Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A PSA padlólemezén folytatná kisautói fejlesztését a Fiat Chrysler
Médiaértesülések szerint a Fiat Chrysler felfüggesztette a B méretkategóriába tartozó modelljeinek, vagyis a kisautóinak fejlesztését, hogy a PSA Csoporttal való egyesülését követően annak CMP platformjára építve folytathassa azokat.
Az olasz-amerikai FCA és a francia PSA autógyártók várhatóan 2021 elején fognak egyesülni Stellantis név alatt. Már korábban is várható volt, hogy a két gyártó a költségcsökkentés érdekében bizonyos modelljeit közös padlólemezekre fogja tervezni, és úgy tűnik, hogy már meg is van, mely típusok esetében fognak először élni a lehetőséggel.
A Foroselectricos spanyol autós szaklap az FCA egy birtokába került levele alapján azt állítja, hogy a vállalat a jövőben a PSA kisautók, illetve alsóközép-kategóriás típusok számára készített platformját fogja átvenni. A levélben az OEM arra kérte saját és beszállítóinak dolgozóit, hogy hagyjanak fel a B méretkategóriájú modellekhez kötődő munkával. Mivel az üzenet egyúttal a dél-lengyelországi Tychy városában lévő üzem dolgozóinak is címezve volt, a spanyol lap szerint valószínűsíthető, hogy elsőként ezt az egységet fogják átállítani az új architektúrára épülő autók gyártására.
Tisztán elektromos modellek is érkezni fognak
A CMP padlólemezére elsőként a Fiat Punto utódja, az 500L és 500X utódjául szolgáló 500XL SUV, valamint az Alfa Romeo egy B szegmensbe tartozó SUV-ja fog épülni. Az utóbbi kettő modellből tisztán elektromos variáns is készül majd. A későbbi elképzelések nem ismertek, de nem kizárható, hogy a Lancia és a Jeep is használni fogja a padlólemezt.
Külön érdekesség, hogy a technológiaátadásról szóló megállapodás állítólag az egyesüléstől függetlenül lett megkötve, az FCA így az egyesülés meg nem valósulása esetén megvásárolhatja a francia fél platformját. Az autógyártók egyelőre nem kommentálták az értesüléseket – írta meg az electrive.com.