Elemzések A tavaszi mélypont után nyáron már szárnyalt a Suzuki – ez történt a 37. héten

A tavaszi mélypont után nyáron már szárnyalt a Suzuki – ez történt a 37. héten

Végh Martin | 2020.09.14 07:21

A tavaszi mélypont után nyáron már szárnyalt a Suzuki – ez történt a 37. héten

Fotó: Magyar Suzuki

A Suzuki magyarországi eladásai ígéretesen alakulnak a harmadik negyedévben, a kecskeméti Mercedes-Benz-gyár pedig jó 2019-es eredményeket közölt. Több nagy autógyártótól is új, elektromobilitási együttműködések létrejöttéről érkezett hír, egy hitelminősítő vállalat szerint pedig az autóipar kilátásai mostanra jelentősen javultak. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Az eddig ismertté vált harmadik negyedévi adatok alapján a Suzuki jó úton jár, hogy idén ismét piacvezetővé váljon Magyarországon. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ugyancsak jó hírrel szolgált, 2019-ben ugyanis szinten tartotta autógyártását, miközben növelte nyereségét.

A Rába Járműalkatrész Kft. egy újabb, több mint kettőmilliárd forint értékű szerződést kötött autóipari ülésrendszerek szállítására, az Ikarus és az Óbudai Egyetem pedig egy villanyhajtású, intelligens szervizképességű alvázcsalád fejlesztésébe kezdett autóbuszok részére.

Az egyebek mellett fékrendszereket gyártó Knorr-Bremse 25 éve kezdte meg a kutatás-fejlesztési tevékenységet hazánkban. Az előző héten az is kiderült, hogy a korábbihoz képest javultak a vállalat 2020-as pénzügyi kilátásai.

A hazánkban ugyancsak jelenlévő Schaeffler viszont már további leépítéseket volt kénytelen bejelenteni, ami értesülések szerint magyarországi dolgozókat azonban nem fog érinteni.

A Volkswagen igen, a Renault viszont nem kerüli el az újabb megszorításokat

A nyáron felvetült, hogy a német autóipari vállalatok négynapos munkahéttel vennék elejét az elbocsátásoknak. A Volkswagen szakszervezeti vezetője most közölte, hogy náluk egyelőre nincs szükség ilyen intézkedésre.

Ismét csak a Volkswagen Csoporthoz kötődő hír volt, hogy a Škoda több modelljének gyártását is külföldre helyezik, ami akár a cseh márka és a Volkswagen közti ellentét elmélyüléséhez is vezethet.

Közben a Renault vezére arról értesítette a cég dolgozóit, hogy további költségcsökkentésre kényszerülhetnek a koronavírus-járvány miatt.

A tengerentúlon a Hyundai és a Kia több százezer autó visszahívására kényszerül egy tűzveszélyes meghibásodás miatt.

Felívelőben az elektromos autók csillaga

Egy hétnyi zuhanást követően a Tesla részvényeinek értéke ismét növekedni kezdett az előző héten. A General Motors és az elektromos teherjárműveket fejlesztő Nikola pedig egy számos területre kiterjedő elektromobilitási megállapodást jelentett be.

Az előbbi azonban nem az egyedüli villanyautókkal kapcsolatos új kooperáció volt, amiről beszámoltunk. A Hyundai az SK Innovation akkumulátorgyártóval közösen fogja fenntarthatóbbá tenni a telepek előállítását és használatát, míg Európában a PSA és a Total ismertette közös akkumulátorcella-gyártási terveit.

Itthon a kormány megemelte az elektromos járművek vásárlásának támogatására indított pályázat keretösszegét, és az is kiderült, hogy a jövőben újabb támogatási programok várhatóak.

Ahogy a fentiek is mutatják, hazánkban egyre növekvő szerephez jut az elektromobilitás, aminek jelenlegi, magyarországi helyzetéről volt bővebben szó az ABB szeptember 9-i sajtóbeszélgetésén.

Vannak gondok, de a kilátások javulnak

A KSH végleges adatokat közölt az ipari termelés júliusi alakulásáról, amiben kiderült, hogy a hazai járműipari termelés még mindig jelentősen elmarad az egy évvel korábbi szinttől.

Egy elemzés megállapította, hogy az autóipar immáron nem tekinthető a német gazdaság motorjának. Az ország autóipara előtt komoly kihívások állnak, amik leküzdéséhez a vállalatok az állam segítségét kérik. A cégek részben célt értek, a kormány ugyanis a beszállítók feltőkésítését fontolgatja.

Bár a német vállalatoknak számos megoldandó problémája van, a Moody's stabilra javította az autóipar globális kilátásait, és jövőre már az eladások meredek emelkedésével számol.

Nyáron mintegy harmadával esett vissza az új autók értékesítése Magyarországon, Kínában viszont a világ legnagyobb autópiaca már egyhuzamban az ötödik hónapban produkált növekedést augusztusban.

Több is kicsikarható az elektromos modellekből

Összefoglaltuk a McKinsey egyik elemzését is, ami azt taglalta, hogy az autógyártók a fejlesztésben és a termelésben milyen lépéseket tehetnek, hogy nagyobb nyereséghez jussanak a villanyautók eladásaiból.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink