Elemzések 99 forintért is megéri majd tölteni kilowattóránként? – ez történt a 22. héten

99 forintért is megéri majd tölteni kilowattóránként? – ez történt a 22. héten

Pardavi Mariann | 2019.06.03 05:00

99 forintért is megéri majd tölteni kilowattóránként? – ez történt a 22. héten

Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a magyar járműiparban.

  • Kiállítás nyílt az Ikarusról Székesfehérváron, ahol az autóbusztervezéstől egészen a külföldi értékesítésig bemutatják a legendás márkát.
  • Kamionsofőrversenyt rendezett a Scania, a döntőt ugyan norvég sofőr nyerte, de egy magyar versenyző is szép eredményt ért el.
  • Mégsem Dunakeszin, hanem Minszkben gyártják majd azokat a motorvonatokat, amiket eredetileg a Dunakeszi Járműjavító és a Stadler készített volna.
  • A BMW 2023 ígérte a debreceni gyártás elindítását, ennek kapcsán kérdeztük a Magyar Gépjárműipari Egyesület főtitkárát arról, az eddigi tapasztalatai szerint mikor indulhat a magyar beszállítók toborzása. Szerinte már elkezdődött, és minden magyar beszállító esélyes lehet, nemcsak azok, akik már beszállítanak a vállalatnak.
  • Gyulán épül fel az Airbus Helicopters alkatrészgyára.
  • 4,7 milliárd forint mínuszon áll a Tungsram, a cég közleménye szerint számoltak ezzel az eredménnyel.
  • Megtartotta éves eredmény-beszámolóját a Bosch: minden területen növekedést ért el, többet költött kutatás-fejlesztésre, 1200 új munkahelyet teremtett, jelenleg pedig 100 mérnököt keres.
  • 402 millió forintból bővítette gyártókapacitását a vasúti személykocsi- és autóbusz-szerelvények gyártásával foglalkozó Járműszerelvényt Gyártó Zrt. Tiszavasváriban. A fejlesztés eredményeként a cég új típusú ablakokat és belső dizájnelemeket tud szállítani vonatgyártó megrendelőinek.
  • Teljesen leégett a jászladányi T-Plasztik Kft. üzeme, a gumi- és műanyaggyártó egyebek mellett az Audinak és a BMW-nek is beszállít.
  • Üzembe állítottak egy hipergyors töltőállomást Bábolna mellett, amivel akár 350 kW-tal is tölthetjük elektromos autónkat. Összehasonlításképpen a publikus normál- és villámtöltők általában a 22, illetve 50 kW-os töltési lehetőséget kínálják.
  • Fieszl Zsuzsa lett az Ipar 4.0 Mintagyárak kiemelt projekt vezetője. Az elmúlt években a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének ügyvezető főtitkáraként dolgozott.
  • Innovációs és Tudásközpont épül Zalaegerszegen.
  • INTERJÚ: – Egy repülő madárraj vagy egy nyüzsgő hangyaboly dinamikájának, mozgásának elemzése prímán hasznosítható az autonóm közlekedés vagy a robotika területén – világított rá dr. Haidegger Géza, az MTA SZTAKI korábbi tudományos munkatársa.
  • Magyar feltaláló találmánya segíthet elkerülni a vadgázolásos baleseteket.
  • KWh-alapú elszámolást vezettek be öt ELMŰ-ÉMÁSZ töltőállomáson: egy hónapig 10 Ft/KWh áron lehet az öt állomáson tankolni, majd a tesztidőszak után a töltés egységárát 99 Ft/kWh-ra emelik. A szolgáltató azért vezeti be a rendszert, mert sokan visszaéltek a szolgáltatással.
  • Az autóipari szereplők közel ötöde külföldön is hirdeti pozícióit, a dolgozók nyolcadát magatartási problémák miatt kell elküldeni, viszont ha K+F-ről van szó, nem annyira lényeges, hogy drága a mérnök – többek között ezek derültek ki a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) 2019-re szóló kiadványából.
  • A mérnöktoborzással foglalkozó Hayst arra kértük, foglalja össze, miért váltanak munkahelyet a magyar mérnökök.
  • Magyar professzorasszonyra figyel az elektronikaipar: Rencz Márta kutatásának óriási jelentősége van minden, működés közben túlmelegedésre hajlamos gépezet tervezésében.
  • Interjút készítettünk két cseh járműépítő hallgatói csapat kapitányával. A két műszakis hallgató elmondta, legnagyobb szponzoruk a Skoda, a vállalat mindent elkövet, hogy magához csábítsa a tehetséges mérnökhallgatókat.

Kiemelt Partnereink