Gyártók Jól fogytak a BMW e-autói az első negyedévben

Jól fogytak a BMW e-autói az első negyedévben

autopro.hu/V.M. | 2022.05.06 04:19

Jól fogytak a BMW e-autói az első negyedévben

Fotó: BMW PressClub Global

A BMW Csoport több mint negyedével növelte az elektrifikált autók értékesítését az idei első negyedévben, miközben a kedvezőtlen geopolitikai és gazdasági folyamatok ellenére is jó pénzügyi eredményeket mutathatott fel.

Hirdetés

A január-márciusi időszakban a BMW Csoport összesen 89.669 darab elektromos járművet értékesített, ami éves összevetésben 28 százalékos emelkedésnek felel meg. A tisztán elektromos típusokból 35.289 darab fogyott – azaz 149 százalékkal több, mint egy éve.

A legnépszerűbb tisztán elektromos modellek a BMW iX3 és a Mini Cooper SE voltak. A BMW, sajtóközleményében ezenkívül megjegyzi, hogy erős kereslet mutatkozik a BMW i4 és iX modellek iránt is.

A BMW továbbra is elkötelezett azon célja mellett, hogy 2025-re több mint kétmillió teljesen elektromos autója legyen az utakon. Az előszériás modellekkel együtt a vállalatcsoportnak idén már 15 ilyen típusa lesz gyártásban, amivel az általa kiszolgált szegmensek 90 százalékában fog emissziómentes alternatívát kínálni.

A teljes eladásokban csökkenés történt

A teljes csoport szintű eladások 596.907 darab járműre rúgtak 2022 első negyedévében, ami az egy évvel korábbi rekordtól 6,2 százalékkal elmaradt az alkatrészhiány, illetve a kínai járványvédelmi korlátozások hatására – jegyzi meg közleményében a BMW.

Legnagyobb piacai közül a BMW Csoport az Egyesült Államokban tudta növelni eladásait: 3,7 százalékkal 80.974-re, amivel a prémium szegmens vezetőjévé vált. Európában a forgalomba helyezések száma 7,8 százalékkal 220.393-ra, míg Kínában 9,2 százalékkal 208.953-ra csökkent.

Megugrott a bevétel

A BMW Csoport negyedévi árbevétele 16,3 százalékkal 31,1 milliárd euróra nőtt. A rendkívüli növekedés hátterében elsődlegesen az áll, hogy most már megjelenik a csoportszintű bevételi adatokban a kínai BMW Brilliance Automotive, miután idén februárban a német OEM annak többségi tulajdonosává vált. Az autógyártó vegyesvállalatban a korábbi 50 százalék helyett idéntől 75 százalékos részesedéssel rendelkezik a BMW Csoport.

A BMW ugyanakkor rámutat, hogy a magas újautó- és – a leasingelt járművek értékesítésén keresztül – a használtautó-árak szintén hozzájárultak az eredményhez, miközben részben kompenzálták a növekvő energia- és nyersanyagárakat.

Az adózás előtti eredmény 12,2 milliárd euró volt, ami több mint háromszorosa a tavalyi 3,8 milliárd eurónak – szintén a mintegy 23 ezer főt foglalkoztató vegyesvállalat konszolidációjának betudhatóan.

Bizonytalan jövő

A BMW előrejelzése szerint 2022-ben az eladásai egy szinten lesznek a tavalyival, míg az EBIT-rátára vonatkozó 7-9 százalékos jóslatával tartja magát a korábbi előrejelzéséhez.

Mindazonáltal a BMW Csoport, közleményében hangsúlyozza, hogy a bizonytalan környezet miatt nehéz pontos előrejelzéseket tenni az idei évre vonatkozóan, továbbá aláhúzza, hogy aktuális várakozásaiban nem számol az Oroszországot sújtó szankciók jelentős szigorodásával, az ellenszankciókkal, valamint a kínai járványvédelmi zárlatok szignifikáns meghosszabbításával.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink