Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Átszervezéssel növelheti eladásait a Volkswagen?
A Volkswagen Csoport alapjaiban alakítja át szervezeti felépítését Kínában: az új vezetővel az irányítás központosítottabb lesz, a leányvállalatok közötti kapcsolatot pedig szorosabbra fogják. mindezt az átláthatóbb működés és a jobb irányíthatóság jegyében teszi a konszern.
Már eddig is ismert tény volt, hogy Ralf Brandstätter, a Volkswagen brand vezérigazgatója augusztus 1-jétől átveszi a Volkswagen kínai divíziójának vezetését a Volkswagen Csoport első emberétől, Herbert Diess-től. Most már azt is tudni, hogy ez a változás egyben komoly átszervezéssel is jár a Volkswagen kínai működésében.
Az átszervezés nem véletlen: a Volkswagen Csoport eredményei a közelmúltban gyengültek Kínában, ezért az új vezető feladata egyértelműen a folyamatok megfékezése, és a növekedési pályára való visszaterelése.
Augusztus 1-jei hatállyal egy úgynevezett „China Board” irányítja a VW minden tevékenységét az ázsiai országban. Az igazgatóság elnöki tisztét betöltő Brandstätter mellett az Audi, a CARIAD és a Volkswagen Passenger Cars regionális vezérigazgatói, és a fontosabb „szakosztályok” vezetői képviseltetik magukat a vezetésben.
Nagyobb autonómia a kínai részlegnek
A Volkswagen közleménye szerint a lépés nagyobb autonómiát biztosít a régiónak, az új struktúra lehetővé teszi a gyorsabb döntéshozatalt, a csoport márkái közötti optimális együttműködést és a vegyesvállalatok szoros partnerségi kapcsolatát is.
Az átszervezés a helyi fejlesztési részlegeket is érinti: a cégcsoport szerint az egyes márkák technikai erőforrásait és kompetenciáit jobban összekötik, hogy ezzel felgyorsítsák a konszern fejlesztéseinek és innovációinak sebességét Kínában. Annak érdekében, hogy a termékeket és szolgáltatásokat jobban a kínai vásárlók igényeihez tudják igazítani, bővítik a helyi fejlesztési kört, azaz több helyi fejlesztőt vesznek fel.
Ezzel összefüggésben a vállalat augusztus 1-jétől Marcus Hafkemeyert, a sanghaji Huawei Automotive jelenleg vezető stratégiai tanácsadóját nevezte ki a Volkswagen Group China technológiai vezérigazgató-helyettesévé. A vállalat a régió másik kulcspozíciójába is új embert nevezett ki: Stefan Mecha, a Volkswagen Group Rus jelenleg vezérigazgatója lesz a Volkswagen Passenger Cars márka új vezérigazgatója és a kínai csoport értékesítési vezetője augusztus 1-jétől – írja az electrive.com.
Kritikák is érik a kínai működést
A Volkswagen Csoport kínai működése miatt már többször került kritikák össztűzébe Németországban. Az ujgur kisebbség elnyomása (amit Kína kategorikusan tagad) miatt sokak szerint nem szabadna üzleti tevékenységet folytatni Kínában, vagy legalábbis az ujgurok lakta tartományokban.
Bár Herbert Diess szerint a cég jelenléte enyhít a kisebbségek elnyomásán, a német kormány első ízben nem adott garanciát egy német vállalat külföldi beruházására emberi jogokra hivatkozva.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!