Elemzések A luxus felé fordul a Mercedes – ez történt a 20. héten

A luxus felé fordul a Mercedes – ez történt a 20. héten

Pörge Béla | 2022.05.23 07:23

A luxus felé fordul a Mercedes – ez történt a 20. héten

Fotó: Daimler Global Media Site

Lemondott a középosztályról, és teljes gőzzel a luxus felé fordul a Mercedes-Benz, mivel ebben a szegmensben profitálnak igazán az eladásokból, ahogyan az a magyar gyár tavalyi teljesítményén is látszott. Moszkvics gyár épülhet a Renault által hátrahagyott orosz üzemek helyén. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Ola Källenius, a Mercedes-Benz első embere egy interjúban elárulta, hogy az OEM stratégiává teszi a luxusautókkal való foglalkozást, a középkategóriás modelleket pedig sorra kivezeti, illetve háttérbe szorítja – az A-osztály áldozatául eshet a stratégiának.

A Mercedes-Benz lépése a kecskeméti gyár tavalyi eredménye alapján is jól megérthető: a vállalat a drágább, luxus szegmensbe tartozó autói után szerzi a legtöbb bevételt, közben pedig az alapanyaghiány miatt kevesebb járművet képes legyártani. Azaz választani kell, mit gyártsanak inkább, és a Mercedes a luxust választotta.

Érdekesen alakul az orosz autógyártás

Az orosz-ukrán háború következményeként a Renault kivonult Oroszországból, a héten pedig azt is bejelentette, hogy az AvtoVaztól is megválik, azaz teljes mértékben megszabadul az orosz érdekeltségeitől. Ez viszont nem jelenti azt, hogy az oroszok saját autó nélkül maradnának!

Az orosz-ukrán háború egy nemvárt folyományaként visszatérhet a Moszkvics egykori szovjet autómárka. A tervek szerint a járműveket a Renault volt moszkvai üzemében fogják gyártani, azaz a francia OEM gyárai nem maradnak üresen.

Továbbra sem pöröghetnek teljes fordulaton az autógyárak

A háború és az alapanyaghiány következtében a járműgyártók nem képesek kielégíteni a termékeik iránt mutatkozó keresletet, azaz folyamatosan takaréklángon kénytelenek üzemelni. Ennek hatására szinte minden héten be kell számolnunk olyan hírről, ami valamelyik gyár rövidített munkaidejéről vagy más kényszerintézkedéséről szól. Az eheti „nyertes” a Ford volt, a kölni üzemben a nyár elején háromnapos munkahétre állnak át.

Közben az Audi kiterjesztené a hibrid munkavégzést, nyilvánvalóan nem függetlenül a fenti problémáktól.

Az elektromos átállás nem áll le

A Nissan ugyan arról számolt be a hét első felében, hogy korai lenne egy külön elektromos autókat gyártó divízióról beszélni, ám ez nem jelenti azt, hogy ne lenne elsődleges prioritás az elektromobilitás a japán OEM számára. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a 20. héten bemutatott Sakura miniautó!

Persze Európában is az elektromos átállás az egyik legnagyobb trend, a Volkswagen Csoport ennek jegyében jelentette be, hogy az e-Up! kap még három évet, de utána leváltja az ID.2. Szintén a konszernnel kapcsolatos hír, hogy az Audi A3 következő generációjából már csak elektromos hajtású verzió fog készülni.

Az autonóm vezetés természetesen szintén fontos megatrend a járműiparban, erre most Hamburg szolgáltatott jó példát: a német kikötővárosban hamarosan a napi forgalomban is megjelenhetnek az autonóm buszok.

Előtérben a logisztika

Májusban új rovat indult az autopro.hu-n „Logisztika” címmel, amiben a logisztikai szakcikkeinket találhatják az olvasóink. Illetve az olyan hírekre is itt bukkanhatnak rá, mint például az Euronics robotizált raktáráról szóló anyag.

A robotok világában egyébként az egyik szakcég, a Kuka szerint új világ jön, 2030-ra sokszor ennyi robot végez majd az emberekkel közös munkát, mint ma. S hogy ez nem annyira távoli jövő, arra a Bosch Rexroth mutatott példát az Automotive Hungary, Ipar Napjai és Mach-Tech kiállításon.

Végezetül fontos megemlíteni, hogy a múlt héten közgyűlést tartott a MAGE, ahol új elnököt választottak a tagok.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink