Elemzések A Budapest-Győr oda-vissza utat bírják csak az e-autók – ez történt a 41. héten

A Budapest-Győr oda-vissza utat bírják csak az e-autók – ez történt a 41. héten

Pardavi Mariann | 2018.10.15 08:42

A Budapest-Győr oda-vissza utat bírják csak az e-autók – ez történt a 41. héten

Azt vizsgálták, átlagosan mennyit bírnak egyetlen feltöltéssel az elektromos autók. A múlt héten készült számos interjú is, például az Audi Hungaria járműszereldéjének vezetőjel, akit éppen a Q3 felfutása közben értünk el. A múlt hét legsikeresebb cikkeiből válogattunk.

Hirdetés
  • Átadták a Jabil új logisztikai bázisát a tiszaújvárosi ipari parkban. Raktárt és irodaterületet alakítottak ki, az alapterület szükség esetén két és félezer négyzetméterrel tovább növelhető. A tiszaújvárosi gyár számára nagy előny, hogy logisztikai központja így mindössze 200 méterre helyezkedik el, a korábbi bázis 15 kilométerre volt.
  • INTERJÚ: – A vállalat a világpiacon vezető szerepet tölt be az autóipari félvezetők gyártásában. Egy hagyományos gépjárműben mintegy 30 Infineon félvezető található. Egy elektromos autóban, önvezető autóban ennek a két-háromszorosa. 10 elektromos autóból 8 tartalmaz Infineon félvezetőket. A Magyarországon gyártott gépjárművek – akár karosszéria-, akár komfort- vagy hajtástechnikák elektromos részegységei – bizton tartalmaznak Infineon félvezetőket – közölte a ceglédi vállalat ügyvezetője, Bodor József.
  • A közúti járműalkatrész gyártásának volumene 0,9, a közúti gépjármű gyártásáé 13,1 százalékkal csökkent.
  • Idén hetedik alkalommal rendezte meg a QFD a Regionális Autóipari Beszállítói Konferencia és Gyárlátogatás című rendezvényt. A rendezvény kulcsmondata: nem szabad megelégedni a 99,9 százalékos minőséggel. Beszámolót és rengeteg képet hoztunk az eseményről.
  • Jelentős béremelést szeretne elérni a Szakszervezetek Együttműködési Fóruma (SZEF), 2019. január 1-jétől a minimálbért bruttó 190 ezer forintra, a garantált bérminimumot pedig bruttó 247 ezer forintra javasolják emelni.
  • Ipar 4.0 Mintagyár Országjárást tartanak október 15. és 26. között: nyolc megyeszékhelyen lesz bemutató a negyedik ipari forradalomhoz kapcsolódó tudásról és technológiáról. Aki a programban részt vesz és eljut az azt lezáró minősítésig, további pályázatokba nyer belépést.
  • Tizenöt ország 236 kiállítója érkezik az október 17. és 19. között sorra kerülő Automotive Hungary autóipari szakkiállításra, ahova legalább tízezer látogatót vár a Hungexpo. Ismét lesz Techtogether Automotive Hungary, a mérnökhallgatók versenye.
  • A DS Smith több éves gyártásfejlesztést és szakmai előkészítést követően új megközelítést vezet be az autóiparban is előszeretettel alkalmazott hullámkarton csomagolóanyagok teljesítményének biztosítása terén.
  • Az Audi Hungariánál a munkavégzést segítő ergonómiai eszközöket teszteltek: szék nélküli széket és speciális kesztyűt próbáltak a négykarikások.
  • INTERJÚ: – A digitalizáció a növekedést és az innovációt serkentheti, ami aztán gazdasági lépéselőnyhöz vezethet. Azok a vállalkozások, amelyek valamilyen okból nem tudják követni ezt a trendet, hátrányos helyzetbe kerülhetnek. Szerencsére egyre több vállalatvezető felismeri azt, hogy a digitalizáció előbb-utóbb nélkülözhetetlenné válik, de kétségtelen, hogy jelenleg csak a nagy cégeknél van erre megfelelő pénzügyi és humán erőforrás – a magyarországi Beckhoff Automation Kft. ügyvezető igazgatóját, Perecz Tamást kérdeztük.
  • 35 ezer gépjármű nyolc hónapi, 25 millió alkalommal történt használatát elemezve arra a megállapításra jutottak, hogy idén január-augusztusban 47 százalékuk egyetlen egy napon sem tett meg 250 kilométer utat. Vagyis, ekkora az a távolság, amelyet a jelenleg kapható elektromos autók átlagosan meg tudnak tenni egy feltöltéssel. A vizsgálati periódusban az autók 53 százaléka által megtett utaknak mindössze egy százaléka volt hosszabb 250 kilométernél.
  • Fejlesztőmérnökök Napja lesz az Audi Hungáriánál.
  • INTERJÚ: – Az első szerelem a TT, ami egy igazi hungarikum. Mindig ott lesz a dobogón. De ott van az RS, ami egy báránybőrbe bújt farkas, de ha ránézek a Q3-ra, azt is gyönyörűnek látom. Ezek olyan járművek, amikért érdemes felkelni és dolgozni. Egy új modell elindítása óriási csapatjáték. Az a feladatunk, hogy együtt dolgozzunk az autókért és az ügyfelekért – Juhász László, az Audi Hungaria járműszereldéjének vezetője adott interjút.
  • Nemes Ivó, a Kayser Automotive Hungária Kft. ügyvezetője 12 év munka után elköszönt a vállalattól.
  • INTERJÚ: – A közös munka a kutatás-fejlesztés területén kezdetektől fogva az ipari igények kielégítését, valamint az ipari elvárásoknak megfelelő, fenntartható beruházások megvalósítását célozta meg. Az egyetemen öt új labor jön létre, amelyek később piaci alapon fognak működni, bevételt termelve. A Siemensszel közösen hajtáslabort, az MVM-mel közösen pedig Smart Power energetikai labort alakítunk ki, a Pharmatech labor pedig a Richter segítségével épül a Vegyészmérnöki Karon. A Nokia-alprojekt részeként alakítjuk ki az 5G testbedet, amelyre az 5G-hálózat működésével kapcsolatos kutatásokat tudunk majd telepíteni – Lengyel Lászlót, a BME Automatizálási és Alkalmazott Informatikai tanszékének vezetőhelyettesét kérdeztük.

Kiemelt Partnereink