Beszállítók Gerendai Miklós: A magyar buszgyártás fontos szerepet játszik a Knorr-Bremse stratégiájában

Gerendai Miklós: A magyar buszgyártás fontos szerepet játszik a Knorr-Bremse stratégiájában

Pardavi Mariann | 2018.04.26 08:30

Gerendai Miklós: A magyar buszgyártás fontos szerepet játszik a Knorr-Bremse stratégiájában

A Knorr Bremse kecskeméti központjából összesen 23 országot szolgálnak ki a pótalkatrész piacon. Hogyan kezelik a OEM-eknek gyártott és az utópiacra kerülő alkatrészeket? Hogyan védekeznek a hamisítás ellen? Hogyan pörgeti a hazai buszgyártás az utópiacot? Gerendai Miklós, a Knorr-Bremse értékesítési és marketing igazgatója számolt be a részletekről.

Hirdetés

– Milyen országok tartoznak a kecskeméti központ hatáskörébe?
– 23 országot kezelünk Kecskemétről, a tavalyi változások között az egyik legfontosabb, hogy csatlakozott Görögország. Korábban ezt a területet Angliából kezelték. Azért került a kecskeméti csapathoz, mert egészen egyszerűen földrajzilag logikusabb innen ellátni a görög vevőket és megfelelő csapatunk is van a feladatra. Hozzánk tartoznak Magyarország mellett Balti államok, a régi Jugoszláv országok, Bulgária, Románia és egyes volt szovjet tagállamok, mint Ukrajna és Grúzia.

– Melyik a legjelentősebb ország a fenti területek közül? Milyen forgalmat bonyolított a vállalat 2017-ben az utópiacon?
– Románia az elsőszámú régió ezt követi Magyarország, a volt Jugoszláv államok, a három Balti ország közel azonos szinten, aztán a Kaszpi régió majd Ukrajna és végül Bulgária, Görögország a legkisebb volumenű, de annál nagyobb növekedéssel bíró országok. Több országban strukturáltuk át disztribútori hálózatunkat, hogy még hatékonyabbak legyünk a piacon. Magyarországon például már nem partnerünk a Lédem, viszont az Autouniverzál, a Láng és az Unix is csatlakozott partnereink köréhez. Az értékesítési számok egyelőre igazolnak minket.

A Knorr-Bremse Kecskemétről 23 országot szolgál ki

– A világpolitikai események hogyan befolyásolják ezeket az eredményeket?
Ukrajnában úgy tűnik, az emberek kezdik felvenni a ritmust, alkalmazkodtak a hadi állapotokhoz. Sokat segítene, ha feloldódna a konfliktus a két fél között, de mondhatom, ennek ellenére is intenzív növekedés folyik itt. A görögországi tevékenységünkre a helyi politikai viszonyok nincsenek hatással, sőt, növekedést könyvelhettünk el. Ez annak tudható be, hogy minden teherjárművet utólag ABS-szel kell felszerelniük és ebben a Knorr-Bremse az egyik legnagyobb szállító. Vélhetően, ha ez lecseng, egyéb területeket kell találnunk, hogy pótoljuk a kiesett árbevételt.

– Kecskemétről szolgálják ki az OEM-eket és az utópiacot is. Mi alapján rangsorolnak éles helyzetekben?
– Mindig az OEM-ek az elsők, hiszen ha nem kapják meg a megfelelő mennyiségű és minőségű alkatrészeket, megáll a gyártósor. Ennek megfelelően a második helyre szorulnak prioritás szempontjából az utópiaci megrendelők. Számukra olyan rendszert dolgoztunk ki, hogyha időben jelzik és megrendelik a szükséges alkatrészeket, akkor mi garantálni fogjuk a pontos szállítást. A tervezhetőség miatt ez számukra és számunkra is előnyös.

– Milyen alkatrészeket szállítanak az utópiacokra?
– Nemcsak a Magyarországon gyártott fékrendszereket, hanem szinte az összes terméket a Knorr-Bremse portfólióból. Fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy a gyártás során nem különböztetünk meg utópiaci és a gyárban beépülő terméket. Ugyanolyan minőségűek.

– Milyen módon oldják meg a szállítást?
– Különleges megrendelés esetén élünk csak légi szállítással, alapvetően közúton szállítunk. Központi raktárral dolgozunk, azok a termékek is a kecskeméti raktárba futnak be, amiket nem itt gyártunk. A termékek nagy része egyedi csomagolást kap.

– Így védik ki a hamisítást? Mennyire jellemző a Knorr-Bremse termékek hamisítása?
– Több szálon védjük ki a hamisítást. Tagjai vagyunk a JAF-nak, ez a szervezet arra hivatott, hogy védje a szellemi tulajdont. Ugyanakkor tudni kell, hogy a hamisítás a teherjárművek esetén nem olyan mértékben jellemző, mint a személyautók alkatrészeinél, hiszen alacsonyabbak a volumenek. Már a csomagolás során elejét vesszük az esetleges hamisítási próbálkozásoknak, bizonyos termékeket speciális hologramos címkével látunk el. Továbbá az is egyfajta garancia, hogy kizárólag annak a körülbelül ötven disztribútornak adunk el, akikkel szerződésben állunk.

– Érezhetően lendületet kapott a hazai buszgyártás. Ez várhatóan mikor élénkíti a vállalat utópiaci tevékenységét?
– Fontos szerepet tölt be a vállalat életében a magyarországi buszgyártás. Fontosnak tartjuk, hogy a Magyarországon készült buszokban Magyarországon gyártott alkatrészek legyenek és szállítjuk is rendszereinket az összes buszba. A komáromi BYD, a Kravtex győri és mosonmagyaróvári üzeme, azIkarus, az ITK épülő debreceni gyára még nem jelent akkora volument, hogy az utópiacra befolyással legyen. Később lesz ennek jelentősebb befolyása a pótalkatrész ellátásra.

– Az utópiacon különösen fontos, hogy megfelelő szakemberek foglalkozzanak járművekkel. Milyen oktatási tevékenységet folytat a Knorr-Bremse ezen a területen?
– Fontos, kiemelt terület ez számunkra. Minden országban a helyiek nyelvén zajlanak a tréningek jól képzett oktatókkal. Mindemellett folyamatosan a vevőlátogatás, a műszaki támogatás is. Összesen közel száz szerviz háromszáznál is több szakemberét oktattuk ki 2017-ben, ők már magabiztosan javítják a Knorr-Bremse rendszereit.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink