Beszállítók Eurómilliárdos megrendelést kapott a Vitesco

Eurómilliárdos megrendelést kapott a Vitesco

autopro.hu/D.Á. | 2022.05.06 13:23

Eurómilliárdos megrendelést kapott a Vitesco

Vitesco EMR4 elektromos hajtóegység | Fotó: Vitesco Technologies

A Vitesco Technologies kétmilliárd euró értékben fog elektromos autókba építhető hajtáselemeket szállítani a Hyundai-nak. A dél-koreai gyártó B és C-szegmensű elektromos autókba szereli majd a Vitesco alkatrészeit 2024-től. Az új elektromos hajtóegység minden szempontból felülmúlja elődjét – kisebb, könnyebb, takarékosabb, erősebb.

Hirdetés

A Continentalból kiváló, és önállóan is jól teljesítő Vitesco Technologies már a márciusi éves sajtótájékoztatója alkalmával beszámolt a nagyszabású beszállítási szerződésről, de ekkor még nem nevezték meg a vásárlót. Most világossá vált, hogy a Hyundai veszi a 160 kilowatt teljesítményű hajtáselemeket. Az EMR4 típusú egységek azonban nem a Hyundai/Kia E-GMP platformjára épülő autókban kapnak majd helyet, azok ugyanis 800 voltos rendszert alkotnak, a Vitesco gyártmányai pedig 400 voltos feszültségen üzemelnek. A Hyundai többször megerősítette, valóban szerelni fogja több modelljét a kisebb feszültségű rendszerrel.

A Vitesco 160 kilowatt teljesítményű elektromos hajtásai 10 kilowattal erősebbek, mint a Hyundai és a Kia jelenlegi, 400 voltos architektúrát használó modelljeiben, például a Kona Electric-ben vagy a Niro EV-ben található egységek. Az EMR4 hajtásmodulokat 80 és 230 kilowatt közötti teljesítménnyel gyártja a Vitesco, így a Hyundai által vásároltak a teljesítménypaletta közepét fedik le.

A kisebb, EMR3-as típusok 120 és 150 kilowattos teljesítményre képesek. Az elődmodell EMR3-hoz képest az EMR4 hatékonyabb, köszönhetően többek között a szilícium-karbid félvezetőinek a Vitesco szerint. A gyártó kiemelte, hogy azonos teljesítmény mellett 25 százalékkal könnyebb is az EMR4 elődénél, és befoglalóméretei is kisebbek, így könnyebb egy autóba integrálni.

Letisztultabb, rugalmasabb konstrukció

Thomas Stierle, a Vitesco igazgatósági tagja és az elektrifikációs technológiáért felelős részleg vezetője elmondta, új elektromos hajtóegységükben sztenderdizálták a belső interfészeket, a külső kialakítással pedig a lehető legrugalmasabb beépítés lehetőségét célozták, hogy minél költségkímélőbb és személyre szabhatóbb megoldást kínáljanak autógyártó ügyfeleiknek. A letisztultság egyik eredménye, hogy minden teljesítményszintű EMR4-es egységet egy gyártósoron lehet gyártani. A gyártás helye többek között a kínai Tianjin város lesz.

A Vitesco vezérigazgatója, Andreas Wolf a cége nevében büszke rá, hogy viszontláthatja majd termékeiket a Hyundai Motor Csoport járműveiben. Szerinte ez a szerződés mutatja, helyes a stratégiájuk az elektrifikáció terén — írta meg az electrive.com.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink