Elemzések Nem tervez további leépítést az Audi – ez történt a 32. héten

Nem tervez további leépítést az Audi – ez történt a 32. héten

Végh Martin | 2020.08.10 07:23

Nem tervez további leépítést az Audi – ez történt a 32. héten

Fotó: Audi MediaCenter

Az Audinál további átalakítások várhatóak, azok viszont nem fognak a korábban ígértnél több munkahely megszűnésével járni. A Daimler tovább mélyítette egy korábbi, elektromobilitási együttműködését, itthon pedig Pécs vehetett át új elektromos buszokat. A hazai használtautó-import már megközelítette járvány előtti szintjét, a brit újautó-eladások pedig idén először már meg is haladták azt. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Az Audi vezetője közölte, hogy a júliusban az előző évinél már több eladást elkönyvelt ingolstatdti márka a koronavírus miatt nem tervez a járvány előtt bejelentetten felüli, további leépítést. A termékstratégiára ugyanakkor az elektrifikáció folytán átvizsgálás vár, és akár az Audi TT jövője is váratlan irányt vehet.

Elkerülte a veszteséget a Suzuki

Az előző héten újabb autógyártók jelentették be az előző negyedévben elért üzleti eredményeiket. Az Esztergomban gyárral rendelkező Suzuki az indiai kereslet összeomlása ellenére épphogy, de nyereséges tudott maradni. A Debrecenben gyárat építő BMW Csoport ugyanakkor a kínai eladások jelentős növekedésé ellenére veszteséget könyvelhetett el.

A General Motors és a Ford után a Fiat Chrysler is meglepően jó negyedéven van túl. Megtudhattuk továbbá, hogy az olasz-amerikai autógyártó hamarosan több modelljéhez is a francia PSA egyik padlólemezét fogja használni. Arról is hírt adtunk, hogy a francia OEM egy új padlólemezzel kívánja felgyorsítani kínálata elektrifikálását, aminek eredményeként néhány év múlva felhagyhat a csak belső égésű motorral szerelt modellek gyártásával.

A Daimler és a kínai CATL kiterjesztette beszállítói együttműködését, ami így most már az akkumulátorok közös fejlesztését is magába foglalja.

Új gyárak épülnek Európában

Az ABB egy új létesítmény építésébe kezdett Olaszországban, ami egyszerre fog kompetenciaközpontként és akkumulátortöltők termelőüzemeként szolgálni.

A svéd Northvolt mintegy 2,5 milliárd eurót gyűjtött össze kettő új egységének építéséhez, amikből a Volkswagennek és a BMW-nek fog akkumulátorcellákat szállítani.

Az elektromobilitással kapcsolatban Magyarországról is érkezett hír. Pécs átvehette a BYD-től az első tíz akkumulátoros elektromos buszát, amivel megkezdődött a város buszparkjának elektrifikálása.

Vegyes eredmények a hazai piacról

Júliusban mintegy ötödével fogyott itthon kevesebb új autó, mint egy évvel korábban, a tisztán elektromos modellekből azonban így is több kelt el. A használt autók importja az új autók értékesítéseihez hasonlóan elmaradt a járvány előtti szinttől, a különbség itt azonban már csak néhány százalék volt.

Friss adatokat kaptunk arról is, hogy állami támogatással eddig hány nagycsalád vásárolt autót, és hogy a támogatás bevezetése milyen hatással volt a hétüléses modellek keresletére.

A magyar tőzsdén jegyzett AutoWallis kivételesen jó eredményeket produkált az első hat hónapban, újautó-eladásai ugyanis az összeomló kereslet ellenére még növekedtek is.

A Waberer’s ugyancsak beszámolt eredményeiről. A járványhelyzet a vállalat bevételeit jelentősen csökkentette, veszteségét pedig megdobta.

Javul a helyzet külföldön, de kérdés meddig

A német ipari termelés májusihoz viszonyított mértéke a vártnál erősebben nőtt júniusban, amihez az autóipar is hozzájárult. Az öröm azonban nem felhőtlen, a kereslet visszaesése miatt ugyanis hosszabb távon százezer autóipari munkahely is megszűnhet Németországban.

A júliusi brit újautó-eladásokról is adatokat kaptunk. A szigetországban 2020 folyamán az első alkalommal adtak el több autót, mint 2019 azonos időszakában, ami akár azt is jelentheti, hogy a brit autópiac fordulóponthoz ért.

A járvány az autóipar fejlődési irányát is módosíthatja

Megnéztük, hogy mi az a húsz trend, ami jelenleg alakítja az autóipart, ahogy azt is, hogy a koronavírus-járvány milyen hosszú távú hatásokkal lesz az iparág fejlődésére.

A kobotokat fejlesztő Universal Robots összegyűjtötte, hogy pontosan milyen költségekkel kell számolnia azoknak, akik kollaboratív robotok beszerzésén törik a fejüket.

Kiemelt Partnereink