Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Hazánkban is bemutatkozik a Setra új midibusza
2024.05.01 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Volt ok az ünneplésre a Suzuki esztergomi gyárában – ez történt a 6. héten
Fontos mérföldkőhöz ért a Suzuki esztergomi gyára, ahol a négymilliomodik autó is elkészült. Érdekes hírek érkeztek a Tesla háza tájáról is, miszerint elbocsátások jöhetnek. A Volkswagen ellenben nem vesz vissza a beruházásaiból, komoly pénzköltségbe kezdtek. De nem kell messzire mennünk a jó hírekért sem, ugyanis itthon ötszörösére nőtt a zöld rendszámos autók száma. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Nem volt okunk unatkozni ezen a héten sem, hiszen rengeteg érdekes hír látott napvilágot. Ehhez nem is kell messzire mennünk, hiszen a hét egyik fontos momentuma a Suzuki esztergomi gyárában zajlott, ahol legördült a négymilliomodik autó is a szalagról. Ha ez nem lenne elég, a japán Suzuki Motor Corporation jelentése alapján jelentősen nőtt a bevételük. E szerint a kilenc havi profitját 8 százalékkal, 481,9 milliárd forintra tudta növelni az egy évvel korábbi, 446,18 milliárd forintról.
Azért más autógyártóknak sem megy rosszul
A Volkswagen közölte, hogy az elkövetkező öt évben 1,83 milliárd dollárt fektet be brazil üzletágába, emellett 16 új modellt fog bemutatni, amelyek között elektromos és hibrid autók is szerepelni fognak. Ez a bejelentett összeg több mint duplájára emeli a vállalat eddigi brazíliai beruházási terveit.
De nem csak Brazíliában nem vesznek vissza a beruházásokból, ugyanis arról is lehetett hallani, hogy a Volkswagen Csoport 2024 és 2028 között stabilan 180 milliárd eurónyi összeg körül akarja tartani a beruházásait. A beruházási terv elfogadásának azonban volt egy feltétele: az összeget csökkenthetik, ha a Volkswagennél folyamatban lévő költségcsökkentés bizonyos céljai nem teljesülnek. A vállalat csak később kívánt reagálni a jelentésre.
Csökkentésnek mindenesetre egyelőre nincs nyoma, hiszen a márka már nagyban dolgozik a holografikus kijelzőn, amellyel ki akarnak tűnni a többi gyártó közül.
Egy korszak vége a Mininél
Tudni lehetett már, hogy a Mini Clubman gyártása hamarosan meg fog szűnni, ennek most el is érkezett az ideje. Elkészült az utolsó darab, ezzel lezárva egy korszakot. A kifutó modell helyét részben az Aceman, valamint a Countryman fogja átvenni.
A gyártó nem hagyta sokáig szomorkodni a Mini-rajongókat, ugyanis megjelent az ötödik generációs Mini Cooper, aminek utasterét a minimalista kialakítás jellemzi, emellett jelentős mennyiségű digitális innováció és átfogó felhasználói élmény várja a jármű új tulajdonosait.
Furcsaságok történnek a Teslánál
Nem a Tesla hete volt a mostani, már megint egy újabb trend miatt kerültek középpontba, amikor is egy videó kezdett terjedni arról, ahogy egy Tesla-sofőr egy Vision Próval a fején vezetett, ami miatt mindkét vállalat kénytelen volt reagálni.
Ha ez nem lenne elég a márkának, közben megint elveszítette egy fő megrendelőjét. A Hertz és a Sixt autókölcsönzők után most a SAP is beállt a sorba, akik eltávolítják a Teslát a beszállítói listájukról. Azonban a Tesla-alkalmazottak sem lehetnek teljesen nyugodtak, hiszen kiderült, hogy a vállalat a vezetőknél érdeklődött azzal kapcsolatosan, hogy mely dolgozóik munkáját tartják létfontosságúnak. A Tesla általában félévente kér értékelést a beosztottakról, ám az idei évben ez elmaradt.
Nem éri meg Európában gyártani?
Az Audi új vezetésének égisze alatt nagyon úgy tűnik, hogy elviszik Brüsszelből a Q8 e-tron gyártását. Egyelőre belső viták zajlanak arról, hogy a gyártás Mexikóban folytatódjon-e. Ezzel párhuzamosan Brüsszelben két hétig kénytelenek csökkenteni a termelésüket alkatrészhiány miatt. A döntést folyamatosan felülvizsgálják, hogy vissza tudjanak térni a teljes kapacitásra.
Elindult az e-autók támogatási programja
Zökkenőmentesen elindult idehaza a vállalati e-autók támogatási programja, amelynek segítségével a vállalatok vissza nem térítendő állami hozzájárulást kaphatnak tisztán elektromos személygépkocsira, kisteherautóra vagy kisbusz vásárlása esetén. A támogatási kérelmeket 2025 március végéig lehet benyújtani.
A kormány a zöldenergiában látja a gazdaság jövőjét, talán ennek is köszönhető, hogy négy év alatt ötszörösére emelkedtek a zöld rendszámos autók számai, e szerint több mint 88 ezer ilyen jármű közlekedik már itthon.
A franciáknak elege lett
Párizsban népszavazást tartottak arról, hogy a városvezetés alkalmazzon-e magasabb parkolási díjat azokkal szemben, akik nagy autókkal rendelkeznek, ezzel több helyet elfoglalva a szűkös utcákon. A résztvevők többsége támogatta a kezdeményezést, ennek értelmében a nem helyi lakosoknak a belvárosban 18 eurót kell kicsengetniük a parkolásért, ha 1,6 tonnánál nehezebb hagyományos hajtású autókkal vagy két tonnánál nehezebb elektromos autóval rendelkeznek.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!