Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyedibb Ferrarikat hoz az elektrifikáció
Az elektromos átmenet egyet jelent a még egyedibb Ferrarikkal – mondta el az olasz sportautó-gyártó elnöke, John Elkann a vállalat új üzleti tervének bemutatóján, ami szerint 2030-ra ötből négy Ferrarit valamilyen elektromos hajtással fognak értékesíteni.
„Minden, amit valaha tenni fogunk, egyértelműen ferraris lesz” – fogalmazott Elkann, hozzátéve, hogy az elektrifikáció „lehetővé fogja tenni számunkra, hogy még egyedibb autókat alkossunk.”
A mai elektromos technológia nem alkalmas arra, hogy a belső égésű motorhoz hasonlóan tartósan fenntartsa a nagy teljesítményt. Ez azonban csak egyik szelete annak a problémának, amivel a Ferrari és más sportautó-gyártók szembe néznek az elektromos átállással. A vezetési élménynek ma a gyorsaság mellett az erős motorokhoz párosuló hang is elválaszthatatlan része, aminek elektrifikációval elvesztését muszáj lesz kompenzálni a vásárlók megtartása érdekében.
Egy harmadik kihívás, hogy az elektromos hajtások sztenderdé válásával egyre nehezebb lesz olyan teljesítményjellemzőkkel felruházni a járműveket, amikkel azok kitűnhetnek a többi kiváló gyorsulással rendelkező rivális közül.
Bíznak a sikerben
Mindazonáltal a Ferrari bízik abban, hogy sikerül megnyernie a vásárlókat: előrejelzése szerint 2025-ben eladásainak még csak 5, de 2030-ban már 40 százalékát fogják teljesen elektromos autók alkotni. Első akkumulátoros elektromos modelljét 2025-ben fogja piacra dobni – ez egyike lesz annak a 15 modellnek, amik 2023-2026 között jelennek majd meg kínálatában.
A hibridek fogják adni az értékesítések 55 százalékát 2025-re, míg 2030-ban a 40 százalékát. Tavaly az eladások ötödét tették ki.
Megjegyzendő, hogy a Ferrari nem csak a hajtástechnológia terén módosítja kínálatát. Hogy profitálhasson az SUV-k növekvő népszerűségéből, idén szeptemberben le fogja leplezni első crossoverét.
Nem önerőből oldanának meg mindent
Hogy spóroljon, a Ferrari az olyan komponensek és szoftverek esetében, melyek nem meghatározóak az autó karaktere szempontjából, beszállítókra fog támaszkodni. Ilyen például az operációs rendszer, aminek Ferrari általi fejlesztését a vezérigazgató, Benedetto Vigna ostoba elképzelésnek minősítette a Reuters beszámolója szerint. „Azokra a területekre kell koncentrálni, ahol a legjobbak lehetünk” – fűzte hozzá.
A Ferrari Európában és Ázsiában összesen négy partnerével működik együtt a következő generációs, magas energiasűrűségű szilárdtest akkumulátorok fejlesztésében.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!