Elemzések A humanoid robotok már Kecskeméten vannak – ez történt a 12. héten

A humanoid robotok már Kecskeméten vannak – ez történt a 12. héten

Rezi-Kató Eszter | 2024.03.23 16:16

A humanoid robotok már Kecskeméten vannak – ez történt a 12. héten

Fotó: Apptronik

A Mercedes kecskeméti gyárában tesztelik a humanoid robotokat. Több autógyártó is új modellek érkezését jelentette be, ám sokan inkább arra próbálnak törekedni, hogy olcsóbb elektromos autókat dobjanak piacra. A CATL szekere pedig továbbra is jól megy. Összefoglaltuk, mi történt a héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A humanoid robotokat Kecskeméten vetik be, az Apptronik robotikai cég ugyanis bejelentette, hogy kereskedelmi megállapodást kötött a Mercedesszel, a „magas fejlettségű robotika” gyártóiparban való alkalmazásának próbájáról. A Financial Times szerint a Mercedes meghatározatlan számú Apollo robottal kezdte meg a tesztüzemet Magyarországon.

Jöhetnek az olcsóbb e-autók?

Több autógyártó is bejelentette terveit, miszerint olcsóbb elektromos autókat dobnának a piacra. Az Audi például állítólag egy elektromos A3-ast vagy Q3-ast tervez, ami elérhetőbb árban lesz majd kapható. A Ford 2026-ban dobná piacra az első elektromos kisautóját az USA-ban, a hírek szerint pedig az autó ára 25 ezer dollár lenne, ami körülbelül meg is egyezik a Volkswagen és a Renault által tervezett „olcsó” elektromos autók árával. A Volkswagen az olcsóbb elektromos autó érdekében partnerséget is fontolgat, mivel szerintük a más autógyártókkal való együttműködés segíthetne felvenni a versenyt Kínával.

A Renault az olcsó elektromos autón túl mással is csökkentene az árakon: bizonyos alkatrészeket újrahasznosítottan is választhatnának az új vásárlók,, ezzel pedig az újonnan vásárolt autó ára is kevesebb lehet, akár 30 százalékkal. A Zoe, a Twingo E-Tech, a Kangoo E-Tech és a Megane E-Tech modellekhez lesznek felújított, második használatra szánt elektromos motorok; a Zoe és a Kangoo E-Tech modellekhez újrahasznosítható teljesítményelektronika, valamint a Zoe, a Twingo E-Tech és a Megane E-Tech modellekhez második élettartamú akkumulátorok. A Renault vezérigazgatója, Luca de Meo és ez Európai Gépjárműgyártók Szövetségének (ACEA) elnöke nyílt levelet fogalmazott meg az európai döntéshozók felé, amelyben sürgették a szorosabb együttműködést a kínai elektromos autógyártókkal szembeni verseny érdekében.

Érkeznek az új modellek

Új modellekről is érkeztek a bejelentések a héten. A Seat például éves médiakonferenciáján nyugtatott meg mindenkit a márka jóléte felől, illetve elárulta, hogy még idén megújul a Seat Leon, 2025-ben pedig az Arona crossover és az Ibiza felújított változata érkezik. A későbbiekben pedig még várható az Ateca új, frissített változata is. A Fiatnál talán kicsit érdekesebb volt a bejelentés, mivel a nagy reményekkel indult elektromos Fiat 500-as az alacsony kereslet miatt egy belső égésű változatot is kaphat. Az egyik legnépszerűbb magyar kisautó, a Suzuki Swift negyedik generációja is megérkezett. A modell lágyhibrid hajtással és 1.2-es motorral érkezik.

A Debrecenben debütáló BMW Neue Klasse modellsorozat első tagjáról rántotta le a leplet a BMW. A vállalat szerint a Neue Klasse platform megszabadul a hagyományos, rendszerspecifikus elektronikus vezérlőegységtől (ECU) a „szuperagyak" javára. A városban gyárat építő BMW és a Debreceni Egyetem között pedig szorosabb lett a kapcsolat. Az Állam- és Jogtudományi Kar, valamint a Gazdaságtudományi Kar március 19-én írt alá megállapodást a céggel.

Az Audi is bemutatta új modelljét, au Audi Q6 e-tron-t, ami az első olyan modell, ami prémium elektromos platformra épül. A márka egyébként el fogja engedni a jelenlegi hajtáslánc-elnevezési stratégiáját, ezzel véget vet a teljesítményhez homályosan kapcsolódó számokat használó rendszernek. Az Audi Hungaria az idei évben megkezdi a CUPRA Terramar modell gyártását Győrben, valamint tovább folytatja az az elektromos motorok újabb generációjának, az MEBeco hajtások gyártására történő felkészülést.

Nyereség és bővülés a CATL-nél

Több mint 22 százalékkal nőtt 2023-ban a CATL árbevétele az előző évhez képest, elérve mintegy 20,15 ezermilliárd forintot. A debreceni gyárban egy éven belül ezren, jövő év végére akár már kétezren is dolgozhatnak. Az autopro.hu Szilágyi Balázzsal, a CATL közügyekért felelős vezetőjével készített interjút, amiből kiderül az is, hogy milyen pozíciókba keresnek embereket.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink