Beszállítók 3D fémnyomtatást is tud a Knorr-Bremse – ez történt idén a vállalatnál

3D fémnyomtatást is tud a Knorr-Bremse – ez történt idén a vállalatnál

Szabó Fanni | 2018.12.31 05:09

3D fémnyomtatást is tud a Knorr-Bremse – ez történt idén a vállalatnál

A Knorr-Bremse – a fékrendszerek globális piacvezetője, valamint a biztonsági szempontból döntő fontosságú vasúti és haszongépjármű-rendszerek vezető szállítója nagy gondot fordít kutatás-fejlesztésre. Bevételük mintegy 7 százalékát ez teszi ki. Nem hiába, idén sem volt hiány az újdonságokban. Nézzük meg a vállalat legfontosabb mérföldköveit 2018-ban!

Hirdetés

Már januárban 350 millió forint támogatást nyert a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. és a kecskeméti Neumann János Egyetem K+F tevékenységük erősítésére. Az új projektben alternatív gumi és polimer anyagokat kutatnak autóipari felhasználásra. A Knorr-Bremse 1995 óta végez kutatás-fejlesztési tevékenységet Budapesten és Kecskeméten és hazánkban a multinacionális vállalatok között elsőként hozott létre Kutatás-fejlesztési Központot.

Februárban a Knorr-Bremse előállt a tavalyi eredményekkel. Panaszra igazán nem lehetett okuk, hiszen a vasúti- és haszongépjárművekhez való fékrendszereket készítő beszállító a 2017-es évet 6,2 milliárd eurós, rekordnak számító forgalommal zárta. Megrendeléseik több mint 16 százalékkal nőttek a két évvel ezelőtti adatokhoz képest.

Márciusban a csoport vasúti üzletága elindította a 3D fémnyomtatás bevezetésének vizsgálatát Budapesten. Az új technológiától a prototípusok, az egyedi gyártóeszközök és pótalkatrészek gyártási idejének jelentős csökkenését várják.

A vállalat kecskeméti központjából összesen 23 országot szolgálnak ki a pótalkatrész piacon. Gerendai Miklóssal, a Knorr-Bremse értékesítési és marketing igazgatójával beszélgettünk arról, hogyan kezelik a OEM-eknek gyártott és az utópiacra kerülő alkatrészeket, de azt is elárulta, hogyan védekeznek a hamisítások ellen.

Májusban a Knorr-Bremse és a Siemens konzorciuma elnyerte a MÁV-Start közbeszerzési eljárását IC+ személykocsik összeszereléséhez szükséges forgóváz és fékrendszer alkatrészcsomagok szállítására. a Siemens az IC+ kocsikhoz 140 darab korszerű, óránként 200 kilométer sebességre alkalmas forgóvázat szállít, míg a Knorr-Bremse 70 készlet komplett fékberendezést és a rögzítőfékek működtetéséhez szükséges Flexball-vezetékeket biztosítja. Az alkatrészcsomagok szállítása 2019 nyarán kezdődhet.

Második alkalommal rendezték meg az Okos kamionok okos mérnökök című rendezvényt, ahol az érdeklődők elé tárták az okoskamion fejlesztések legújabb eredményit. A rendezvényen sok más mellett bemutatták, hogy miként segít a Knorr-Bremse rendszere kivédeni a szerelvény felborulását, mely nem csak egy katasztrófát előzhet meg, de segít elkerülni egy jelentős forgalmi dugót is, amennyiben a pórul járt szerelvényt menteni kellene.

Júniusban jelentették be, hogy mintegy 600 millió forintból bővítk a kecskeméti gyár kapacitását. Az új, közel 2000 négyzetméteres egység 21 ezer négyzetméterre növeli a teljes gyártó- és raktárterületet. A fejlesztés – a több mint 1000 embert foglalkoztató kecskeméti gyár számára – a légszárító szelepek és elektronikus berendezések mellett további új termékcsaládok gyártását teszi majd lehetővé.

Évente 6-6,5 millió darab készterméket gyárt a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. kecskeméti üzeme, ami 1000-1500 különböző cikket jelent. Szeptemberben megnéztük és lefotóztuk, hogy hogyan és mit gyártanak. Az alkatrészek 80-90 százaléka csak egy megmunkálóközponttal találkozik, nincs további megmunkálási fázis. A megmunkált anyagok 90 százaléka alumínium, a maradék 10 százalék acél és réz.

Csupán egyetlen napra nyitotta meg az újságírók előtt budapesti kutatóbázisát a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. Itt tervezik a haszonjárművek számára azokat a rendszereket, melyek az automatizált vezetés, a mobilitás, a hálózatba kapcsolás és a közúti biztonság mérföldkövei.

Szeptember elején közölték, hogy 2019 őszétől a Knorr-Bremse TruckServices termékkínálatát SEG gyártmányú indítómotorokkal és generátorokkal bővíti az európai, közel-keleti és afrikai piacokon.

Hannoverben, az IAA haszongépjárművek 2018-as bemutatóján a nehéz tehergépjárművek eljövendő generációinak készült, új tárcsafékét tárta a nagyközönség elé.

Hatalmas lökést adhat a hazai közép- és nagyvállalatok digitális transzformációjának a gyártási folyamatok vertikális és horizontális integrálására alkalmas platform, amelyet a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest fejleszt a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel, valamint két hazai kkv-val, az IQ Kecskemét Ipari Kutató Kft-vel, illetve a 4Sales System Kft-vel karöltve. A 2,1 milliárd forint költségvetésű projekt 1,4 milliárdos vissza nem térítendő támogatást kap

A vállalat idén a várakozások szerint 6,7–6,8 milliárd euró bevételt fog generálni.

Kiemelt Partnereink