Archív Bemutatkozott a második kecskeméti Mercedes, a CLA

Bemutatkozott a második kecskeméti Mercedes, a CLA

autopro.hu/K.A. | 2013.01.14 14:23

Bemutatkozott a második kecskeméti Mercedes, a CLA

Újabb Mercedes-Benz személyautó gyártása kezdődik meg Kecskeméten: a világ legjobb légellenállási-együtthatójával (cw0,22), avantgárd kupé-designnal és kívánságra 4MATIC összkerékhajtással készülő CLA előzetes világpremierje Detroitban volt.

Hirdetés

- Lenyűgözővolt a Concept Style Coupé fogadtatása. A messze leggyakoribb kommentár így hangzott: Gyártsátok sorozatban! Most pontosan ezt tesszük - mondta Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke és a Mercedes-Benz Cars üzletág vezetője. „A CLA olyan autó, amely nem téveszti össze a középkategóriát a középszerűséggel. Erőteljes designja kiemeli a Mercedes-Benz márka sportos oldalát.“


Sportos pozicionálásának megfelelően a CLA nyomatékos, 155 kW (211 LE) teljesítményt elérő turbómotorokkal, sportfutóművel és 4MATIC összkerékhajtással kapható. Legkiemelkedőbb műszaki jellemzői közé tartozik a sorozatgyártású autók új aerodinamikai világcsúcsa (alaktényező: 0,22) valamint számos asszisztens-rendszere, köztük a továbbfejlesztett COLLISION PREVENTION ASSIST. Ez a radartámogatású asszisztens-rendszer optikai és akusztikai jellel figyelmezteti az esetleg óvatlan autóvezetőt a felismert akadályra, és precízen szabályozott lassításra készíti fel a fékasszisztenst. A fékezési folyamat azonnal megindul, mihelyt a vezető határozottan megnyomja a fékpedált. Ütközésveszély észlelésekor a rendszer pontosan kiszámítja az ideális esetben elkerülhető ütközés kivédéséhez szükséges fékerőt, és a lehető legjobban kihasználja a rendelkezésre álló féktávolságot. Újdonságként már 7 km/órától (a korábbi 30 km/óra helyett) segít megelőzni a tipikus ráfutásos baleseteket.

A kifejező arcú középkategóriájú kupé (hosszúság/szélesség/magasság: 4.630/1.777/1.437 milliméter) egyéni kialakítására öt nagyon különbözőkivitel és kiegészítő felszerelési csomagok adnak lehetőséget. A CLA közösségi média-használó célcsoportjának digitális életstílusához illően az okostelefonok is teljes mértékben integrálhatók az autó kijelző- és kezelő-koncepciójába.

A CLA hivatalos világpremierje a Mercedes-Benz Fashion Week divatgálán lesz Berlinben január 15–18. között, az új modell viszont már a 14-én kezdődött Detroiti Autószalon előestéjén is látható volt. Az autó máris megrendelhető, és áprilisban jelenik meg a kereskedésekben.

Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke Detroitban


Sportos arányok és az erőteljesen dinamikus formanyelv domború és homorú felületeinek játéka teszi összetéveszthetetlenné a négyajtós kupét. A CLA szinte egy az egyben a Concept Style Coupé avantgárd designját örökíti a sorozatgyártásba. A markáns jellemzők egyike az orr-részbe ágyazott motorháztető erődómja, valamint a gyémánthatású hűtőmaszk. A világító modul és a fénydiódák elhelyezése a fényszóró üvege alatt karakteres „fáklyaeffektust” ad a nappali világításnak és az irányjelzőnek.

A formatervezők számos részlettel szemléltették, hogy a CLA a modern Mercedes-klasszikus, a CLS alkotói továbbfejlesztése. Három markáns vonal tagolja az oldalfelületet: a sárvédő fölül induló él jellegzetesen ereszkedik hátrafelé, a hátsó híd feletti vállizmokat egy ínszerű él íveli át, egy további karaktervonal pedig lendületesen húzódik az első keréktől a hátsó lámpa felé. A laposan lejtő tető és a hátsó szélvédő jellegzetes, erős lekerekítése hátulnézetből kupészerűnek mutatja a CLA-t, míg a C-oszlopok behúzása, a hátsó kerékív „izomzatával” együtt atletikus hatást kelt.

Az enteriőr a küllem sportos összképét folytatja, erős értékhatással, amelyet a formanyelv és a válogatott anyagok kombinációs lehetőségeivel valósítottak meg. A díszítőelemek valamennyi felülete ezüstös galvanizálással kap hűvös tapintású, fémes hatást. A műszerfalban öt kerek szellőző kapott helyet, csillogóra galvanizált külső gyűrűvel. Az áramlási irányt finoman kidolgozott, galvanizált betéttel lehet változtatni. A szabadon álló kijelző fekete zongoralakk-optikájú szegélyét ezüstös keret fogja körül.


A sportos karaktert emelik ki a CLA első és hátsó integrál-ülései is. Hátul a szélső helyek a hangsúlyosak (összesen 2+1 férőhely). A felszereléstől függően színes kontrasztvarrások is választhatók, a hangulatvilágítás pedig kívánságra fényhidat képez az üléstámla és a fejtámla közötti résben.

A CLA 0,23-as alaktényezőjével (cw) új mércét állít fel a Mercedes modellpalettáján és általában a sorozatgyártású autók között is. A légellenállást meghatározó cw x A szorzat 0,51 m2-es eredménye szintén csúcsérték. Ám még ezen is javít a júniustól forgalomba kerülő, de szintén már megrendelhető CLA 180 BlueEFFICIENCY Edition, amelynek cw-értéke 0,22, a légellenállás pedig áttör egy mágikus határt: mindössze 0,49 m²!

A jármű alacsony üzemanyag fogyasztásához a számos aerodinamikai optimalizáció révén kialakult légáramlási karakterisztika is hozzájárul. Ezek közé tartozik az A-oszlop áramvonalas kialakítása, a tökéletesített tükörház, a kis áramlási ellenállású dísztárcsa, valamint az első és a hátsó kerékdobok fogazott spoilere.


Sokféle asszisztens-rendszer támogatja és tehermentesíti a CLA vezetőjét. Széria például az ATTENTION ASSIST és a radaralapú COLLISION PREVENTION ASSIST, adaptív fékasszisztenssel, amely már 7 km/órától megóvja a CLA-t a ráfutásos ütközéstől (eddig: 30 km/óra fölött).
A COLLISION PREVENTION ASSIST és a DISTRONIC PLUS kombinációja egy további kiegészítőfunkciót tartalmaz. Amennyiben a vezetőnem reagál egy tartósan fennálló ütközésveszélyre, a rendszer 200 km/órás sebesség alatt önállóan fékez, csökkentve a lassító vagy álló járművekkel való ütközés súlyosságát. 30 km/órás sebességig a rendszer az álló járművekre is reagál, 20 km/óráig pedig kiküszöböli a ráfutásos baleseteket.

Kaphatók a CLA-hoz a bevált asszisztens-rendszerek is, mint a sáv-csomag, holttér- és sávtartó asszisztenssel, vagy az adaptív távfény-asszisztens. A hosszirányú és merőleges parkolóhelyekre az opcionálisan elérhetőaktív parkoló-asszisztens önműködően beáll.

A CLA első futóműve McPherson rendszerű, a hátsó térlengőkaros, a kerekeken ébredőhossz- és keresztirányú erőket felvevő, oldalanként három kereszt- és egy hosszlengőkarral. Ezáltal egymástól függetlenül szabályozható a hosszanti- és a kereszt-dinamika. A CLA jellemzője a hátsó híd tartójának elasztikus rögzítése, amely a menetkényelmet javítja. A rugózatlan tömeg csökkentése érdekében alumíniumból készülnek a kerékagyak és a rugótámasztó lengőkarok. Kétféle futómű-hangolás között lehet választani: az alap a komfortos, opció pedig a sportosan-kényelmes sportfutómű, elöl 20, hátul 15 milliméterrel leültetve.


A futóműtől függetlenül valamennyi CLA direkt kormányzással készül. Ez az elektromechanikus szervokormány, a szokásos megoldásokkal összehasonlítva, jobb visszajelzést ad a vezetőnek a menetállapotokról, és jelentősen hozzájárul az autó hatékonyságához, hiszen csak akkor vesz fel energiát, ha csakugyan szükség van rá a rásegítéshez. Ezen kívül, a kormányműlehetővé tesz különböző kormányrásegítési funkciókat, amelyeket az ESP® vezérlőkészüléke vált ki. Ilyen az ellenkormányzás túlkormányozottság esetén, valamint a kormánykorrekció abban az esetben, ha a CLA változó tapadású útfelületeken (µ-Split) kezd fékezni. A rendszer emellett képes a fronthajtás kormányzási befolyásának mérséklésére, valamint az oldalszél és az oldalra lejtő út hatásának kiegyenlítésére.

Facebook-generáció

A CLA-ban a Daimler Digital Drive Style alkalmazáskoncepciójának kiterjesztett változata is helyet kapott, amely a „Drive Kit Plus for iPhone®”-nal együtt tökéletesen integrálja az iPhone-t®a járműbe. A főbb funkciók között megtalálható a Siri hangvezérlés, valamint a valósidejű Glympse pozíció-megosztás, amely segítségével a felhasználók pillanatnyi helyzetüket közölhetik kiválasztott személyekkel. További funkció a Facebook®és a Twitter® integráció, az internet-rádió, az AUPEO!™ személyes rádió és a fejlett navigációs megoldás a Garmin®-tól, amely valósidejű útinformációt, Street View™ nézetű online különleges célkeresést és háromdimenziós térképábrázolást is tartalmaz. Kibővült a COMAND Online multimédia-rendszer is. A legújabb generáció tökéletesített, fotó-realisztikus térképábrázolást és kiegészítőBluetooth®-profilt nyújt (például az iPhone®internet csatlakozásának engedélyezéséhez), fényképeket .bmp és .png formátumban is képes megjeleníteni, ezen kívül a LIVE TRAFFIC révén valós időben forgalmazza az útinformációkat.

A Mercedes-Benz kívánságra a variálható nyomatékelosztású 4MATIC állandó összkerékhajtás új nemzedékével kínálja a CLA-t. Komplett új fejlesztésről van szó, amelyre – akárcsak a 4MATIC egyéb változataira – nagy vonóerő-tartalék és agilitás jellemző, maximális menetbiztonság és energiahatékonyság mellett.

Az új 4MATIC főbb szerkezeti elemei a 7G-DCT automatizált duplakuplungos váltóműbe integrált erőátvitel a hátsó tengely felé, valamint a hátsó differenciálmű, beépített, elektrohidraulikus vezérlésű lamellás tengelykapcsolóval. Ez utóbbi változtatja fokozatmentesen a hajtónyomatékot az első és a hátsó tengely között. A vetélytársakhoz képest kisebb súly és a magas hatásfok további előnye e konstrukciós megoldásnak.


Egy évvel azelőtt, hogy 2014-ben hatályba lép az új európai Euro 6 kipufogógáz-szabvány, az új Mercedes-Benz CLA valamennyi benzinmotorja és a csúcs-dízelje máris hozza az elvárt határértékeket.
Az 1,6 és 2,0 liter lökettérfogatú benzinmotorok teljesítményskálája a CLA 180-as 90 kW-jától (122 LE) a CLA 200-as 115 kW-ján (156 LE) keresztül a CLA 250-es 155 kW-jáig (211 LE) terjed. Dinamikusan húz és maximálisan hatékony a két dízel is: a CLA 200 CDI 100 kW-ot (136 LE) ad le, nyomatékmaximuma 300 Nm, a 220 CDI 2,2 literes és 125 kW-os (170 LE), nyomatéka 350 Nm, emissziója csupán 109 g CO2 kilométerenként.

Mindegyik motor esetében szériafelszerelés az ECO Start-Stop funkció. Az erőátvitelről hatfokozatú manuális sebességváltó vagy a komfortot és a sportosságot ötvöző7G-DCT duplakuplungos automata gondoskodik.

A CLA a második kecskeméti Mercedes
Gyári fotók a Mercedes CLA modellről - képgaléria


Értéknövelő alapszolgáltatásként a Mercedes-Benz CLA tulajdonosok számára is elérhető a 2012 februárjában bevezetett Integrált Szerviz Csomag, ami a hazai piacon egyedülállóan négy éves időtartamon vagy 120 ezer kilométeres futásteljesítményen belül díjmentes karbantartást biztosít minden Magyarországon újonnan átadott Mercedes-Benz személyautóhoz.

Kiegészítőfunkciók, további alkalmazások és módosított, színes grafika jellemzi a CLA-ba beépített legújabb multimédia-nemzedéket, amely révén az új generációs felhasználók utazás közben is kapcsolatban maradhatnak ismerőseikkel és élvezhetik a gazdag multimédia élményt.


Kiemelt Partnereink