Elemzések Végre bemutatták az új magyar autót – ez történt a 26. héten

Végre bemutatták az új magyar autót – ez történt a 26. héten

Pardavi Mariann | 2019.07.01 11:44

Végre bemutatták az új magyar autót – ez történt a 26. héten

Legördült a gyártósorról az új magyar Mercedes Kecskeméten. Összefoglaltuk, mi történt a héten a magyar járműiparban. Kattintson a kiemelt szavakra és olvasson bővebben a témában!

  • 760 millió forintos támogatást nyert el a Bay Zoltán Kutatóintézet, a jövőben kiemelten fognak foglalkozni a fémhabok, fémbevonatok, fémalapú kompozitok vizsgálatával.
  • INTERJÚ: – Nem visszük be az erdőbe az ügyfelet, mindig tisztázzuk, hogy vannak olyan alkatrészek, amelyeket nem lehet 3D-nyomtatással létrehozni. A 3D-nyomtatás nem csodamódszer, de óriási előnyei vannak. Nincs előgyártmány, nincs marópálya-generálás, mint a CNC-gépek esetében. Gépeinkbe akár 72 órányi munkát lehet feltölteni, és azok gyakorlatilag felügyelet nélkül elvégzik a munkát – közölte Falk György, a 3D nyomtatással foglalkozó Varinex Zrt. stratégiai igazgatója.
  • Megoldás a munkásszálló a lakhatási és munkaerő problémákra?
  • Érden létesíti új magyarországi vállalati központját és tesztbázisát a világ vezető független járműipari fejlesztő vállalata, az osztrák AVL. Az 5,6 hektáron, zöldmezős beruházással megvalósuló új komplexumban 2020-tól hagyományos és elektromos tesztpadokkal egyaránt dolgoznak majd az új generációs belső égésű, hibrid, valamint elektromos motorok és hajtásláncok fejlesztése, szimulációja és tesztelése kapcsán.
  • Akár 2000 forintot is kereshetnek óránként a diákok: a speciális tudást igénylő munkakörök esetén ilyen magas a szám, az órabérek átlagosan bruttó 1100 és 1300 forint között alakulnak.
  • 50 ezer kamiont lehetne kiváltani, 30 sofőrt 1 mozdonyvezetőre cserélni – derül ki a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének legfrissebb éves elemzéséből.
  • INTERJÚ: – Nagy jelentősége lenne a horizontális együttműködéseknek a kkv-k körében. Egyelőre az a helyzet, hogy kevés az együttműködés, pedig a cégeknek fel kell ismerniük, hogy a szinergiák nagyban segíthetik a kooperáció eredményességét. Az lenne a cél, hogy a know-how, szakmai fejlődés hosszabb távon is az országban maradjon. A K+F+I nagyon nagy fontosságot képvisel az iparágban – mondta el Nyírő József, a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének elnöke.
  • A Linamar 17,6 milliárd forintból valósít meg zöldmezős beruházást Békéscsabán, saját tervezésű, elektromos hajtásba beépülő hajtóművet gyártanak majd. A szerelősorok mellett hajtómű tesztelési kapacitást is kiépítenek, továbbá jelentős fogaskerék-megmunkáló gépparkot hoznak létre. Várhatóan 3-4 hónapon belül elindul a termelés.
  • A Siemens eladja a Rolls-Royce-nak az eAircraft részlegét. A tranzakció száz magyar mérnököt is érint, mivel az eAircraft a németországi mellett budapesti csapattal dolgozik.
  • Új csarnokkal bővült a mezőlaki Adient: a Pápához közeli településen lévő üzemben ülésháttámla- és ülésmagasság állító-, illetve zárszerkezetet, valamint ülésrögzítő rendszereket gyártanak.
  • Névre szóló termoszt is kapnak a kánikulában a győri Audi dolgozói.
  • Bemutatta a Mercedes az új magyar, Kecskeméten gyártott autót.
  • A Margit híd alatt május 29-én felborult Hableány dunai sétahajó 35 emberrel a fedélzetén süllyedt el: 33 dél-koreai turista és a 2 fős magyar személyzet tartózkodott a hajón. Az áldozatok közül heten élték túl a balesetet. A BME mérnökei is segítették a Hableány sétahajó kiemelési munkálatait.

Kiemelt Partnereink