Beszállítók Lang János: egy okosabb világot építünk

Lang János: egy okosabb világot építünk

Gégény István | 2017.02.08 08:30

Lang János: egy okosabb világot építünk

Nevet váltott a Flex(tronics), ők is érzik a munkaerőpiac kihívásait, van is rá válaszuk. Mit hoz a jövő, hogyan érdemes kölcsönösen előnyös együttműködéseket kiépíteni - ezekről beszélgettünk a Flex Magyarország alelnökével.

Hirdetés

– Hogyan értékeli a mögöttünk hagyott esztendőt, és milyen várakozással tekint az új év felé?
A 2015-ös brandváltásunkat követően – mely során a Flextronics nevünk Flexre változott – 2016 volt az első teljes év, ami már az új nevünk égisze alatt zajlott. Természetesen ez sokkal több volt, mint egy névváltás, hiszen elektronikai termékeket gyártó és logisztikával foglalkozó cégből egy tervezési, dizájn és kivitelezési tevékenységet is végző, és így komplex szolgáltatási csomagot kínáló globális vállalattá fejlődtünk. Ezt a komplexitást „sketch to scale” megoldásokkal érjük el, melyekkel a terméktervezéstől egészen a termékek utógondozásáig támogatjuk ügyfeleinket. Új szlogenünk, a Live Smarter megtestesíti azt az alapvető célunkat és küldetésünket, hogy az általunk nyújtott szolgáltatásokkal, gyártott termékekkel és dizájn elképzelésekkel az embereket és a tudományt összekötő, okosabb világban élhessünk. Így izgatottan vágtunk bele a 2017-es esztendőbe, hiszen egyre nő azon ügyfeleinknek a száma, akikkel intelligens termékeken és innovatív ipari fejlesztéseken dolgozhatunk együtt. Ez pedig egy igen egyértelmű trend mostanság az autóiparban is.

– Mennyire jelent kihívást az Önök életében a járműipar egyre komplexebb elvárásaihoz való igazodás?
– Hatalmas változások zajlanak a járműipari szegmensben, melyet az új szabályozások, versenyhelyzetek és fogyasztói igények a korábbiaknál is intenzívebbé tesznek. A cégek hosszú távú gyártási és tervezési elképzeléseikben már önjáró vagy félig önjáró autók szerepelnek. Rövid távon továbbra is a felhasználói élmény és a technológiai fejlesztések a legfontosabb mozgatórugói a járműiparnak. Az autóipari cégeknek tehát szüksége van egy olyan partnerre, aki nemcsak érti a szektort és használja a legújabb technológiákat, hanem emellett azzal is tisztában van, hogy a gyorsan változó környezetben az agilis döntések és cselekedetek versenyelőnyhöz juttatják a megrendelőt. 2020-ban, amitől csak 3 évre vagyunk, előreláthatólag a gépjárművek 90%-ának lesz valamilyen „okos funkciója”. Ennek 2025-re 200 milliárd dolláros gazdasági hatását prognosztizálják. A fejlett csatlakozási funkciók révén a gépjárművek és tulajdonosaik kommunikálhatnak a hordható technikai eszközökkel, más gépjárművekkel és külső felszerelésekkel. A járművekben lévő kifinomult, felhő-alapú rendszerek segítik irányítani az okos világító-rendszereket és klímaberendezést, míg a kezelőfelület (HMI) szórakoztató rendszerré fejlesztése például lehetővé teszi az utasok számára, hogy biztonságosan kommunikálhassanak hanggal és érintéssel.

– Hogyan érinti a Flexet a járműiparban tapasztalható munkaerőhiány?
– Olyan jelentős munkaerő-piaci kihívásokról van szó, főleg Magyarország nyugati részén, amiket nem lehet megkerülni. Évekkel ezelőtt elkezdtünk reagálni a helyzetre, hiszen előre láttuk, hogy egyre inkább szembesülni fog a térség ezzel a problémával. Több fronton is megnyitottunk olyan csatornákat, amelyek meggyőződésünk szerint megoldást jelenthetnek. Egyrészt létrehoztuk saját automatizációs szervezetünket, amely olyan területekre fókuszál, ahol kiváltható a munkaerő, a felszabaduló erőforrásainkat pedig magasabb hozzáadott értékű tevékenység felé mozdítjuk el. Emellett a duális képzést említeném, amelynek a Flex fontos motorja a nyugat-magyarországi régióban. Minden telephelyünkön 10-10 fővel bekapcsolódunk a felsőfokú képzésben érintett hallgatók foglalkoztatásába, ami összességében jelentős létszám. Szeretnénk, ha a fiatalok tanulmányaik kezdetétől integrálva lennének az ipari környezetbe.

– Zalaegerszegen épül majd az önvezető technológiákhoz kapcsolódó tesztpálya. Jelent-e bármilyen pluszt a Flex számára, hogy erre a lokációra esett a választás?
– Szeretnénk, ha jelentene. Már amikor koncepció szintjén felmerült a lehetőség, maximálisan támogattuk a kezdeményezést, hogy ez a pálya abban a régióban jöjjön létre, ahol számos autóipari vállalat működik. Így volt ezzel velünk együtt több cég is. Készen állunk rá, hogy együttműködést alakítsunk ki a tesztpálya üzemeltetőjével, hiszen nyilván minden járműiparban érdekelt cég hosszabb távú stratégiai terveiben szerepel az önvezetés, a zéró emisszió, a zéró balesetre törekvés témája. Nagyon jelentős tapasztalattal rendelkezünk a szenzortechnológiában, ezért azt gondolom, komoly értéket tudunk majd hozzátenni a várható kutatásokhoz, fejlesztésekhez.

Kiemelt Partnereink