Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Suzuki 2013: az S-Crosstól az új Marutiig
Eseménydús évet hagyott maga mögött az esztergomi Suzuki: ugyan a legnagyobb durranás az SX4 S-Cross volt, az új modellen kívül is jó pár hírt szolgáltatott az olvasóknak idén.
Az idei évet összefoglaló sorozatunk első részében az Audi Hungaria 2013-as tevékenységét mutattuk be, ezúttal pedig Esztergomba visz az utunk.
A magyar Suzuki egyből jó hírrel nyitotta az évet: arról számoltunk be januárban, hogy visszaáll a kétműszakos gyártásra. A Magyar Suzuki a Splash, a Swift és a régi SX4 modellből 156 070-et gyártott, ez 91 százaléka volt a 2011. évi termelésnek. A modellek fejlesztésére 207 millió forint uniós támogatást nyert el. Még ebben a hónapban arról adtunk információt, hogy a Magyarországon is gyártott Swiftől összesen hárommillió darabot értékesítettek világszerte.
Kattintson a képre további fotók megtekintéséhez! |
Februárban meglebegtették a Magyarországon készülő új SX4 fátylát Genfben, majd az autó adatairól is hírt adtunk. Többek között azt írtuk le, hogy a vállalat mintegy 200 millió eurót fektetett a fejlesztésbe és a sorozatgyártás elindítására. Erről a modellről kérdeztük többek között Hiszasi Takeucsi vezérigazgatót interjúnkban, aki a kormánnyal kötött megállapodásról is kifejtette gondolatait. A kapcsolat elmélyítéséről Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter tárgyalt Toshihiro Suzukival, a Suzuki Motor Corporation alelnökével.
Egy későbbi sajtótájékoztatón arról is beszámoltak, hogy nyolcvanezer darabot kívánnak Esztergomban készíteni az SX4 S-Crossból 2014-ig. Ennek legyártásában hetven megváltozott munkaképessegű dolgozó működik közre, valamint további száz új munkatársat is felvettek az új modell kapcsán. Az első SX4 S-Crosst egyébként Orbán Viktor miniszterelnök vezette, aki szerint Magyarország és a Suzuki útja egyfelé vezet. Az elnök testi épsége nem volt veszélyben, hiszen Európa legbiztonságosabb járművei közé sorolták az új magyar Suzukit. A modell bemutatóján a 83 évesen is aktívan dolgozó vezérigazgató kifejtette, hogy szerinte a Suzuki nagysága éppen abból ered, hogy kisméretű autókat gyárt.
Júniusban beszállítói workshopot rendeztek Solymáron. A résztvevők megismerhették a Kaizen módszer és más minőségjavító intézkedések bevezetéséből eredő előnyöket, mint például a termelékenység fokozása és a költségcsökkentés.
A vállalat 200 millió eurót fektetett a modell fejlesztésébe és gyártásába |
Nem sokkal később arról adtunk hírt, hogy a megáradt Duna miatt leáll az esztergomi gyár, sokáig azonban nem kellett aggódni. A napi 740 autónyi kiesett termelést később behozták a munkatársak.
A Suzukinak idén arra is volt energiája, hogy megkeresse Magyarország legjobb női sofőrjét, akit szeptemberben meg is talált.
Szinte egy időben két nagy Suzuki-beszállítóról is szó esett: az Ajkai Elektronikai Kft. és a Pata József Gépipari Kft. is présgépekkel foglalkozik.
Az év végén pedig olyan hírek is felröppentek, miszerint az esztergomi Suzuki gyárban szerelnék össze az új Marutit.
A Maruti Suzuki új, YRA kódnevű kisautóját Magyarországon is gyárthatják |