióautó még mindig a „4EVER” nevet viseli) pedig 2025-ben követi a modellt. Ha az új elektromos Twingo menetrendje tartható, akkor az autó 2026-ban érkezik.
Az Ampere 2031-ig összesen hét elektromos modellt tervez, amelyekből évente körülbelül egymillió járművet gyártanak majd. Az Ampere arra számít, hogy 2027/2028-ra a Megane E-Tech Electric és a Scenic E-Tech Electric második generációját már azonos árréssel gyárthatja, mint a belső égésű motoros járműveket.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!