Gyártók Frank Klein: Szó sincs a kecskeméti gyártás áthelyezéséről

Frank Klein: Szó sincs a kecskeméti gyártás áthelyezéséről

Biró Csongor | 2013.10.01 07:05

Frank Klein: Szó sincs a kecskeméti gyártás áthelyezéséről

Kereken 18 hónappal a hivatalos megnyitó után a kecskeméti Mercedes-Benz gyár a nagyközönség előtt is megnyitja kapuit. A gyárlátogatásokhoz kiállítási tárgyakat és információs modulokat állítottak fel, hogy az érdeklődők betekintést nyerhessenek a gyártási folyamatokba.

Hirdetés

A kiállítási modulok, más néven infoboxok, négy épületben - az irodaházban, a présüzemben, a karosszéria-üzemben és a szereldében - láthatók. Segítségükkel interaktív módon, testközelből figyelhető meg, hogyan gyártják a Mercedes-Benz modelleket a magyar dolgozók.

Ilyen kártyát kapnak a látogatók

A 12 év feletti látogatók 25-50 fős csoportokban járhatják be az egész gyárterületet, és kaphatnak német vagy angol nyelvű vezetést is - mindezt térítésmentesen. Év végéig négyezer érdeklődőre, jövőre 17 ezer látogatóra számít az üzem. A próbalátogatások már szeptember elején megkezdődtek, a látogató-központ éles üzeme szeptember 30-án indult. Hetente 11 vezetést tartanak, ezekre online is lehet regisztrálni a Mercedes-Benz honlapján.

Egy 360 lóerős CLA 45 AMG

A gyárban jelenleg két műszak dolgozik, kivéve a présüzemet, ahol három műszakban gyártják a karosszérialemezeket a CLA- és a B-osztály mellett az A- és a C-osztályos Mercedesek számára. A présüzemben évente 10 milliónál is több darab készül, 140 féle elemet gyártanak. A kihasználtság a terveknek megfelelően alakul, a 3000 helyi dolgozó évi 100 ezer autót épít össze idén, és ez a cél 2014-ben is.

Kész autók a szereldében

A gyárlátogatáson megkérdeztük a Mercedes-Benz Manufacturing Kft. első emberét, Frank Kleint, hogyan értékeli a Mercedes-Benz által használt hűtőfolyadékkal szembeni francia tiltás feloldását. Frank Klein örömmel nyugtázta a francia közigazgatási bíróság pozitív döntését, amely feloldotta a Mercedesek forgalomba-helyezési tilalmát Franciaországban. A gyárigazgató elmondta, hogy többszörös tesztek igazolták, hogy az unió által előírt hűtőfolyadék igen gyúlékony, a Mercedes számára pedig elsődleges a biztonság, ezért ragaszkodtak a korábban bevált, az unió által kifogásolt hűtőközeghez. A Mercedes-Benz a hatóságokkal együttműködve fejleszt annak érdekében, hogy egy elfogadott, biztonságosabb folyadékot a jövőben autóiba beépítsenek.

Elkészült a CLA, hamarosan átveszi a gazdája

A kecskeméti vezetőt arról is kérdeztük, hogy az egyelőre csak Magyarországon készülő Mercedes-Benz CLA tervbe vett mexikói gyártása hogyan befolyásolja a kecskeméti gyár működését. Frank Klein megerősítette, hogy a gyár hosszú távú jövőjével kapcsolatban nincs semmilyen stratégiai döntés, minden ezzel kapcsolatos hír csupán megalapozatlan híresztelés. Az elkövetkező években a B-osztály és a CLA gyártása zajlik Kecskeméten, ahol a 441 hektáros területből csupán 160 hektárt foglalnak el a jelenlegi létesítmények. Frank Klein elmondta, a Daimler 800 millió eurós beruházással 3000 dolgozónak teremtett Kecskeméten munkahelyet, ez a bizonyíték arra, hogy hosszú távon elkötelezettek.

Látogatható a Mercedes-Benz kecskeméti gyára
Gyárlátogatáson a Mercedesnél - kattintson a képre!

Kiemelt Partnereink