Gyártók Alaposan megvágja a belső égésű motoros autók kínálatát a Hyundai

Alaposan megvágja a belső égésű motoros autók kínálatát a Hyundai

autopro.hu/V.M. | 2021.05.28 07:23

Alaposan megvágja a belső égésű motoros autók kínálatát a Hyundai

Fotó: Hyundai Newsroom

A Hyundai Motor Csoport jelentősen, ötven százalékkal fogja csökkenteni a kínálatában szereplő benzines és dízelüzemű modellek számát, hogy forrásokat szabadítson fel elektromos hajtástechnológiák fejlesztésére.

Hirdetés

A Kia, Hyundai és Genesis márkákat magába foglaló Hyundai Motor Csoport tervei nem nyilvánosak, így azokról kettő bennfentes által szerzett tudomást a Reuters, aminek a nyilatkozók azt is elmondták, hogy a már a felsővezetés által is elfogadott új stratégiát a következő hat hónapban fogják véglegesíteni.

„Ez egy fontos lépés, ami mindenekelőtt lehetővé teszi a kutatás-fejlesztési források másra, elektromos motorokra, akkumulátorokra és üzemanyagcellákra átirányítását” – fogalmazott az egyik bennfentes, aki azonban azt nem közölte, hogy a belső égésű motoros típusok számát milyen időtávlatban készül csökkenteni a koreai vállalat.

Teljes elektrifikáció Európában

A Reuters megkeresésére a gyártó sem árulta el a modellpaletta átalakításának ütemezését, azonban megerősítette, hogy a főbb piacokon, azaz Európában, az Egyesült Államokban és Kínában 2040-től kizárólag tisztán elektromos modelleket fog értékesíteni.

A Hyundai Motor Csoport már korábban megfogalmazott terve, hogy 2025-re körülbelül egymillió teljesen elektromos autót adjon el évente, azzal pedig tíz százalékos részesedést érjen el a globális elektromosautó-piacon.

A vállalat már most is több tisztán elektromos modellel rendelkezik. Már régóta kapható a Hyundai Kona akkumulátoros elektromos változata, idén pedig leleplezték az Ioniq 5-öt, a külön elektromos modelleknek alapított fiatal almárka legelső típusát. A gyártó emellett jelenleg is forgalmaz egy sorozatban gyártott hidrogén üzemanyagcellás típust, a Hyundai NEXO SUV-t.

Már nem költenek belső égésűre

A fejlett piacok szigorodó emissziós követelményei más gyártókat is arra kényszerítenek, hogy egyre gyorsítsák az elektromos modellek kihozatalát. Némely vállalat már nem is fektet belső égésű motorba. A szivárogtatók egyike elárulta, hogy ezek között ott van a Hyundai is. „A Hyundai már nem fejleszt hajtásláncokat belső égésű motoros autókhoz” – mondta.

A PSA Csoport – ami ma már a Stellantis része – még tavaly novemberben jelentette be, hogy már nem fektet belső égésű motorokba. Egy másik gyártó, a német Daimler nemrég frissítette motorkínálatát, a vállalatvezetők nyilatkozatai szerint pedig az új generáció egyben az utolsó is.

A svéd Volvo sokkal tovább ment. A kínai Geely tulajdonában lévő OEM 2030-tól kizárólag tisztán elektromos autókat fog kínálni.

Kiemelt Partnereink