Elemzések Az autóipar jövő évét még biztosan meghatározza a járvány – ez történt a 48. héten

Az autóipar jövő évét még biztosan meghatározza a járvány – ez történt a 48. héten

Végh Martin | 2020.11.30 07:22

Az autóipar jövő évét még biztosan meghatározza a járvány – ez történt a 48. héten

Fotó: Daimler Media

A Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének szervezésében tartott konferencián az autóipar jövőjét boncolgatták, kitérve a hazai autógyártás kilátásaira is. Az Európai Bizottság új javaslattal állt elő az autóiparban is gyakori licenszviták rendezésére, vállalatok és más szervezetek együttműködésében pedig egy új koalíció alakult azzal a céllal, hogy százezer hidrogénhajtású teherautót helyezzenek Európa útjaira 2030-ig. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Az előző héten a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének szervezésében tartottak konferenciát az autóipar jövőjéről. A várakozások szerint a járvány még egy ideig érzékeltetni fogja hatását a globális eladásokon, a hazánkban készülő autók száma azonban még nőhet is a jövőben.

A Szegedi Tudományegyetem kutatóival együttműködve kettő hazai cég új, fotoakusztikai elven működő megoldást fejlesztett ki a kipufogóból származó emisszió mérésére. Az új megoldás megnyitja az utat az új adatgyűjtési technológiák fejlesztése előtt.

Segítene az EU

Az Európai Unió szakítana eddigi gyakorlatával, és beavatkozna az autóiparban is gyakori licenszviták rendezésébe. Az egyik ilyen vita a Nokia és a Daimler között folyik. A finn cég több pert is indított a német autógyártó ellen, és az egyik ügy hamarosan az Európai Bíróság elé fog kerülni.

A BMW Csoport külön cégbe szervezi robotikai fejlesztéseit. A BMW korábban csak autóipari igényekre fejlesztett logisztikai megoldásokat, ami az új vállalattal meg fog változni.

A Volkswagen Csoport Kínában tervez Scania teherautókat gyártani egy új üzemben, ahol kutatás-fejlesztési tevékenység is zajlani fog. Továbbá arról is beszámoltunk, hogy a német autóipari óriásnál ismét dokumentumokat foglaltak le a lehallgatási botránnyal kapcsolatban, az USA-ban pedig a Jaguar Land Rover próbálja elérni, hogy függesszék fel a német konszern autóinak importját.

Az előző héten elindult a Škoda tisztán elektromos SUV-jának gyártása Csehországban, amivel új mérföldkőhöz ért a márka az elektrifikációban.

A Tesla vezetője, Elon Musk pedig egy európai piacra szánt kompakt modell tervezéséről beszélt egy, a német kormány által rendezett konferencián.

Közben a Takata hibás légzsákjai miatt kirobbant botránnyal kapcsolatban is új fejlemény érkezett. A General Motors újabb hétmillió autóját kénytelen visszahívni világszerte.

Hírt adtunk arról is, hogy a hazánkban is telephelyekkel rendelkező Schaeffler ismertette 2025-ig szóló terveit. A tervekben nagy hangsúlyt fektetnek az elektromobilitásra.

Friss adatokat kaptunk arról, hogy az első kilenc hónapban hogyan alakultak a hazai gumiabroncs-eladások. Téli és nyári gumikból is kevesebb fogyott, a négyévszakos abroncsok piaca viszont nőtt.

Jönnek a hidrogénes teherautók, felpörög az akkugyártás

Európában új összefogás született a hidrogénes teherautók alkalmazásának előmozdítása érdekében. 2030-ra százezer hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsi forgalomba helyezéséről állapodtak meg vállalatok és más iparági szervezetek.

Az Európai Bizottság jóslata szerint 2025-re az unió önellátóvá válhat az autóipari akkumulátorok előállításában.

A brit autógyártók és -kereskedők szövetsége új számításokat tett közzé a megállapodás nélküli brexit következményeiről. A magas vámok mellett még akár az elektrifikációs beruházások is lelassulhatnak.

A világjárványnak akár egy nem várt hatása is lehet. A válság jobb helyzetbe hozta a kínai autógyártókat, akik most előbb valósíthatják meg külpiaci terveiket, a nyugati gyártókban pedig megpróbálhatnak részesedéshez jutni.

Jó hír itthonról, rossz Németországból

A McKinsey elemzői szerint Magyarország 2030-ra megközelítheti a nyugat-európai országok fejlettségi szintjét, amennyiben sikerül 4 százalékra visszaállítani a GDP-növekedést.

Németországból már azonban rossz hírek érkeztek. Előrejelzések szerint a járványvédelmi korlátozások nyomán a mostani negyedévben megint csökkenésbe fordul az ország gazdasági teljesítménye.

Forrósodik a plug-in hibridek körüli vita

Három, Európában népszerű plug-in hibriddel végzett tesztek tanulsága szerint a plug-in hibridek a papír szerinti kibocsátás sokszorosát produkálják a gyakorlatban. A gyártók közleményben reagáltak az eredményekre, és egyikőjük, a Mitsubishi, kétségbe is vonta azok hitelességét.

Kiemelt Partnereink