Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A milliárdos Lawrence Stroll kapcsolja az Aston Martint nagyobb sebességbe
A kanadai milliárdos, Lawrence Stroll felvásárolja az Aston Martin 20 százalékát és annak Forma 1-es csapatát is átveszi.
Az Aston Martin luxus sportkocsik eladása azután kezdett csökkenni, hogy 2018-ban a londoni tőzsdén bejegyezték, és a vállalat részvényei, valamint pénzügyei tartós nyomás alá kerültek, így segítségre volt szüksége.
A bejelentett megállapodás szerint Stroll 182 millió fontot (73 milliárd forintot) fizet egy 16,7 százalékos részesedésért, amely akár 20 százalékra is felszökhet, ha a társaság eléri az 500 millió fontos (201 milliárd forintos) küszöböt – ez magába foglalja a kibocsátó részvényesek részvényjegyzési jogát is. Az Aston Martin részvényeinek ára a kibocsátás után 30 százalékkal emelkedett.
Mégis csak az SUV a lényeg?
Az elsősorban olasz és kuvaiti magántőke-csoportok tulajdonában álló márka későn tört be a jövedelmező SUV-piacra, emiatt nagy küzdelmek árán tud csak lépést tartani a globális autógyártók tulajdonában álló versenytársakkal.
Az Aston Martin a Geely kínai autógyártóval is folytatott tárgyalásokat, a vállalat azonban több alapvető változást akart volna végrehajtani, mint amit a luxusautó márka terveiben körvonalazott.
Hívószó az F1
Az Aston Martin vezérigazgatója, Andi Palmer szerint a konzorcium, melyet az a Stroll vezet, aki a Racing Point F1 csapat mögött áll, és egy vintage Ferrari flottát is birtokol, számos előnyt fog hozni a vállalatnak.
– Magával hozza tapasztalatait, és hozzáférését egy Forma 1-es csapathoz – mondta Palmer a Reutersnek. – Sokat beszélgettünk az elmúlt években arról, hogy gyökeret akarunk verni a luxuskategóriában, Lawrence Stroll pedig nyilvánvalóan rengeteget tud a luxusról.
Stroll az igazgatótanácsban is pozíciót fog betölteni, ügyvezető elnök lesz, a leköszönő Penny Hughes helyére kerül.
A mostani megállapodás értelmében a Racing Point lesz az Aston Martin F1-es csapata a 2021-es évadtól kezdve. Stroll 21 éves fia, Lance tavaly csatlakozott a csapathoz, Sergio Perez egyik társaként.
Egyedül a világ ellen
Az autógyártók méretüktől függetlenül lépnek szövetségre egymással, hogy csökkenthessék saját költségeiket, és megfeleljenek az új károsanyag-kibocsátási előírásoknak és egyéb kihívásoknak.
Az autóipart azonban lesújtotta az általános keresletcsökkenés Kínában, és a dízelek értesítésének csökkenése Európában, és ezt nem csak a nagy gyártók érezték meg, hanem az olyan kis játékosok is, mint az Aston Martin. Az olyan versenytársak, mint a VW-leány Bentley, vagy a BMW tulajdonában álló Rolls-Royce részesülnek a nagy autógyártók szakértelméből, és osztozhatnak a költségeiken.
A kereslet a kínálat felett
Annak ellenére azonban, hogy a következő években szigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályok lépnek életbe, a vállalat most 2025 utánra halasztotta a befektetést az elektromos hajtásba, a költségcsökkentési szándékai miatt.
A Stroll vezette konzorciumban valószínűleg más nagynevű emberek is szerepelnek, mint például a JCB elnöke, Anthony Bamford, Andre Desmarais vállalkozó, Michael de Picciotto, a telekommunikációs befektető, John McCaw és a hongkongi divatbefektető, Silas Chou.
– Várom az együttműködést az igazgatósági és vezetői csapattal, hogy folytathassuk az új modellek és technikák fejlesztésébe történő befektetést, és hogy újra egyensúlyba hozzuk a gyártást, ezzel a keresletet a kínálattal szemben priorizálva – mondta Stroll.
Borítókép: facebook.com/Lawrence-Stroll-foundation