Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ez lehet a megoldás az e-autós autópályázásra
A június 11-15. között zajló oslói EVS-en a Vitesco több újítást is a nagyközönség elé tár. Ezek egyike egy úgynevezett külső gerjesztésű szinkronmotor, azaz egy olyan villanymotor, ami a nagy sebesség melletti állandó haladásra van optimalizálva. A megoldás előnye még, hogy nem kell hozzá ritkaföldfémeket használni.
A ma használt elektromos autók zöme állandó gerjesztésű szinkronmotorral (PSM) közlekedik, azonban ennek a megoldásnak van egy alternatívája: ez a külső gerjesztésű elektromos motor (EESM), amiben tekercsekkel oldják meg a mágneses tér gerjesztését. Ez azt jelenti, hogy ritkaföldfémek használatára sincs szükség az ilyen motorokban.
A Vitesco szerint a vállalat által kifejlesztett EESM leginkább a hosszú és nagy sebességen történő autózás esetében lesz hatékony – vagyis többek között az autópályás közlekedéskor, ami ma a villanyautózás egyik Achilles-sarka.
Nem a Continentalból kivált cég az egyetlen, aki erre a lóra tett: a BMW is használja a külső gerjesztésű szinkronmotorokat például az iX3, az i4, az iX vagy az iX1 modellekben.
A költségek terén is nyerő lehet
Az EESM egyik előnye tehát a hatékonyság, ami főleg az autópályás vezetésnél érvényesül. Emellett a költségek terén is jobb választás lehet a technológia: az állandó gerjesztéshez használt mágnesek ára tíz éve nem látott magasságba emelkedett.
A bejelentés szerint a Vitesco az eddigi tengelyhajtásokhoz (azaz tengelyekre szerelt villanymotorokhoz) elérhetővé teszi a megoldást – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!