Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ez történt 2013-ban a Mercedes-Benznél
A hazai OEM-ek idei eseményeit leíró sorozatunkban ezúttal a kecskeméti autógyár kerül sorra, ahol a CLA határozta meg 2013-at.
Igencsak változatos év áll a hazai OEM-ek mögött: az Audi idei eseményeiről itt írtunk, míg a Suzukiéról itt. 2012-t azzal zártuk, hogy megírtuk, a kecskeméti gyárban decemberben vették fel a háromezredik munkatársat.
Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke és a Mercedes-Benz Cars üzletág vezetője úgy nyilatkozott a modellről, hogy a CLA olyan autó, amely nem téveszti össze a középkategóriát a középszerűséggel. Negyvenezer B-osztály legyártása után pedig hivatalosan is elkezdődött Kecskeméten a második Mercedes modell, a CLA készítése. Az új modell gyártásához kapcsolódó folyamatokat nézhették meg az MGSZ-elnökség tagjai az éves ülésükön. A Magyar Gépjárműipari Szövetség csak megnézte, az autopro.hu szerkesztősége viszont ki is próbálta. Népszerű helyszín volt a Mercedes kecskeméti gyára: a II. Autóipari beszállítói konferencia résztvevő is ott jártak, és a Kecskeméti Főiskola járműépítő gárdája is a gyárban találkozott a rivális csapatokkal. Idén az intézmény rekrorával is készítettünk interjút, aki egyebek mellett a műszaki kapcsolatrendszerük elmélyítését tartja a legfontosabb feladatának.
Kattintson a képre további fotók megtekintéséhez! |
Február első felében Frank Klein, a Mercedes gyár vezetője lapozgatta a szerkesztőségünk által kiadott Magyar járműgyártás nagykönyve című kiadványt. Olvasóink pár héttel később közelebbről is megismerkedhettek vele: az interjúban úgy fogalmazott, hogy „a legjobb csapattal a világ legjobb autóit gyártják”. Elfogultságról talán nem is beszélhetünk, hiszen eredményes volt a gyár első éve. Frank Klein később azt is elmondta, hogy a Daimlernek hosszú távú céljai vannak Kecskeméttel. Igaz, júniusban nem éppen pozitív hírekről számoltunk be. Olyan híresztelések is szárnyra keltek, miszerint Mexikóba viszik a CLA gyártását. Még szeptember végén sem született érdemi döntés a kérdésben, aztán Frank Klein lecsillapította a kedélyeket októberben. A kecskeméti Mercedes ágát még a hűtőanyag is húzta.
Kattintson a képre további fotók megtekintéséhez! |
Hamarosan elvonultak a viharfelhők, még ünnepséget is tartottak a százezredik legyártott autó tiszteletére. Ráadásul még a hűtőanyagok is zöld utat kaptak a franciáktól. A jó hírek sorát azzal folytattuk, hogy megírtuk, a kecskeméti Mercedesek is nagyban hozzájárultak a Daimler jelentős eredménynövekedéséhez. Minden bizonnyal ezért mondta azt Andreas Renschler, a Daimler vezérigazgatóságának termelésért és értékesítésért felelős tagja hogy „a CLA, amelyet a világon kizárólag Kecskeméten gyártunk, kitűnő példája annak, hogy a kecskeméti gyár döntően hozzájárul a „Mercedes-Benz 2020” stratégiájában lefektetett növekedési célok eléréséhez, hiszen ezzel az új modellel új vevőket és új piacokat hódítunk meg.”
Novemberben letették a Mercedeshez vezető elkerülő alapkövét, és egy játszóteret is felújítottak a városban.
Még ebben a hónapban Frank Klein gyárigazgató úgy nyilatkozott, hogy „a kecskeméti Mercedes-Benz ügyvezetője szerint a harmadik negyedévben mutatkozó magyar GDP növekedési aránya arról tanúskodik, hogy az autógyártás szignifikánsan járul hozzá az ország gazdasági fejlődéséhez.”
A vállalat december 5-én adta át szerszámkészítő központját, mely több mint ötmillió eurós beruházással valósult meg.