Elemzések Nem fejleszt több belső égésű motort a Hyundai - ez történt az 52. héten

Nem fejleszt több belső égésű motort a Hyundai - ez történt az 52. héten

Pörge Béla | 2022.01.03 07:17

Nem fejleszt több belső égésű motort a Hyundai - ez történt az 52. héten

Fotó: Hyundai

2021 utolsó hete alapvetően az évösszegzésekről szólt, számos interjút közöltünk a héten. A két ünnep között persze nem állt le teljesen a járműipar. A Hyundai a hírek szerint nem fejleszt több belső égésű motort, de a Tesla háza tájáról is érkeztek érdekes hírek. Úgy tűnik, a Nissan bezárt barcelonai üzeme új gazdára talál. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Belépve a 2022-es esztendőbe, nem meglepő arról olvasni, hogy egy autógyártó elkötelezte magát a teljes elektrifikáció mellett. Az viszont most is nagy szó, hogy a Hyundai Motor Csoport a belső égésű motorok fejlesztésének azonnali befejezésére szánta el magát - legalábbis ez derül ki kiszivárgott információkból.

Szintén a dél-koreai gyártóval kapcsolatos hír, hogy az amerikai közlekedésbiztonsági szervezet (NHTSA) összesen hárommillió Hyundai és Kia autót érintő vizsgálatot folytat az Egyesült Államokban, mivel azok motorjai különböző okokból meghibásodhatnak és ki is gyulladhatnak – akár a már megjavított autók is érintettek lehetnek.

A Tesla szinte új kategóriát hozott létre az autópiacon az új- és használtautók között azzal, hogy használt akkumulátorokat szerel az újonnan elkészült Model 3-asokba. Akár 12 százalékkal is kevesebb lehet a hatótávolságuk az újként hirdetett, de 2017-ben gyártott akkumulátorokkal ellátott autóknak. A gyártóval kapcsolatos hír még, hogy a Tesla a jövőben nem fogja lehetővé tenni, hogy járművei kijelzőin menet közben videojátékokkal játszanak.

Tovább az elektromos átállás útján

Az elektromobilitásnak köszönhetően maradhat meg a Nissan barcelonai gyára, persze már nem a japán OEM tulajdonában. A Nissan decemberben bezárta az üzemet, de az év utolsó napjai jó hírt hoztak a helyieknek, a katalán QEV megveheti az üzemet.

A svéd Northvolt közben fontos mérföldkőhöz érkezett: a cég felavatta észak-svédországi akkumulátorgyárát, azt követően pedig első ott összeszerelt lítiumionos akkumulátorcelláját is elkészítette. A cella nem csak a svéd vállalat, hanem az európai akkumulátoripar számára is fontos mérföldkő.

Összegzések

A szokásoknak megfelelően az év utolsó heteiben számos vállalat foglalta össze az évét az autopro.hu-n. Az Audi folyamatosan halad előre az elektrifikáció útján, amire most már a Volánbusz is rálépett negyven darab eCitaro forgalomba állításával.

A sok kihívás és nehézség ellenére a Gimex és a Horn is jó évet zárt, ahogyan az R-Design sem panaszkodhat, hiszen a cég által forgalmazott új termékek kapósak voltak 2021-ben. Az SMC évét a folyamatos fejlesztések jellemezték, míg az Arval a mobilitási szolgáltatások körének bővítése felé indult el.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink