Beszállítók Egyedülálló radar a szombathelyi Delphitől

Egyedülálló radar a szombathelyi Delphitől

autopro.hu/W.A. | 2017.02.09 12:23

Egyedülálló radar a szombathelyi Delphitől

A technológia, amely korábban a katonai- és légijármű alkalmazásokat jellemezte, napjainkra nélkülözhetetlenné vált a korszerű gépjárművekben. A Delphi Szombathely olyan rövid hatótávolságú radarokat gyárt, amelyeknek kulcsszerepe van az autó környezetének észlelésében.

Hirdetés

A Delphi rövid hatótávolságú radar (SRR) az ipari sztenderdeknél magasabb frekvenciával rendelkezik, és a piacon jelenleg alkalmazott megoldásoknál szélesebb körű vezetői asszisztenciát és átfogóbb járműbiztonsági technológiák alkalmazását teszi lehetővé.

A Delphi nagyteljesítményű, alacsony költségű SRR szenzora a piacon elsőként bevezetett, 76 GHz-es frekvenciával rendelkező radar, amely kezdeti alkalmazása során, mint oldalsó holttér riasztó asszisztencia jelent meg. A nagyobb, 76 GHz-es frekvencia a jármű körül 360 fokos szögben képes érzékelni a környezetet. Ezt a lefedettséget az ipari sztenderd 24 GHz-es radartechnológiák nem biztosítják. A szenzor 0–80 méter hatósugarú lefedettséget tesz lehetővé, továbbá a jármű zsúfolt környezetében kiváló tárgy-megkülönböztetés és kitűnő térbeli felbontás jellemzi.

A járműgyártók megkövetelik a rendkívül pontos, „képszerű” információkat mind a jármű helyzetére (a hosszúság, a szélesség és a kiterjedés tekintetében), mind a mozgásban lévő tárgyak széleire, mind a jármű mozdulatlan környezetére vonatkozóan (360-fokos lefedettség). Mindezen információk teszik lehetővé a kezdeti automatizált funkciók megalkotását és a végrehajtást a jármű oldalsó, és hosszanti manőverezése érdekében (mint pl. az oldalirányú ütközések megelőzése, a virtuális lökhárító, az automata-parkolás, és az elülső, keresztirányban haladó forgalom riasztóasszisztencia). Madártávlatból a kamerák nem biztosítják az igényelt lefedettség, vagy pozíció pontosságát. A jelenlegi 24 GHz-es, a holttér detektálására alkalmazott közelradarok nem képesek megfelelően megkülönböztetni az egyes tárgyak széleit annak érdekében, hogy meghatározzák a rendelkezésre álló szabad teret.

A Delphi SRR közelradarja a jármű-szintű funkciók három alaptechnológiájával rendelkezik: az oldalsó holttér riasztó-asszisztenciával, az elülső és oldalirányú, keresztirányban haladó forgalom-riasztó asszisztenciával, a sávváltás-asszisztenciával, a közelgő ütközés előtti, első/hátsó fékezési asszisztenciával. Az SRR az automatizált vezetés szenzortechnológiái közül az egyik legfontosabb építőelem.

A Delphi Szombathelynél gyártott rövid hatótávolságú radaroknak kulcsszerepe van az autó környezetének észlelésében, felhasználva az aktív biztonság, a fejlett vezetőtámogató és automatizált vezetési rendszerekhez kifejlesztett algoritmusait.

Kiemelt Partnereink