Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kis termék irreálisan nagy dobozban? Az MI ezt is segít elkerülni
2024.04.24 09:24Ingyenes előadásokkal vár a Techtogether Automotive Hungary!
2024.04.24 08:22Mostantól minden Opelből van elektromos változat
2024.04.24 07:21Az LG elektródokkal támogatja meg a Teslát
2024.04.24 06:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Javuló kilátásokkal folytatja az évet a Knorr-Bremse
A teherautó- és vonatfékgyártó Knorr-Bremse 2020-as kilátásai kissé javultak. Ebből kifolyólag a társaság 5,9 és 6,2 milliárd eurónyi árbevételre (előző évben 6,9 milliárd euró) számít az idei pénzügyi évben, EBITDA-ja pedig (a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye) 16,5 és 17,5 százalék között lehet (tavaly: 18,8 százalék), ahogy azt az MDax Csoport a második negyedéves részletes adatainak bemutatásakor ismertette.
Mindezzel a Knorr-Bremse kissé javította a július közepén közzétett új előrejelzését. Akkor még 5,8 és 6,2 milliárd euró között becsülte a vállalat az árbevételét, míg az EBITDA marginját 16,0 és 17,5 százalék közé. A Knorr-Bremse ennek ellenére hangsúlyozta, hogy a kilátások azt feltételezik, hogy a világgazdaság a jelenleg vártnál nem fejlődik rosszabbul és a politikai környezet, valamint az árfolyamok stabilak maradnak.
Ahogy már ismert, az árbevétel és az üzemi eredmények a második negyedévben a koronavírus-válság miatt visszaestek az előző év azonos időszakához képest. Míg a bevételek több mint ötödével 1,4 milliárd euróra csökkentek, a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye 1,9 százalékponttal 17,2 százalékra zuhant.
A beérkező megrendelések harmadával estek vissza 1,14 milliárd euróra. A Knorr-Bremse egyértelműen érezte a járvány hatásait: a részvényesek felé kifizethető osztalék mintegy 36 százalékkal 102,7 millió euróra zuhant.
A fellendülés jelei mutatkoznak Kínában
Frank Markus Weber pénzügyi vezető elmondása szerint, a COVID-19 járvány az első fél év során még a Knorr-Bremse összes piacát érintette. Mindemellett kiemelte, hogy a jövedelmek és pénzforgalom stabilizálására irányuló, gyorsan életbe léptetett intézkedésprogramnak köszönhetően sikerült megakadályozni a vírus keresleti helyzetre gyakorolt hatását.
Különösképp Kínában tapasztalt jelentős javulást a konszern a második negyedévben – folytatta Weber. A pénzügyi vezető feltételezése szerint azonban a fellendülés nem fog ilyen mértékben folytatódni, mivel a globális helyzet továbbra is jelentős kihívásokkal küzd.
2020. június 30-án a Knorr-Bremse bruttó likviditása 2,3 milliárd eurót tett ki, miután a csoport még márciusban bejelentette, hogy 750 millió eurós hitelkeretet hív le. Mindezzel a koronavírus-válság esetleges eszkalálódása vagy akár a gazdasági helyzet romlása esetén is biztosított a mozgástér a vállalat számára.
Még mindig nincs új vezető
Nemcsak a Knorr-Bremse vasúti jármű, hanem a haszongépjármű üzletága is egyértelmű veszteségeket szenvedett el az értékesítés és az üzemi eredmény terén, bár a vonat üzletág valamivel jobban teljesített. A müncheni vállalat főképp a teherautó üzletágban érezte meg megrendelői üzembezárásait és a haszongépjármű-gyártás csökkenését főbb piacain.
Az igazgatósági elnököt illetően továbbra sem történt előrelépést. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, augusztus végén az addigi konszernvezető Bernd Eulitz tíz hónapnyi munka után távozott a vállalat éléről belső ellentétekre hivatkozva Klaus Manggolddal. Rövid időn belül ez volt sorban a második váratlan felmondás a top vezetők között, 2019-ben a müncheni vállalat akkori vezetője, Klaus Deller lépett vissza pozíciójából szintén belső ellentétekre hivatkozva. Eulitz feladatait az igazgatótanács többi tagja vette át, és a konszern jelenleg is keresi utódját – számolt be az Automobilwoche