Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az e-mobilitás áldozata lehet egy német autógyár
Még három biztos éve maradt a Ford Saarlouisban található gyárának, utána az amerikai gyártó akár be is zárhatja az üzemet. A németországi gyár bezárására az elektromos átállás miatt lehet szükség, európai elektromos autóit ugyanis Valenciában fogja összeszerelni az OEM.
Egy ideje már tudott volt, hogy a Ford egyfajta versenyt hirdetett Saarlouis és Valencia között – végül a spanyol helyszín jött ki győztesen a vetélkedésből, így a Ford ott fogja megépíteni az első saját fejlesztésű, újgenerációs tisztán elektromos európai modelljét. Saarlouis és az egész Saar-vidék számára nagy veszteség lenne a gyár bezárása. A német politikum számos támogatással próbálta meg a Fordot maradásra bírni, úgy tűnik, sikertelenül.
A Ford gyára közvetlen 4600 embernek ad munkát, de a beszállítókkal együtt közel 6000 ember megélhetéséről van szó. A Ford Focus gyártása 2025-ig biztosított a helyszínen, utána jár le a foglalkoztatási garancia. A járműiparban egy saját modell nélküli üzem sorsa a bezárás szokott lenni, ettől félnek most a dolgozók, a politikusok és a helyi cégek is. A Ford egyelőre annyiba egyezett bele, hogy mérlegelni fogja a helyzetet.
A döntés súlyos csapás lenne a tartomány számára, ráadásul a Ford volt az első járműipari vállalat az 1960-as években, ami a Saar-vidékre érkezett. A gyártás 1970-es kezdete óta több mint 15 millió autó gördült le a gyártósorról az üzemben, olyan modellek, mint az Escort, a Capri, a Fiesta és 1998 óta a Focus. Utolsónak a Focus marad a helyszínen, a jelenleg modell gyártását 2025-ben fejezik be. Ez az évszám egyben a gyár végét is jelentheti, bár ez még nem biztos.
Nincsenek felkészülve az elektromos átállásra
A Saar-vidék számára a második világháború után óriási csapás volt a bányászat leállása, ráadásul a tartomány csak 1955-ben került végleg az NSZK-hoz, addig francia közigazgatás alá tartozott különleges státuszú területként – ez a különállás sem segítette a környék gazdasági fejlődését.
Az autóipar végül fellendülést hozott a térségbe a Ford vezetésével, azonban a helyi beszállítók szinte kivétel nélkül a belső égésű motorok kiszolgálására vannak berendezkedve a mai napig. A ZF kilencezer, a Bosch négyezer embert foglalkoztat a tartományban, ám ezek a gyárak is a belső égésű motorokhoz készítenek alkatrészeket – írja a FAZ.
Nem hagyja el Németországot a Ford
Természetesen a Ford kölni központja nincs veszélyben, sőt, komoly fejlesztéseket tervez az üzemben az amerikai OEM. A 15 ezer embert foglalkoztató gyárra a következő években legalább kétmilliárd eurót költ a Ford, ennyi beruházást már bejelentettek. Két új modellt terveznek egy Volkswagen platformon, valamint egy akkumulátor-összeszerelő üzemet is építenének az amerikaiak.
Valenciában a Ford már nem a Volkswagen platformját fogja használni, hanem a saját maga által kifejlesztett alapokra építi majd meg az új elektromos modelljeit – Saarlouis helyett tehát Spanyolországban.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!