Gyártók Forgóvázat és fékrendszert szállít a MÁV-nak a Siemens és a Knorr-Bremse

Forgóvázat és fékrendszert szállít a MÁV-nak a Siemens és a Knorr-Bremse

MTI | 2018.05.03 12:33

Forgóvázat és fékrendszert szállít a MÁV-nak a Siemens és a Knorr-Bremse

A Siemens Zrt. és a Knorr-Bremse GmbH konzorciuma nyerte azt a közbeszerzési eljárást, amelyet a MÁV-Start írt ki IC+ személykocsik összeszereléséhez szükséges forgóváz és fékrendszer alkatrészcsomagok szállítására, az erről szóló szerződést szerdán írták alá.

A közös közleményükben kiemelték, hogy a 7,8 milliárd forintos beszerzést közösségi, nyílt közbeszerzési eljárás előzte meg. Az alkatrészcsomagok szállítása 2019 nyarán kezdődhet.

A MÁV-Start 20 darab, nemzetközi forgalomra szánt, új generációs InterCity kocsi már folyamatban lévő gyártása mellett 70 darab belföldi forgalomra szánt IC+ személykocsi összeszerelését készíti elő.

A szerződés értelmében a Siemens, a Siemens-Knorr-konzorcium vezetője az IC+ kocsikhoz 140 darab korszerű, óránként 200 kilométer sebességre alkalmas forgóvázat szállít, míg a Knorr-Bremse 70 készlet komplett fékberendezést és a rögzítőfékek működtetéséhez szükséges Flexball-vezetékeket biztosítja. A fékrendszer szerelvényei részben Magyarországon, a vállalat budapesti gyárában készülnek.

Megjegyezték, hogy a forgóváz és a fékrendszer az egyik legfontosabb részegységei a hozzávetőleg 53 ezer alkatrészből álló IC+ kocsinak, ezért ezek beszerzése a legnagyobb volumenű eljárás a sorozatgyártás előkészületének értékét, összetettségét és szállítási idejét tekintve.

Kitértek arra is, hogy az IC+ kocsik jelentős munkahelyteremtő hatással is bírnak: évente az akár 50 kocsi gyártása mintegy 250 embernek biztosít munkát a MÁV-Starton belül és legalább ugyanennyinek a beszállítóknál.

Kiemelt Partnereink