Elemzések Felavatták az SEGA új hazai telephelyét – ez történt a 46. héten

Felavatták az SEGA új hazai telephelyét – ez történt a 46. héten

Végh Martin | 2021.11.22 07:23

Felavatták az SEGA új hazai telephelyét – ez történt a 46. héten

Fotó: SEGA

Az előző héten felavatták a SEG Automotive elektromos komponenseket gyártó hazai leányvállalatának új telephelyét, míg a kínai Chervon Auto nagy értékű beruházásának megvalósítása sikeresen útjára indult. Az amerikai GM az Európába visszatérésen dolgozik, míg az Iveco hamarosan egy önálló, elektrifikációra hangsúlyt helyező vállalatként folytathatja. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Felavatták az SEG Automotive új telephelyét Szirmabesenyőn. A cég generátorokat és önindítókat gyártó magyar leányvállalatának átköltözése ezzel befejeződött.

A harmadik negyedévben 665 millió forint adózás utáni veszteséget könyvelt el a Rába Járműipari Holding Nyrt. Ugyanakkor a vállalat az első kilenc hónapban az egy évvel korábbit meghaladó nyereségről számolhatott be.

Letették a Chervon Auto kínai járműipari vállalat miskolci üzemének alapkövét. A 17,5 milliárd forint értékben beruházó vállalat 138 munkahelyet teremt a járműipari fémalkatrészeket készítő egységével.

A Hankook Tire új raktár építését kezdte meg a Fejér megyei Rácalmáson. A közel 12 milliárd forintból felépülő létesítményben alapanyagokat és kész gumiabroncsokat fognak tárolni.

Bővíti az általa gyártott termékek körét a korábban leginkább kipufogók alkatrészeit gyártó Hajdu Autotechnika Zrt. A fejlesztések eredményeként mára a vállalat portfólióját alkotják nagyobb hozzáadott értékű, hajtásfüggetlen alkatrészek is.

Rossz hírek otthonról és a tengerentúlról

A Volkswagennek több gyártósora is leállt egy hétre Szászországban a chiphiány miatt, ez azonban a kisebbik rossz hír volt az autógyártó óriásnak, ugyanis az USA legfelsőbb bírósága utat adott a dízelbotrány miatt ellene indult több peres eljárásnak is.

Az előző héten felröppent a hír, hogy a BMW és az Audi is felvásárolná a brit McLarent. A bajor márka hamar tagadta a hír igaz voltát, míg kiszivárgott információk szerint az Audi egy lehetséges együttműködésről később fog dönteni.

Jövő évtől a Mercedes berlini üzemében nagy teljesítményű axiális fluxusú villanymotorokat fognak gyártani, ezzel párhuzamosan folytatódni fog az üzem digitalizációja.

A Volvo Cars az évtized közepére egy új autógyárat tervez építeni Európában. A kontinens harmadik gyárára a kapacitás bővítése miatt van szükség.

Az Opelnél a szakszervezeteknek sikerült elérni, hogy az Eisenach-ban és Rüsselsheimben található gyárakat ne szervezzék ki a Stellantis közvetlen irányítása alá. Az eredményt a munkahelyek sikeres megvédéseként értékelik.

Az amerikai General Motors vissza akar térni Európába, azonban nem tradicionális módon. Itteni tevékenységeit egy startuphoz hasonló formában végezné, és egyelőre nincs szó autók forgalmazásáról.

Az Iveco hamarosan ki fog válni a CNH Industrialból, új stratégiája szerint pedig azután azon fog dolgozni, hogy behozza lemaradását az elektrifikációban.

Az egyik nagy indiai autógyártó, a Mahindra bejelentette, hogy 2027-ig összesen 16 elektromos járművet fog piacra dobni. Ezek között SUV-k és kistehergépjárművek lesznek.

Bennfentesek ismételten szivárogtattak az Apple autógyártási terveiről. Az okostelefonokat készítő vállalat állítólag 2025-től értékesítené elektromos autóját, ami ideális esetben autonóm és kormány nélküli lesz.

Zuhanó eladások, csökkenő gyártás

Októberben közel harmadával kevesebb új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban, mint egy évvel korábban. Így már egymásután négy hónapban mérték az eladások csökkenését.

Az év első tíz hónapjában 6,5 százalékkal kevesebb autó készült Romániában, mint a koronavírussal terhelt 2020 azonos szakaszában, miután a félvezetők hiánya miatt a Ford és a Dacia gyárai többször is leálltak.

Az előző héten tartották meg az Automotive Hungary szakkiállítást a budapesti Hungexpo Vásárközpontban. Szokás szerint a rendezvénnyel egybekötve zajlott a Techtogether Automotive Hungary mérnökhallgatói verseny, amit idén a BME Formula Racing Team nyert meg.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink