Elemzések Hatalmas beruházást hoz Győrbe az Audi – ez történt a 25. héten

Hatalmas beruházást hoz Győrbe az Audi – ez történt a 25. héten

Dóka Ármin | 2022.06.27 07:17

Hatalmas beruházást hoz Győrbe az Audi – ez történt a 25. héten

Fotó: Facebook/szijjarto.peter.official

Az Audi Hungaria Zrt. 120 milliárd forintos beruházással bővíti portfólióját az MEB ECO hajtásokkal. A vállalat díjazta legjobb tanulóit is. Az autógyártóknak meggyűlik a bajuk a termelési problémákkal, a gyengélkedő eladásokkal és különböző perekkel. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Alfons Dintner az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke, Simon Róbert Balázs parlamenti képviselő és Robert Buttenhauser, az Audi Hungaria Zrt. motorgyártásért felelős igazgatósági tagja a Külügyminisztériumban bejelentették, hogy 120 milliárd forintos beruházást hoz Győrbe az Audi az elektromos hajtások gyártása érdekében. Az eseményen bejelentett MEB ECO hajtásokat a Volkswagen Csoport kis méretű elektromos autóiba építik be. Győrben a tervek szerint 2025-ben kezdődik a termék sorozatgyártása, amihez egy új gyártóterületet alakítanak ki.

Audi Hungaria számára kiemelten fontos a jövő generáció oktatása és magas szintű képzése. A vállalat partnerintézményeivel már több mint két évtizede működteti sikerrel a duális szakképzés rendszerét, amelynek keretében évről-évre több száz fiatal szerzi meg az elméleti és gyakorlati tudást 14 szakmában. A 21. tanévben összesen 139 tanuló végzett az Audi Hungaria elismert duális szakképzési modelljében. A hagyományokhoz híven az Audi Hungaria legjobb tanulói az idei évben is elismerésben részesültek.

Ismertette 2021-es pénzügyi eredményeit a Magyar Suzuki Zrt. Az esztergomi vállalat sikeres évet zárt, a koronavírus-járvány és a félvezetőhiány ellenére hatszázalékos növekedést ért el a nettó árbevételben. A Suzuki hatodik éve piacvezető Magyarországon az újautó-eladások tekintetében. A Suzuki Motor Corporation az elektromos technológia kifejlesztésén dolgozik, a vállalat 2025-ig mintegy nyolcmilliárd eurót fordít kutatás-fejlesztésre, aminek zöme a hibrid- és az elektromos hajtások fejlesztését szolgálja. Egyelőre azonban a hibridek gyártására és forgalmazására fókuszál Esztergom, mert így tudják biztosítani, hogy minél szélesebb kör számára elérhetőek legyenek a zöldebb autók.

Újabb gyár erősítheti szerepünket az akkugyártásban. Közép-Európa leginnovatívabb és legfenntarthatóbb katódanyag-előállító üzemét hozhatja Magyarországra egy világszínvonalú technológiát fejlesztő kínai cégcsoport - jelentette be Palkovics László. A technológiai és ipari miniszter az elektromos autók gyártásában kivívott magyar pozíciókat megszilárdító tervezett beruházás közös előkészítéséről írt alá szándéknyilatkozatot a Huayou Cobalt képviselőivel Budapesten.

Új vállalat költözik a Johnson Electric nemrég Ózdon bezárt üzemébe, a Neutrik Group elektronikai vállalat 3,6 milliárd forintos beruházása nyomán az első ütemben 200, közép távon pedig 300 új munkahely jön létre a városban.

Küszködő gyártók

Szenved a Volkswagen Csoport. A konszern májusi számai sem sikerültek úgy, ahogyan azt eltervezték. Most a Škoda teljesített különösen rosszul, míg a drágább autók még úgy-ahogy jól fogytak. A vállalat eladásai a világ legnagyobb autópiacán, Kínában is beestek, ezért ott átszervezésekkel igyekszik visszakerülni a nyeregbe a VW.

A június 13-ai hét igazi mérföldkő a Grünheidében található Tesla gyár számára: az amerikai elektromosautó-gyártó első európai üzemében első alkalommal sikerült elérni egy héten az ezres volument. A Tesla idén megnyitott Texas-i és berlini gyárai azonban „dollármilliárdokat veszítenek” az akkumulátorok hiánya és a Kínából érkező szállítások fennakadásai miatt – közölte az elektromosautó-gyártó vezérigazgatója, Elon Musk.

A Stellantis legnagyobb olaszországi gyárát még mindig súlyosan érinti a chiphiány, ami miatt egy friss bejelentése szerint június végétől öt napra ismét elcsendesülnek a gyártósorai. A következő leállásról szóló hírt a Stellantis is megerősítette, egyben közölve, hogy a koronavírus-járvány kitörése óta napról-napra kénytelenek döntést hozni az egyes gyáraik működéséről, és 2022 vége előtt nem is számítanak a helyzet stabilizálódására.

Még három biztos éve maradt a Ford Saarlouisban található gyárának, utána az amerikai gyártó akár be is zárhatja az üzemet. A németországi gyár bezárására az elektromos átállás miatt lehet szükség, európai elektromos autóit ugyanis Valenciában fogja összeszerelni az OEM.

Máris visszahívja e-autóit a Toyota és a Subaru. Kiderült, a kerekek meglazulhatnak és leválhatnak. A Toyota a tavaly bemutatott bZ4X elektromos szabadidő-autójának 2700 példányát hívja vissza. A gyártó közölte, hogy a visszahívás nem terjed ki minden eddig gyártott autóra, az azonban nem ismert, hogy mekkora hányaduk érintett.

Pereskedés az autógyártókkal

Tömeges leépítés miatt perelték be a Teslát. A perkeresetet a Tesla nevadai akkumulátorgyárának kettő volt alkalmazottja nyújtotta be. Állításuk szerint elbocsátásukkor a gyártó semmibe vette azt a szövetségi törvényt, mely szerint munkaviszonyuk megszűnéséről 60 nappal korábban értesíteni kellett volna őket.

Hibás motorok miatt perlik a Renault-Nissant. A Franciaországban bírósághoz forduló mintegy 1100 autótulajdonos szerint a gyártóknak visszahívást kellett volna indítaniuk, miután műszaki problémát fedeztek fel abban az 1,2 literes benzinmotorban, amit 2012 és 2016 között 400 ezer európai járműbe építettek be.

Perkeresetet nyújtott be a Ford ellen New Jersey állam, azzal vádolva az autógyártót, hogy beszennyezte egy indián törzs földjét azáltal, hogy egy kimerült bányában festékiszapot és más veszélyes hulladékot helyezett el.

Nem csak rossz dolgok történtek

Megkezdte a termelést a BMW a legújabb üzemében, a Lydiában, ami Kínában, Senjang városában található. A mintegy 2,2 milliárd dollárból (körülbelül 834 milliárd forint) megvalósuló gyár a bajor OEM harmadik üzeme az ázsiai országban.

A Honda kínai vegyesvállalata, a GAC Honda egy új elektromosautó-gyár építésébe kezdett a Guangdong tartománybeli Kantonban. Az építkezésnek valamivel korábban kellett volna kezdődnie, de így is jelentősnek számít a Honda elektromos offenzívája Kínában.

A BMW az évtized végére egymilliárd eurót invesztál motorgyártó üzemébe az ausztriai Steyrben, egyebek között járműipari villanymotorokat gyártó és fejlesztő üzem létesítésébe. Az Európai Unió tiltásának életbe lépése után is fog belső égésű motorokat gyártani más piacokra a steyri gyár.

A Toyota a hibrid elektromos autók akkumulátorainak zárt rendszerű, vagyis anyagveszteség nélküli újrahasznosítása érdekében lépett együttműködésre az amerikai Redwood Materials-szal.

A Volkswagen először hozott nyilvánosságra képet legelső tisztán elektromos szedánjáról, pontosabban annak koncepciójáról, amit június 27-én hivatalosan is be fog mutatni. Az ID. Aero az akkumulátoros elektromos ID modellcsalád első szedánjaként érkezik a VW kínálatába. A koncepcióról készült skicc alapján az áramvonalas, lágy vonalak dominálta dizájnja illeszkedni fog a modellcsalád többi tagjáéhoz.

A haszongépjárműveket gyártó Volvo Csoport hidrogén üzemanyagcellás nyerges vontatók tesztelését kezdte meg, lépést téve afelé, hogy az évtized második felében azokkal bővítse kínálatát. A Volvo Csoport ma már akkumulátoros elektromos, illetve megújuló üzemanyaggal, például biogázzal működő teherautókat is kínál. Tervei szerint az évtized második felében a szén-dioxid-semleges technológiából álló kínálatát egy harmadik taggal, a hidrogén üzemanyagcellás hajtással egészíti ki.

Innovatív beszállítók

A Continental két új, elektromos járművekhez tervezett érzékelővel bővíti az eddig is széles szenzorportfólióját: az áramérzékelő modullal és az akkumulátor ütésérzékelő rendszerrel. Mindkét új megoldás az akkumulátor védelmére és/vagy az akkumulátor paramétereinek megőrzésére összpontosít. A vállalatot az „Év gumiabroncsgyártója” díjjal tüntette ki a Tire Technology International (TTI) nemzetközi szakmai magazin a hannoveri gumiabroncs-technológiai kiállításon. A TTI innovációért és kiválóságért átadott díjait, melyek az abroncstechnológia legújabb fejlesztéseit és vívmányait jutalmazzák, az iparág legfontosabb elismeréseiként tartják számon.

Az autóipari és ipari beszállító Schaeffler letette egy új, korszerű központi labor alapkövét a Herzogenaurach-i telephelyen. A közel 80 millió eurós beruházással a 2025-ös ütemterv (Roadmap 2025) fontos eleme valósul meg. A vállalat a komoly kihívásokat jelentő piaci környezet ellenére is ragaszkodik ehhez a jövő szempontjából kiemelkedő jelentőségű projekthez. Az épület a tervek szerint 2023-ra készül el, és 2024 elején veszik használatba.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink