Elemzések A kormány kész támogatást adni a győri Audinak – ez történt a 25. héten

A kormány kész támogatást adni a győri Audinak – ez történt a 25. héten

Végh Martin | 2020.06.22 07:23

A kormány kész támogatást adni a győri Audinak – ez történt a 25. héten

Fotó: Audi Hungaria Newsroom

A magyar kormány kész segítséget nyújtani az Audi Hungaria Zrt.-nek, hogy felpörgethesse a termelést, Spanyolországban pedig szintén az autóipar támogatását tervezi a kormány. Az iparág már túl van a nehezén, ugyanakkor a kereslet növekedése elhúzódó folyamat lesz, ami miatt újabb leépítésekről érkeztek hírek. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Az előző héten Orbán Viktor miniszterelnök látogatást tett az Audi győri üzemében, ahol közölte, hogy a kormány készen áll pénzügyi segítséget nyújtani, hogy ismét teljes kapacitással folyhasson a termelés. A győri egységről egy másik alkalommal is hallhattunk, ugyanis kezdetét vette az új az Audi e-tron S modellekbe kerülő villanymotorok gyártása.

A Volkswagen közölte, hogy világszerte minden gyárukban sikerült újraindítaniuk a termelést. A gyártás beindulása persze nem azt jelenti, hogy az autóipar túljutott a válságon, ezt felismerve pedig a spanyol kormány több milliárd eurós segélyt tervez nyújtani az ágazatnak.

Elbocsátások Európában, termeléscsökkentés Japánban

Az előző héten leépítéseket is bejelentettek. A Jaguar Land Rover mintegy 1100 kölcsönzött munkavállalójától fog megválni, míg a Volvo Csoport még idén mintegy 4100 fővel fogja csökkenteni dolgozóinak számát.

A kereslet tartós visszaesése miatt a Nissan azt fontolgatja, hogy tovább csökkenti termelését hazai üzemeiben. A japán autógyártó jelentős átalakulás előtt áll, aminek szükségességét a járvány csak tovább fokozta, a változásokat pedig luxusmárkája, az Infiniti sem kerülheti el.

A Nissan egykori vezére, Carlos Ghosn mindig is azt állította, hogy elmozdítását belülről szervezték meg. Nemrég pedig olyan információk láttak napvilágot, amik Ghosn állítását igazolják.

Az Európai Unió új vizsgálatot kezdett annak kiderítésére, hogy valóban versenytorzító lenne-e az FCA és a PSA egyesülése. Az unió szerint az új vállalat több országban, köztük Magyarországon is túl nagy részesedéssel rendelkezne a furgonok szegmensében.

Az is kiderült, hogy még tavaly, Mustang-tulajdonososk egy csoportja beperelte a Fordot, amiért az hibás sebességváltókat szerelt, sőt szerel még most is egyes modelljeibe.

Az elektrifikációt továbbra sem hátráltatja a járvány

Az elektromobilitás terén több hírrel is szolgáltunk. Ezek egyike volt, hogy a Bosch európai töltőhálózata rendkívüli ütemben bővül, év végére a töltőállomások száma elérheti a 200 ezret. A tengerentúlon a Tesla az új autógyárának építésével akar gyorsan haladni. Bár az üzem helyéről még nem született döntés, az építést már a következő hónapokban elkezdenék.

2019 végén a világ autóállományának 2,6 százalékát tették ki elektromos modellek, miután az év folyamán kétmilliónál is több villanyhajtású autó talált gazdára. Az elektromos autók egyébként Magyarországon is egyre népszerűbbek, amit az is mutat, hogy a kormány elektromosjármű-vásárlási pályázata a hatalmas igény miatt mindössze másfél nap alatt lezárult.

Öregebb autókat hoznak be

A koronavírus hatására jelentősen nőtt a külföldről behozott használt autók átlagéletkora, ugyanakkor a kereskedőknek jó hír, hogy a hazai használtautó-piac kezd magához térni.

A koronavírus-járvány hatásairól korábban még többet hallhatunk az újautó-eladásokkal kapcsolatban. Friss adatokból kiderült, hogy a kereslet 2020 első öt hónapjában pontosan mennyivel is esett vissza a legnagyobb európai piacokon és Magyarországon.

A Morgan Stanley új elemzésekkel jelentkezett. Az amerikai befektetési bank közgazdászai világszinten rövid recesszióval és V alakú fellendüléssel számolnak, hazánkban viszont az idén a sok más előrejelzésben szereplőnél nagyobb lesz a visszaesés.

Nem egyszerű az újrakezdés

Egy gyárat újraindítani nehezebb lehet, mint leállítani azt, legalábbis ha hosszabb üzemszünet után kell ismét elkezdeni a termelést. Megnéztük, hogy a vezetőknek mikre érdemes odafigyelnie, egy másik cikkünkben pedig arról lehetett olvasni, hogy a termelésben, mely technológiák és hogyan segítik az érintkezések számának minimalizálását.

Kiemelt Partnereink