Gyártók Újabb nagy ügyfelét vesztette el a Tesla

Újabb nagy ügyfelét vesztette el a Tesla

autopro.hu/P.B. | 2024.02.07 12:46

Újabb nagy ügyfelét vesztette el a Tesla

Fotó: Tesla Gallery

A Tesla egyre inkább elveszíti fő megrendelőit. A Hertz és a Sixt autókölcsönző cégek után most az SAP a következő vállalat, amely a Teslák nélkül képzeli el a jövőjét és flottájának elektrifikálását.

Hirdetés

Bár az SAP 2025-től már csak zéró károsanyag-kibocsátású autókat fog rendelni a céges flottájába, a szoftveres óriás eltávolítja a Teslát a beszállítói listájáról – azaz a teljesen elektromos SAP-flottában már nem lesz helye a Tesláknak.

Az idézett ok a következő: „a Tesla listaárai jobban ingadoznak, mint a többi gyártóé, ami megnehezíti a tervezést és nagyobb kockázatot jelent számunkra” – mondta Steffen Krautwasser, az SAP globális flottaigazgatója a Handesblatt üzleti lapnak. A szállítási feltételek is gondot okoztak: az SAP flottamenedzsere szerint gyakran a megbeszéltnél korábban szállítják ki a járműveket, ami tárolási és logisztikai nehézségeket okoz.

Krautwasser részlege körülbelül 28 ezer járműért felel, ebből körülbelül 18 ezer fut Németországban. Az SAP Csoport flottája jelenleg mintegy 3100 teljesen elektromos autót és 4500 plug-in hibridet foglal magába, amiket a vállalati telephelyeken található körülbelül 1200 töltőponton, vagy az alkalmazottak otthonában körülbelül 2000 falidobozban tölthetők fel. Míg 2020-ban csak hét, addig 2023-ban már 32 százalék volt a megrendelések között az elektromos autók aránya az SAP-nél - eddig mindez önkéntes alapon történt, ám a jövő évtől az említett szabály lesz érvényben, amely szerint csak károsanyag-kibocsátásmentes járműveket lehet rendelni.

Nem az első csapás a Teslának

Mint ismert, a Hertz és a Sixt autókölcsönző cégek nemrégiben bejelentették, hogy kivonják flottájukból a Teslát. A cégek kifogásolták az amerikai vállalat elektromos járműveinek maradványértékét - míg az autókölcsönző cégek normál esetben visszavásárlási szerződéssel visszaadhatják járműveiket a gyártónak, és ezért nem vállalják a maradványérték kockázatát, a Tesla a médiainformációk szerint nem kínál ilyen megállapodásokat. Ehhez jönnek még a Krautwasser által idézett ingadozó árak, amelyek megnehezítenek minden maradványérték előrejelzést.

Az elmúlt évben a Tesla folyamatosan lenyomta a listaárait, ami természetesen csökkenti a használt Tesla járművek viszonteladási értékét, a flottaüzemeltetők pedig ezt egyre kevésbé vállalják be.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink