Trend A pofátlan elektromos autósok miatt lett fizetős a töltés Budapesten

A pofátlan elektromos autósok miatt lett fizetős a töltés Budapesten

autopro.hu/P.M. | 2019.05.29 14:20

A pofátlan elektromos autósok miatt lett fizetős a töltés Budapesten

KWh-alapú elszámolást vezettek be öt ELMŰ-ÉMÁSZ töltőállomáson: egy hónapig 10 Ft/KWh áron lehet az öt állomáson tankolni, majd a tesztidőszak után a töltés egységárát 99 Ft/kWh-ra emelik.

KWh-alapú elszámolást és fizetés tesztüzeme május 28-án kezdődött. A megoldás teljesen digitális, a fizetés az eCharge+ applikációban rögzített bankkártyával történik.

Azt írják honlapjukon, hogy a közterületi töltők alapvetően nem az otthoni töltés kiváltására létesültek, hanem azért, hogy az ügyfelek napi mobilitási szükségleteit kiszolgálják és támogassák azt, hogy az elektromos meghajtás alternatívája legyen a hagyományos üzemanyagon alapuló közlekedésnek.

„Amennyiben a közterületi töltés olcsóbb, mint az otthoni (vagy akár ingyenes), akkor ez a cél nem valósulhat meg hosszú távon, mert azok a felhasználók is a közterületi töltőpontokat fogják preferálni, akik otthon is tudnának tölteni. Az üzleti alapú üzemeltetés az e-autós társadalom érdekeit is szolgálja, mivel a közterületi töltők hozzáférhetősége nő, az e-autósok érdekeltté válnak a töltők megfelelő és rendeltetésszerű használatában.” – írják a honlapon.

A szolgáltató szerint a kWh alapú elszámolás az ügyfél számára a leginkább arányos megoldás, szemben a tranzakció vagy perc alapú elszámolással. Az e-autós annyit fizet, amennyit el tud autózni (a szolgáltatási ár arányos az akkumulátorba töltött energiamennyiséggel).

Ez az öt e-kút

Május 28-tól az öt kiválasztott töltőoszlopon várhatóan egy hónapig 10 Ft/kWh egységáron tölthetik fel járműveiket az e-autósok. Ezek elérhetőségei:

  • 1054 Budapest, Akadémia u. 1.
  • 1146 Budapest, Állatkerti körút 1.
  • 1065 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 15.
  • 1073 Budapest, Erzsébet krt. 13.
  • 1132 Budapest, Tisza utca 1.

Hagyományos vs. elektromos?

A tesztidőszak alatt a többi töltőpont továbbra is ingyenesen az e-autósok rendelkezésére áll, a tesztidőszak sikeres lezárását követően a fizetési megoldást bevezetik a társaság összes nyilvánosan hozzáférhető közterületi töltőoszlopán. A tesztidőszakot követően a töltési szolgáltatás tervezett egységára 99 Ft/kWh lesz.

Úgy számol a szolgáltató, hogy ezzel egy 30 kWh-s akkumulátorral szerelt gépjármű teljes feltöltése kevesebb, mint 3000 forint lesz, amellyel egy átlagos kompakt kategóriás elektromos gépjármű 180-200 km-t tud megtenni városi-elővárosi környezetben. (Összehasonlításként: egy átlagos, benzinmotoros 7 l/100km fogyasztású kompakt kategóriás gépjármű 200 km-re vetített költsége 5600 Ft 400 Ft/l-es benzinár mellett.)

A MOL már tavaly nyáron beszüntette az ingyen töltést, hivatkozva a fenntartási költségekre, valamint az infrastrukturális beruházások megtérülésének szükségességére.

Kiemelt Partnereink