Elemzések Ipari 5G teszthálózat indult az Audi Hungariánál – ez történt a 18. héten

Ipari 5G teszthálózat indult az Audi Hungariánál – ez történt a 18. héten

Végh Martin | 2022.05.09 07:22

Ipari 5G teszthálózat indult az Audi Hungariánál – ez történt a 18. héten

Fotó: Audi Hungaria Zrt.

Valós termelési körülmények között működő 5G teszthálózat indult az Audi győri üzemében. Külföldön több OEM is jól sikerült első negyedévről számolt be a kedvezőtlen gazdasági körülmények ellenére, miközben további elektrifikációs tervekről is hírek érkeztek. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Kísérleti jelleggel valós termelési körülmények között hozott létre 5G alapú hálózatot az Audi Hungaria. A hálózat a tesztpályára érkező újonnan gyártott járműveket a termelési és minőségbiztosítási rendszerekkel kapcsolja össze.

A Dunakeszi Járműjavítóval kapcsolatban olyan hírek érkeztek, miszerint komolyabb elbocsátásokra készül, miután az ukrajnai háború miatt nehézségek adódtak az ellátási láncban. A vállalat röviddel később azonban cáfolta az értesüléseket.

Nem indult rosszul az év

Sikeres első negyedévről számolt be több autógyártó is. A BMW Csoport teljes eladásai csökkentek, azonban több mint negyedével több e-autót értékesített, mint egy éve, továbbá növelte bevételeit.

A Volkswagen csoport szintén az eladások esését jelezte, ám még így is meggyőző negyedévet produkált, ugyanis nyereségét majdnem megduplázta éves összevetésben.

Az olasz Ferrarinak nem csupán a bevételei és a profitja mutatott emelkedést, de az eladásai is. A január-márciusi időszakban értékesített 3250 autó 17,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket.

Érezteti hatását a háború

Bár a negyedévi eredmények bizakodásra adnak okot, az orosz-ukrán háború és annak következményei folyamatosan éreztetik hatásukat. Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója arról beszélt, hogy a konfliktus a vállalat fő, wolfsburgi egységének gázellátását veszélyezteti.

Az MAN teherautó- és buszgyártó pedig az első negyedévi eredmények ismertetésekor azt is közölte, hogy még hónapokba telik, mire teljesen felpörgeti a korábban a háború miatt leállt termelését.

Nem lassul az elektrifikáció

Elektrifikációval kapcsolatos hírekből természetesen az előző héten sem volt hiány. A Volkswagen, partnereivel együtt, Spanyolországban 10 milliárd eurót tervez befektetni elektromos járművek és akkumulátorok gyártása érdekében.

A konszernhez tartozó Porsche bejelentette, hogy 100 millió dollárt invesztál egy amerikai cégbe, ami szilícium-szén kompozit anód technológiát fejleszt akkumulátorokhoz. A megoldással a mainál nagyobb hatótávolság és töltési sebesség lesz elérhető.

A Daimler Buses bemutatta fejlesztési terveit. A vállalat az elektromos buszok területén piacvezetővé válna Európában, és 2030-ra minden szegmensben jelen kíván lenni elektromos modelljeivel, melyek hajtásában az akkumulátoroknak és az üzemanyagcellának is szerepet szán.

Az előző hét egy vezetőváltást is hozott. Az Aston Martin május 4-én a Ferrari korábbi főnökét, Amedeo Felisát nevezte ki vezérigazgatónak, miután elődjét azonnali hatállyal menesztették.

Volt minek örülnie a beszállítóknak

A Bosch 2021-ben jelentős árbevétel- és eredménynövekedést realizált a kedvezőtlen feltételek ellenére. A vállalat meggyőződése, hogy a hidrogénnek is szerepe lesz a kibocsátáscsökkentésben, a technológia melletti elkötelezettségét pedig tovább erősíti azzal, hogy belép a hidrogén-elektrolízis komponenseinek piacára.

A Schaeffler évi rendes közgyűlésén elfogadták az igazgatótanács osztalékemelésre vonatkozó javaslatát. Az emelést az autóipari és ipari beszállító jó 2021-es eredménye tette lehetővé. Az autóipari üzletág jó teljesítménye mellett az ipari üzletág valamennyi régióban kétszámjegyű bővülést realizált.

A Continentalból kivált Vitesco Technologies a Hyundai-tól kétmilliárd euró értékű megrendelést nyert elektromos hajtóegységekre. A 2024-től szállított egységeket 2024-től B és C-szegmensű elektromos autókba építik be.

Átrendeződik az autómegosztó-piac

Felvásárolja a BMW és a Mercedes-Benz Mobility közös autómegosztóját, a Budapesten is jelenlévő ShareNow-t a Stellantis saját mobilitási szolgáltatója, a Free2Move. Ezzel a cég autómegosztói flottája 10 ezer járművel bővül.

Az idei első négy hónapban közel 46 ezer importált használt személygépkocsi került forgalomba hazánkban, ami 12,9 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Április jelentős csökkenést hozott a brit újautó-eladásokban, különösen a dízel szegmensben. Utóbbi 52 százalékos esést mutatott éves összehasonlításban, ugyanakkor az akkumulátoros elektromos típusok értékesítése 41 százalékkal nőtt.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink