Elemzések Közel kétmilliárdos veszteségről jelentett a Rába – ez történt a 33. héten

Közel kétmilliárdos veszteségről jelentett a Rába – ez történt a 33. héten

Végh Martin | 2020.08.17 07:23

Közel kétmilliárdos veszteségről jelentett a Rába – ez történt a 33. héten

Fotó: Rába Galéria

A Rába Csoport jelentős veszteséggel és gyenge értékesítési számokkal zárta az első hat hónapot. A Daimler hárommilliárd dollárt fizet a dízelbotrányból kifolyólag, míg a Volkswagen azért küzd, hogy elkerülje a több tízmilliárd dolláros újabb büntetéseket. A Porsche saját maga akarja előállítani akkumulátorcelláit, Franciaországban pedig gigagyár fog épülni. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A Rába Csoport jelentős veszteséggel zárta 2020 első fél évét, miután a második negyedévben a futómű, az alkatrészgyártó és a jármű üzletág értékesítését is kétszámjegyű csökkenés érte.

Tovább kísértenek a sok évvel korábbi botrányok

A Daimler az Egyesült Államokban közel hárommilliárd dollár kifizetéséről állapodott meg, hogy rendezze a manipulált kibocsátási értékekkel rendelkező dízelautói miatt felmerült kártérítési követeléseket és bírságokat.

A dízelbotránnyal kapcsolatban a Volkswagenről is hallhattunk. Miután júniusban, az USA-ban az az ítélet született, hogy a helyi hatóságok is perelhetnek, a potenciálisan beláthatatlan következményekkel járó ítélet ellen a vállalat fellebbezést nyújtott be.

A Takata egykori tanácsadója elárulta, hogy még több tízmillió olyan autó róhatja az utakat, amikben olyan légzsákok vannak, amik túlzott erővel fújódhatnak fel, akár halálos sérüléseket okozva a járműben utazóknak.

Az előző héten a General Motors és az FCA közti, korrupció miatt kirobbant viszály is folytatódott. A GM új bizonyítékokkal állt elő, amiket azonban riválisa egy rossz kémfilmhez hasonlított.

A Hyundai és az Aptiv bejelentették közös vállalatuk nevét, amit önvezetési technológiák fejlesztésére hoztak létre. Arról is beszámoltunk, hogy a Hyundai, az elektromobilitási ambícióinak támogatása érdekében Ioniq néven külön márkát hoz létre elektromos modelljei számára.

A Tesla közölte, hogy felosztja részvényeit, hogy megnyissa az utat az új befektetők előtt, akik eddig nem tudtak részvényeket vásárolni azok magas árfolyama miatt.

Elektromobilitási beruházások Európában és a tengerentúlon

A Volkswagen az akkumulátorok fejlesztése és tesztelése céljából egy új laboratóriummal fogja bővíteni a Tennessee államban lévő gyártóegységét. A Volkswagen Csoportba tartozó Porsche pedig hivatalosan meg nem erősített értesülések szerint belevág az akkumulátorcella-gyártásba.

Nem csak Németországban és az USA-ban készülnek elektromobilitási beruházásokra, három vállalat ugyanis Franciaországban fog gigagyárat építeni, ahol akkumulátorcellákat fognak előállítani.

A nagy beszállítók is beszámoltak eredményeikről

A Schaeffler autóipari üzletága a globális autógyártásnál jobban teljesített az első hat hónap során, a Nemzetközi Beruházási Bank pedig ötvenmillió euró bankkölcsönt fog nyújtani a hazánkban is termelést folytató autóipari beszállítónak.

A Continental ugyancsak ismertette az első fél év során elért üzleti eredményét. A német cég az első hat hónapot és a második negyedévet is veszteséggel zárta.

Hála az állami támogatásnak az elektromos autók népszerűsége továbbra is szakadatlanul növekszik Németországban, Kínában pedig július hónapban már az egymást követő negyedik hónapban fogyott több autó, mint 2019 azonos időszakában.

Jelentős gazdasági visszaesés itthon és külföldön

A koronavírus-járvány a magyar gazdaság teljesítményén is erősen érezteti hatásait. Az előző negyedévben a GDP 13,5 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. Júniusban az ipari kibocsátás ugyancsak jelentősen elmaradt az egy évvel korábbitól, amiben nagy szerepet játszott a járműgyártás gyengélkedése.

A világ nagy gazdaságai közül úgy néz ki, hogy Nagy-Britanniát viseli meg leginkább a válság. A brit gazdaság a második negyedévben rekord mértékű visszaesésen ment át, és recesszióba fordult.

Csökkenhet a közúti fuvarozás szerepe

A Daimler busz- és teherautó-gyártással foglalkozó üzletágának és a DB Cargo vezetőinek beszélgetéséből kiderült, hogy a teherautók elektrifikálása és a forgalmi dugók a jövőben a vasút malmára hajthatják a vizet.

Az amerikai Massachusetts Institute of Technology kutatói egy eddigiektől eltérő módon, az útburkolat merevségének növelésével csökkentenék a teherjárművek kibocsátását.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink