Elemzések Ekkor áll le a belső égésű motorok győri gyártásával az Audi – ez történt a 24. héten

Ekkor áll le a belső égésű motorok győri gyártásával az Audi – ez történt a 24. héten

Végh Martin | 2022.06.20 07:23

Ekkor áll le a belső égésű motorok győri gyártásával az Audi – ez történt a 24. héten

Fotó: Audi Hungaria

Az előző héten megtudhattuk, hogy valószínűleg mikor fog befejeződni a belső égésű motorok gyártása az Audi győri üzemében. További fontos hazai hír volt, hogy Nyíregyházán autóipari gigaberuházás valósul meg, méghozzá az e-mobilitáshoz kötődően. Külföldön új fejlesztések és tervek bemutatásával haladtak tovább az elektrifikációban a gyártók és a beszállítók. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatója egy podcast alkalmával árulta el, hogy bár ma még belső égésű motorból gyártják a legtöbbet az Audi győri üzemébe, a következő évtized elején valószínűleg teljesen átállnak az elektromos motorokra.

Az év eddigi legnagyobb hazai beruházását egy koreai vállalat, a W-Scope hajtja végre. A cég Nyíregyházán 290 milliárd forint befektetésével épít egy üzemet elektromos autók akkumulátorához használt szeparátorfóliák gyártásához.

Bírósági hadakozások

Az Audi védjegyjogok megsértése miatt indított pert az elektromos autókat gyártó kínai Nio ellen. A Volkswagen Csoporthoz tartozó Audi szerint kínai riválisa egészen pontosan típusjelölésre vonatkozó védjegyeit sértette meg.

Míg az Audinál még csak most kezdődik, a Porschénál lezárult egy bírósági csatározás. A sportautó-gyártó legalább 80 millió dollár kifizetésébe egyezett bele az Egyesült Államokban, miután félmillió járművének emissziós és fogyasztási értékeinek manipulálásával vádolták meg.

Visszakanyarodva Európába, a Stellantis bejelentette, hogy kilép az európai autógyártók szakmai szervezetéből, az Európai Autógyártók Szövetségéből. Egyúttal jelezte, hogy új fórumot hoz létre az iparág kihívásainak megvitatására.

A Hyundai Motor Csoport európai fejlesztési vezetője arról beszélt, hogy a jövőben a Genesis, a Hyundai és a Kia több modelljét fogják Európában tervezni. Ez azt jelenti, hogy a koreai gyártó nagyobb hangsúlyt kíván helyezni a regionális jelenlétére.

Megkezdi európai hódítását a vietnami VinFast elektromosautó-gyártó. A vállalat Németországban, Franciaországban és Hollandiában ötven kereskedést nyit.

Nem látszik megállni az elektrifikáció

Az előző héttől ismét teljes gőzzel, három műszakban készülnek az elektromos autók a VW zwickaui üzemében. Korábban az orosz-ukrán háború okozta alkatrész-ellátási gondok miatt kellett csökkenteni a műszakok számát.

A Ferrari bemutatta új üzleti tervét, aminek fontos eleme a kihívásoktól közel sem mentes elektrifikáció. A vállalat 2030-ra a legtöbb autóját valamilyen elektromos hajtással értékesítené, és biztos benne, hogy a technológiai átmenettel csak még egyedibb autókat készíthet.

A múlt héten zárult oslói Elektromos Autó Szimpóziumon a Schaeffler és a Vitesco Technologies is újításokat mutattak be. Előbbi többek között egy olyan hajtásmodult, ami a villanymotor, a teljesítményelektronika és az áttételezés mellett hőmenedzsmentet is egy egységbe tömöríti. A megoldás nem csak kompakt, de a hatótávolságot is jelentősen növelni képes.

A Vitesco kiemelkedő fejlesztése egy külső gerjesztésű szinkronmotor, amivel nagy sebesség mellett az e-autók kevesebb energiát fogyaszthatnak. További előnye a folyamatosan dráguló ritkaföldfémnek száműzése.

Békéscsaba egymilliárd forintból építene telephelyt kifejezetten elektromos buszok számára. A város emellett több villanyhajtású busz beszerzését is tervezi.

A magyar kormány meg fogja vizsgálni a németországi tömegközlekedésben alkalmazott kedvezményes, úgynevezett kilenceurós bérlet intézményét, aminek hatására Németország szerint sokan tértek át a közösségi közlekedésre.

A holland kormány idén már nem nyújt támogatást az elektromos autók vásárlásához, mivel kiürült az arra elkülönített keret. Idén eddig 22 ezer villanyautó vételét támogatták állami forrásból.

Felmérések szerint a németek többsége elutasítja belső égésű motorok Európai Parlament általi 2035-től betiltását. A német járműipari vállalatok csakugyan nem támogatják a szintetikus üzemanyag használatát is kizáró döntést.

Csökkenő eladások, felfutó termelés

Májusban nagyjából 11 százalékkal kevesebb autót adtak el Európában, mint egy évvel korábban. A tavasz utolsó hónapja egyhuzamban már a tizedik volt, mikor csökkent az új autók regisztrációja.

Míg az eladások gyengélkednek Európában, addig Románia járműipara szárnyal, a gyártott gépkocsik száma ugyanis az első öt hónapban 13 százalékkal nőtt.

Egy gonddal kevesebb veszély fenyegeti a globális ellátási láncokat miután június 15-én véget ért a dél-koreai kamionosok több mint egy hetes sztrájkja, ami során gyárak és kikötők bejáratait állták el, zavart keltve az autógyártásban és veszélyeztetve a félvezetőellátást.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink