Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Beperli a Tesla a Teslát
2024.05.07 15:25Két előadással robbant be a Techtogether első napja
2024.05.07 14:40Az innovációk elismerésével rajtolt el az Ipar Napjai
2024.05.07 12:28Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jól sikerült év: a Knorr-Bremsénél is pezsgőt bonthatnak
A vasúti- és haszongépjárművekhez való fékrendszereket készítő beszállító a 2017-es évet 6,2 milliárd eurós, rekordnak számító forgalommal zárta – ráadásul a vállalat további kilátásai is pozitívak.
A vasúti- és haszongépjárművekhez fékrendszereket gyártó Knorr-Bremse a 2017-es üzleti évben az előző időszakhoz viszonyítva 13,7 százalékkal nagyobb, nagyjából 6,2 milliárd eurós üzleti forgalmat bonyolított. Míg beérkezett megrendelései 16,4 százalékkal 6,7 milliárd euróra nőttek, adózás előtti eredménye 1,06 milliárd euró volt. 2016-ban ez az érték 1,01 milliárd euró volt.
A Knorr-Bremse a Haldex sikertelen felvásárlási akcióját követően újabban a tőzsdére lépésre fókuszál. Heinz Hermann Thiele, tulajdonos ősszel egy interjúban tisztázta, hogy a vállalat üzleti modelljének jövőbeli irányait nagyban segítené a tőzsdei megjelenés, így ennek vizsgálata jelenleg magas prioritást élvez.
– Az előző üzleti év több szempontból is kiemelkedően dinamikus volt számunkra, így csak még jobban örülünk az erősebb növekedésnek és a rekordforgalomnak. Ez tiszta bizonyítéka annak, hogy a kitartó és a profitábilis növekedést szolgáló változtatásokat megtettük, ezt már Klaus Deller vezérigazgató közölte.
A cég haszongépjármű-divíziója 2,93 milliárd euróval szintén forgalmi rekordot döntött. Ettől motiválva a vállalat a kínai Dongfeng Motor Grouppal kezdett közös munkába, ezzel egyengetné a legnagyobb tehergépkocsi-gyártó útját a világ legjelentősebb piacán a további sikerek érdekében. A Knorr-Bremse és a Dongfeng Motor vegyesvállalata a Knorr-Bremse váltóvezérléseit optimalizálná a kínai és az ázsiai piacok speciális igényeihez.
2018-ban a Knorr-Bremse ismét egy kihívásokkal teli üzleti évet jósol magának: új versenytársak lépnek a piacra, az OEM-ek és beszállítók teljes terjedelmükben átalakulnak majd, jósolta Deller.
Idén a vállalat egyik fő célja, hogy forgalmát még tovább, 6,4-6,6 milliárd euró közé növelje, illetve 17-19 százalék között legyen az adózás előtti árrése. A beszálító az idei legfőbb trendek között az elektromos hajtást, az összekapcsolt-digitalizált technológiát és az önvezetést nevesíti meg.