Elemzések Akár jól is járhat a brexittel a közép-európai autóipar – ez történt az 50. héten

Akár jól is járhat a brexittel a közép-európai autóipar – ez történt az 50. héten

autopro.hu/K.Á. | 2019.12.16 13:18

Akár jól is járhat a brexittel a közép-európai autóipar – ez történt az 50. héten

Eldőlt, hogy a britek tényleg kiválnak az EU-ból, nem tetszik a Bosch-nak a zöld fordulat brüsszeli terve, végleges lett az új szakképzés rendszere. Összefoglaltuk, mi történt az autóipariban a globális térben és idehaza.

A britek választottak, és úgy döntöttek, hogy egy újonnan felálló, konzervatív kormány vezetésével 2020. január 31-ig kilépnek az Európai Unióból. A brit autóipar kemény következményekre számít, ha emiatt vámokat vezetnek be az unióval folytatandó további árukereskedelemben. A brit Autógyártók és Kereskedők Szövetsége szerint egyharmadával is csökkenhet a járműgyártás az Egyesült Királyságban.
Viszont a közép-európai régió akár jól is járhat. Eddig több, Nagy-Britanniában termelő beszállító helyezte át gyártási kapacitását a régiónkba.

BMW

Kezdődik a BMW leendő debreceni telephelyén a konténerváros, vagyis a felvonulási terület építése. Mindeközben kiderült, hogy a professzionális autóipari festő- és bevonattechnológiát szállító Dürr rendezheti be a debreceni gyár festőcsarnokát. Debrecen jelenleg elképesztő fejlődési potenciállal bír. Aki teheti, most szálljon be - ajánlja a nemzetközi toborzó cég iparági szakértője.

ZalaZone

Az osztrák autóipari fejlesztőcég, az AVL kapta a zalai tesztpálya értékestési jogait, a ZalaZone és az AVL erre új, közös vállalatot alapított. A vállalat már eddig is ott volt a ZalaZone közelében egy kisebb mérnökcsapattal.
A zalaegerszegi járműipari tesztpályát tekintették meg az Ázsia-Európa Találkozó (Asia-Europe Meeting, ASEM) kétnapos közlekedési miniszteri értekezlet zárónapján a résztvevők, többségében ázsiai szakpolitikusok. A tesztpálya fékfelülete eközben már majdnem elkészült.

Ketten is kimondták

"Világtrend az autóellenes hangulat, ami lassan hazánkban is érezteti hatását. A dízelekkel kezdődött ez a folyamat, de lassan egy nagyon egyoldalú, igazságtalan kép kezd kibontakozni" – részletezte Eppel János, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója a cég évzáró sajtájékoztatóján.
A Bosch-nak nem tetszik az erőltetett zöld fordulat, amelyet az új Európai Bizottság dolgozott ki. A beszállító vállalat vezetője szerint nem jár kedvező hatással az iparra az értékláncok ilyen mértékű megzavarása. Irtózatos pénzbe kerül az ipar teljesen zöld irányba történő átállítása, Csehországnak például 675 milliárd koronájába (8775 milliárd forint) fog kerülni a karbonsemlegesség elérése - ez tuóbbit a cseh kormányfő mondta.

Elfogadták a szakképzési rendszer átalakítását célzó utolsó törvény utolsó jogszabályát, szeptembertől technikumok és szakképző iskolák lesznek. Azt is bejelentették, hogy átlagosan 30 százalékos béremelést kapnak a szakképzésben dolgozó pedagógusok.

Trend

A generátorokat, önindítókat gyártó SEG Automotive szerint nem lesz annyira gyors az elektromos átmenet, inkább a hibrid technológia lesz a nyerő. Globális elemzéssel mutatták be az elektromos üzem elterjedtségét.
Győrben az Audinál a hibridtehnológia, az Opelnál Szentgotthárdon a kis benzines turbómotor fog dominálni 2020-tól. Az Audi részéről Alfons Dintner elmondta, a kevesebb dízelmotort bőségesen ellensúlyozzák az elektromos motorok.

Céghírek

Új technológiával fejlesztett ki autó oldalüveget Salgótarjánban a Salgglas Zrt. Tele a BILK budapesti raktára, 99 százalék feletti kihasználtságnál vannak. Nyugat-Magyarországon erősít az AutoWallis. Együttműködési megállapodást kötött a győri Széchenyi István Egyetem és a National Instruments (NI) Hungary Kft. Az év során öt Mesterséges Intelligencia (MI) Tudásközpontot nyitott meg a Microsoft a magyar egyetemeken.

Kiemelt Partnereink