Elemzések Ötmilliárdból fejlesztenek spanyol autóipari cégek – ez történt a 21. héten

Ötmilliárdból fejlesztenek spanyol autóipari cégek – ez történt a 21. héten

Végh Martin | 2021.05.31 07:21

Ötmilliárdból fejlesztenek spanyol autóipari cégek – ez történt a 21. héten

Fotó: Facebook/Gestamp

Kettő spanyol autóipari beszállító mintegy ötmilliárd forintot fektet be hazánkban, hogy fejlesszék helyi termelési tevékenységeiket. A Volkswagen elutasított egy, a Lamborghini megvásárlására irányuló ajánlatot, míg Indiában a Renault, a Nissan és a Hyundai ismét a koronavírus miatt állította le termelését. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Kettő spanyol autóipari cég 5 milliárd forintból növeli magyarországi kapacitását. A Gestamp a móri akkumulátor-összeszerelő bázisát, míg az Ames a szentgotthárdi üzemét fejleszti.

Beszámolt hazai vállalatainak tavalyi teljesítményéről a Bosch. A magyarországi Bosch Csoport éves árbevétele kettő százalékkal nőtt 2020-ban, amivel a kihívások ellenére is stabil teljesítményt nyújtott.

Sztrájkbizottság alakult a hengerfejeket gyártó Nemak Győr Alumíniumöntöde Kft.-nél, miután a Vasas Szakszervezeti Szövetség helyi szervezete nem tudott megegyezni a céggel a munkavállalókat érintő változásokról. Röviddel ezután a vállalat menedzsmentje közölte, hogy együttműködésre törekszenek, egyúttal cáfolták, hogy a követelésekről nem tudtak volna tárgyalásos úton megállapodni.

Elkészült a Jászapáti Ipari és Logisztikai Park korszerűsítése. A hétszázmillió forintból megvalósult beruházás során infrastrukturális fejlesztések történtek.

Nem eladó a Lamborghini

Egy svájci holding vállalat 7,5 milliárd euróért vásárolta volna meg a Lamborghinit a Volkswagentől, a német autógyártó óriás közlése szerint azonban nem tervez megválni az olasz márkától.

Nem hivatalos információk szerint a Volkswagen Csoport és a BMW is a korábban valószínűnek tűnőnél kisebb büntetést fog kapni, amiért a Daimlerrel együttműködve akadályozták a jobb kibocsátáscsökkentési technológiák piacra vitelét.

A Daimler 2025-től karbonsemleges acélt használna autóihoz. A vállalat ezért egy olyan svéd cégbe fektetett, amely karbonsemleges módon állít elő acélt.

A Hyundai Motor Csoport arra készül, hogy jelentősen csökkentse a konvencionális hajtású modelljeinek számát, a felszabaduló forrásokat pedig elektromos hajtástechnológiák fejlesztésére fogja fordítani.

Az előző héten a Renault-Nissan páros és a Hyundai is szüneteltette termelését Indiában, mivel a gyárak dolgozói nem akarták felvenni a munkát, attól tartva, hogy megfertőződnek az országban pusztító koronavírussal.

A német rendőrség gyújtogatás miatt kezdett nyomozásba a Tesla németországi építkezésén. A gyújtogatást egy szélsőbaloldali csoport vállalta magára.

A teherautókat gyártó Volvo Csoport egy üzemanyagcellákat tesztelő laboratóriumot adott át Svédországban. Az új létesítmény hozzá fog járulni az alternatív hajtású nehéz tehergépjárművek fejlesztéséhez.

Nincs megállapodás

A Continental karbeni üzemében a szakszervezet felmondta a vállalattal kötött, leépítésről szóló előzetes megállapodást, így megint lehetségessé vált, hogy már 2023-ban bezárják a gyárat.

A Deloitte szakemberei négy lehetséges forgatókönyvben vázolták fel az autóipari beszállítók jövőjét. A lehetőségek összegzésénél, mind gazdasági-politikai, mind technológiai változókat figyelembe vettek.

A Hungexpo már az újranyitásra készül, és szeptembertől ismét fogadja a látogatókat és kiállítókat. A vállalat járványvédelmi intézkedéseket vezetett be, a pandémia alatt elveszített munkaerőt pedig pótolni tervezi.

Forgalomba álltak Veszprém megyében a Volánbusz új MAN csuklósbuszai, melyekből összesen 204 darabot rendeltek a flottafiatalítási program részeként.

Egy brit-ausztrál bányavállalat és a szlovák InoBat együtt fognak akkumulátorgyártást és – újrahasznosítást telepíteni Szerbiába. A projekt az országban található jelentős lítiumkészletek köré épül.

A koronavírus miatt tavaly elrendelt járványvédelmi korlátozások eredményeként 2021 negyedik hónapjában, éves összevetésben több mint 34 ezer százalékkal több autót gyártottak Nagy-Britanniában.

Kiemelt Partnereink