Gyártók A győri Audi dolgozói nyerték a 6. hetet

A győri Audi dolgozói nyerték a 6. hetet

Pardavi Mariann | 2017.02.13 10:30

A győri Audi dolgozói nyerték a 6. hetet

Hetek óta tartó tárgyalássorozatot zárt le a szakszervezet és a győri gyártó február 10-én. Ugyan ez volt 2017 hatodik hetének legnagyobb eseménye, a magyar járműiparban dolgozók azért továbbra is tették a dolgukat. Összeállításunkból megtudhatja, mi történt az elmúlt héten.

Hirdetés

Gyártók

A héten egyre inkább paprikássá váltak az indulatok Győrben, ugyanis a vállalat és a szakszervezet között nem született érdemi eredmény a bérekről. Addig jutott a két fél, hogy tudja, hogyan kell/lehet sztrájkolni. Aztán pénteken megtörtént az áttörés: sikeresen lezárták a bértárgyalásokat, több tízezer forintot emeltek a fizetéseken.

A gyártás során keletkező károsanyagokkal azonban ügyesen spórol az Audi. A vállalat a zöld energiára történő átállása óta 100 GWh geotermikus energiát használt fel, amellyel 20 170 tonnával csökkentette széndioxid kibocsátását.

Február 9-én a szentgotthárdi Opel a kilencmilliomodik motorját ünnepelte. A jubileumi erőforrás egy 1,5 literes turbó benzines, amely a hamarosan a piacra kerülő új Insigniában fog bemutatkozni. Grzegorz Buchal arra is emlékeztetett, hogy idén fogják ünnepelni 25. évfordulóját a modern kor hazai autógyártásának, amely az Opel gyár indulásához kötődik.

Beszállítók

Átadja tudását a Knorr-Bremse a magyar kisvállalatoknak, ráadásul ingyen: a beszállítói kkv-k érdekében összefogott a multi és a kormány. A megállapodás keretében létrejön a Nemzeti beszállítói programok munkacsoport, és a felek olyan beszállítói programok megvalósítására törekszenek, amelyek több oldalról segítik a kkv-k fejlődését.

Bemutatta a héten fejlesztését a szombathelyi Delphi. A technológia, amely korábban a katonai- és légijármű alkalmazásokat jellemezte, napjainkra nélkülözhetetlenné vált a korszerű gépjárművekben. A Delphi magyarországi telephelyén olyan rövid hatótávolságú radarokat gyártanak, amelyeknek kulcsszerepe van az autó környezetének észlelésében.

Lang János

– A 2015-ös brandváltásunkat követően – mely során a Flextronics nevünk Flexre változott – 2016 volt az első teljes év, ami már az új nevünk égisze alatt zajlott. Természetesen ez sokkal több volt, mint egy névváltás, hiszen elektronikai termékeket gyártó és logisztikával foglalkozó cégből egy tervezési, dizájn és kivitelezési tevékenységet is végző, és így komplex szolgáltatási csomagot kínáló globális vállalattá fejlődtünk – mondta el szakportálunknak Lang János, a Flex Magyarország alelnöke.

Brumbauer József

Változik a a BPW Hungaria menedzsementje, ugyanis Brumbauer József ügyvezető igazgató – aki 2004 óta áll a vállalat élén – 2017-ben átadja a stafétabotot Mándli Péternek, a BPW-H vevőkapcsolati központ jelenlegi vezetőjének.

Február 6-án bejelentette Marc De Bastos Eckstein, a Thyssenkrupp Presta Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, hogy 11 milliárd forintos beruházással Debrecenben épít új gyárat a német Thyssenkrupp Springs & Stabilizers, 250 új munkahelyet létrehozva.

Szolgáltatók

A Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA), a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége (MAJOSZ), valamint négy hazai járműipari beszállító is bemutatkozott Japán legnagyobb autóipari rendezvényén, a kilencedik alkalommal megrendezett Automotive World konferencián és kiállításon Tokióban. Németh István, a MAJOSZ főtitkára szerint Szeged és környéke otthont adhatna egy esetleges japán nagyberuházásnak.

Tata önkormányzata 146 millió forinttal támogatja a város ipari parkját, az összeget a Barina Kft. az ipari park úthálózatának bővítésére, egy elektromos távvezeték kiváltására, valamint az ipari park központi vízelvezetőjének új nyomvonalra helyezéshez használják fel.

A Shell Hungary Zrt. igazgatósági elnöki pozícióját február 1-jétől Bujdosó Andrea tölti be. A szakember a vállalathoz 2009-ben csatlakozott, azóta különböző helyi és nemzetközi vezetőségi pozíciókat töltött be a vállalati ügyfelek üzletágban.

Gépipari Tudományos Egyesület február elején megtartotta II. Gépészeti Szakmakultúra Konferenciáját, tudósítottunk a programról. A szoftverek és a hardverek egymásra utaltsága, egymásba épülése, integrált rendszerben működése talán sehol sem látszik annyira egyértelműen, mint az iparban, ahol minden mindennel össze van kötve a tervezéstől a termék életének utánkövetéséig. Ezek a kiberfizikai rendszerek valós idejű kommunikációt követelnek meg a legtávolabbi pontok között is. Mindez a GTE szerint informatikai értelemben egy teljesen új komplexitást hoz, és erre kell felkészíteni a ma és a jövő mérnökeit.

Oktatás

– A gépészmérnöki szak keretében a tanszék mind az alaptudományokhoz, mind pedig a differenciált szakmai ismeretekhez kapcsolódó tantárgyak oktatását végzi. Cél, hogy a végzett, BSc diplomával rendelkező gépészmérnökök egy része lehetőleg a helyi, illetve a hazai iparban hasznosítsa tudását, de ugyanakkor alkalmassá váljék mesteri oklevél, illetve doktori fokozat megszerzésére is – mondta el portálunknak dr. Fekete Gusztáv, a Savaria Műszaki Intézet – Gépészeti Intézeti Tanszéket vezető egyetemi docense.

Techtogether

Több magyarországi egyetemen is készülnek a Formula Student szezonra, a csapatok közül ketten is bemutatták, milyen tervek szerint készülnek az idei együléses járművek. A győri Arrabona Racing Team konstrukciós tervezője elmondta, az első járművük tömege 206 kilogrammot nyomott, ezzel szemben az idei tervek azt mutatják, 158 kilogrammnál fognak megállni. A BME FRT 2017-ben pedig a nagyfeszültségű akkumulátorra, a hajtásszabályozásra, a tömegcsökkentésre és a hűtésrendszerre koncentrál.

Trend

A lehetőségek széles tárháza nyílt meg az AImotive önvezető technológiákkal foglalkozó cég előtt azzal, hogy 2016-tól már a Szilícium-völgyben is jelen vannak irodával, garázzsal és tesztautóval. A magyar cég dinamikusan fejlődik, ma 120-an dolgoznak a budapesti irodájukban. Az NVIDIA és a Volvo már eddig is a partnereik között voltak, a következő fél-egy év mondja meg, mennyit ér egy gyorsan növekvő hazai tech-vállalkozás a tengerentúlon. Takács Árpáddal, a cég szakmai kommunikációs vezetőjével beszélgettünk, aki egyébként robotikából doktoráló mechatronikai mérnök.

Kiemelt Partnereink