Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Forgóvázat és fékrendszert szállít a MÁV-nak a Siemens és a Knorr-Bremse
A Siemens Zrt. és a Knorr-Bremse GmbH konzorciuma nyerte azt a közbeszerzési eljárást, amelyet a MÁV-Start írt ki IC+ személykocsik összeszereléséhez szükséges forgóváz és fékrendszer alkatrészcsomagok szállítására, az erről szóló szerződést szerdán írták alá.
A közös közleményükben kiemelték, hogy a 7,8 milliárd forintos beszerzést közösségi, nyílt közbeszerzési eljárás előzte meg. Az alkatrészcsomagok szállítása 2019 nyarán kezdődhet.
A MÁV-Start 20 darab, nemzetközi forgalomra szánt, új generációs InterCity kocsi – már folyamatban lévő – gyártása mellett 70 darab belföldi forgalomra szánt IC+ személykocsi összeszerelését készíti elő.
A szerződés értelmében a Siemens, a Siemens-Knorr-konzorcium vezetője az IC+ kocsikhoz 140 darab korszerű, óránként 200 kilométer sebességre alkalmas forgóvázat szállít, míg a Knorr-Bremse 70 készlet komplett fékberendezést és a rögzítőfékek működtetéséhez szükséges Flexball-vezetékeket biztosítja. A fékrendszer szerelvényei részben Magyarországon, a vállalat budapesti gyárában készülnek.
Megjegyezték, hogy a forgóváz és a fékrendszer az egyik legfontosabb részegységei a hozzávetőleg 53 ezer alkatrészből álló IC+ kocsinak, ezért ezek beszerzése a legnagyobb volumenű eljárás a sorozatgyártás előkészületének értékét, összetettségét és szállítási idejét tekintve.
Kitértek arra is, hogy az IC+ kocsik jelentős munkahelyteremtő hatással is bírnak: évente az akár 50 kocsi gyártása mintegy 250 embernek biztosít munkát a MÁV-Starton belül és legalább ugyanennyinek a beszállítóknál.