Gyártók Rákapcsol az elektromobilitásban a PSA Csoport

Rákapcsol az elektromobilitásban a PSA Csoport

autopro.hu/V.M. | 2020.08.04 07:23

Rákapcsol az elektromobilitásban a PSA Csoport

Fotó: Media Groupe PSA

A PSA Csoport az első féléves eredményeinek ismertetésén leleplezte az új, elektromos járművekhez tervezett platformját is, jelezve stratégiaváltásának kezdetét, amelynek eredményeként néhány éven belül végéhez érhet a tradicionális hajtású modellek gyártása. Az új padlólemezre akár 650 kilométeres maximális hatótávval rendelkező modellek is tervezhetőek lesznek.

Hirdetés

Az első- és összkerékhajtású típusokhoz fejlesztett Elektromos Jármű Moduláris Platform (Electric Vehicle Modular Platform – eVMP) minimálisan 60, maximálisan 100 kilowattórás akkumulátorok beépítését teszi lehetővé, ezáltal 400 és 650 kilométer közti hatótávot biztosítva. A platformra épülő első autó egy C SUV szegmensbe tartozó modell – valószínűleg az új Peugeot 3008 – lesz, ami 2023-tól kapható.

A padlólemez megfelelő rugalmassággal bír ahhoz, hogy eltérő tengelytávú típusokat tervezhessenek rá. A tengelytáv változtatásával persze a beszerelhető akkumulátor kapacitása is változik. Egyméternyi tengelytáv pontosan 50 kilowattórányi tárolási kapacitás beépítését fogja lehetővé tenni.

Elektrifikáció minél kevesebb beruházással

A PSA korábban úgy tervezte, hogy a jövőbeli modelljeit a kisautók és alsóközép-kategóriás típusokhoz készített, 2019-ben bemutatkozott CMP, illetve a 2013 óta alkalmazott, nagyobb járművekhez szabott EMP2 platformokra fogja építeni. A kettő padlólemezre csak belső égésű motorral szerelt, hibrid és tisztán elektromos modellek is építhetőek, továbbá azok mind egy gyártósoron készülhetnek.

Az EMP2 alkatrészeinek használatával, de speciálisan a hibrid és akkumulátoros elektromos modellekhez készített eVMP változást hoz a stratégiába. Az electrive.com szerzője szerint az EMP2-vel való hasonlóság egyben azt is jelenti, hogy viszonylag könnyű lesz átállítani a gyártósorokat, amivel elkerülhetőek lesznek az olyan nagyszabású átalakítások, mint amit például a Volkswagen volt kénytelen elvégezni Zwickauban.

A PSA az új platform bevezetésével párhuzamosan újra fogja tervezni a CMP padlólemezét, mely új változatát 2025-től kezdik el alkalmazni. Ami azonban ennél sokkal fontosabb, hogy a cég ígérete szerint 2025-re a két, tradicionális és elektrifikált hajtásláncok befogadására egyaránt képes platformról fokozatosan átállnak kettő, elektromos járművekhez tervezett architektúra gyártására. Ez azt jelentheti, hogy a világ egyik legnagyobb autógyártója néhány éven belül felhagyhat a tisztán benzines vagy dízelüzemű autók készítésével.

Az új platformból az FCA is profitálhat

Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója az év első hat hónapjában elért eredmények bemutatásakor kitért a vállalatcsoport és az FCA folyamatban lévő egyesülésére is. Kiemelte az összesen tizennégy márka közti szinergiák lehetőségét, ami azt is jelentheti hogy, az egyesülés sikeres lezárását követően az olasz-amerikai fél is elkezdheti használni az eVMP padlólemezét.

Kiemelt Partnereink