Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Alaposan megvágja a belső égésű motoros autók kínálatát a Hyundai
A Hyundai Motor Csoport jelentősen, ötven százalékkal fogja csökkenteni a kínálatában szereplő benzines és dízelüzemű modellek számát, hogy forrásokat szabadítson fel elektromos hajtástechnológiák fejlesztésére.
A Kia, Hyundai és Genesis márkákat magába foglaló Hyundai Motor Csoport tervei nem nyilvánosak, így azokról kettő bennfentes által szerzett tudomást a Reuters, aminek a nyilatkozók azt is elmondták, hogy a már a felsővezetés által is elfogadott új stratégiát a következő hat hónapban fogják véglegesíteni.
„Ez egy fontos lépés, ami mindenekelőtt lehetővé teszi a kutatás-fejlesztési források másra, elektromos motorokra, akkumulátorokra és üzemanyagcellákra átirányítását” – fogalmazott az egyik bennfentes, aki azonban azt nem közölte, hogy a belső égésű motoros típusok számát milyen időtávlatban készül csökkenteni a koreai vállalat.
Teljes elektrifikáció Európában
A Reuters megkeresésére a gyártó sem árulta el a modellpaletta átalakításának ütemezését, azonban megerősítette, hogy a főbb piacokon, azaz Európában, az Egyesült Államokban és Kínában 2040-től kizárólag tisztán elektromos modelleket fog értékesíteni.
A Hyundai Motor Csoport már korábban megfogalmazott terve, hogy 2025-re körülbelül egymillió teljesen elektromos autót adjon el évente, azzal pedig tíz százalékos részesedést érjen el a globális elektromosautó-piacon.
A vállalat már most is több tisztán elektromos modellel rendelkezik. Már régóta kapható a Hyundai Kona akkumulátoros elektromos változata, idén pedig leleplezték az Ioniq 5-öt, a külön elektromos modelleknek alapított fiatal almárka legelső típusát. A gyártó emellett jelenleg is forgalmaz egy sorozatban gyártott hidrogén üzemanyagcellás típust, a Hyundai NEXO SUV-t.
Már nem költenek belső égésűre
A fejlett piacok szigorodó emissziós követelményei más gyártókat is arra kényszerítenek, hogy egyre gyorsítsák az elektromos modellek kihozatalát. Némely vállalat már nem is fektet belső égésű motorba. A szivárogtatók egyike elárulta, hogy ezek között ott van a Hyundai is. „A Hyundai már nem fejleszt hajtásláncokat belső égésű motoros autókhoz” – mondta.
A PSA Csoport – ami ma már a Stellantis része – még tavaly novemberben jelentette be, hogy már nem fektet belső égésű motorokba. Egy másik gyártó, a német Daimler nemrég frissítette motorkínálatát, a vállalatvezetők nyilatkozatai szerint pedig az új generáció egyben az utolsó is.
A svéd Volvo sokkal tovább ment. A kínai Geely tulajdonában lévő OEM 2030-tól kizárólag tisztán elektromos autókat fog kínálni.