Elemzések Vácon épül tovább az akku-ökoszisztéma – ez történt a 27. héten

Vácon épül tovább az akku-ökoszisztéma – ez történt a 27. héten

Végh Martin | 2022.07.11 07:19

Vácon épül tovább az akku-ökoszisztéma – ez történt a 27. héten

Fotó: MTI

A koreai Nice LMS akkumulátorgyártó üzemet telepít Vácon, tovább erősítve Magyarország szerepét az elektromos járművek gyártásában. Ezenkívül kezdetét vette egy másik, a Volkswagen salzgitteri akkumulátorgyárának építése. Olaszországban a Stellantis alkalmazottjainak az elektrifikáció, míg az orosz autóipari dolgozóknak a szankciók miatt kell új munkahely után néznie. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

A Nice LMS dél-koreai akkumulátoripari beszállító Vácon fogja felépíteni az első európai üzemét. Az akkumulátorokat készítő új létesítmény összesen 5,2 milliárd forintból valósul meg.

A Rába megvásárolta a Rekard Hajtómű- és Gépgyártó Kft. 75,1 százalékos részesedését. Ezzel a haszonjárművekhez hajtástechnikai részegységeket készítő cég a Rába 100 százalékos leányvállalataként működik tovább.

Tovább az e-mobilitás útján

Lefektették a Volkswagen salzgitteri akkumulátorgyárának alapkövét. Az üzem egyike lesz annak a hat akkumulátorgyárnak, amit a német OEM Európában készül felépíteni 2030-ig. Az alapkőletétellel egy időben a VW közölte, hogy a következő években 20 milliárd eurót fordít akkugyártásra.

Újraindult a VW ID. Buzz elektromos kisbusz gyártása Hannoverben. A modell gyártását nemrég azért kellett leállítani, mert gond adódott az akkumulátorával.

Újabb állomáshoz ért az elektrifikáció a Renault-nál. A francia vállalat Cléonban található belső égésű erőforrásokat gyártó üzemében egy új szerelősort adtak át, ahol elektromos motorokat fognak készíteni.

Az elektromobilitás kapcsán a Stellantis-tól az a hír érkezett, hogy a konszern az eddig bejelentetten felül további közel kétezer olasz dolgozójától kíván megválni az idei év folyamán. A leépítést önkéntes távozásra alapozva szeretnék megvalósítani.

Hol csökken, hol felpörög a termelés

A Stellantis olasz gyáraira nem csak az elektrifikáció, hanem a chiphiány miatt is rá jár a rúd. A félvezetők hiánya idén eddig 220 ezer járműre tehető termeléskiesést okozott az olaszországi gyárhálózatnak, ami olyan, mintha az egyik üzem egy tejes évre leállt volna.

A Tesla német gyárában június 11. és 22. között állni fognak a gyártósorok, hogy optimalizálhassák a termelést a ciklusidők megfelezése érdekében.

A Ford romániai gyára a török Ford Otosan tulajdonába került. A török vállalat a következő három évben közel félmilliárd eurót fog az üzembe invesztálni, hogy új modellek gyártását kezdhessék ott meg.

Romló kilátások Oroszországban

A VW úgy határozott, hogy végleg bezárja a kettő közül egyik oroszországi gyárát az alkatrészhez jutás nehézségei miatt. Az egyelőre nem ismert, hogy a másik helyi egységével milyen tervei vannak a német OEM-nek.

Ugyancsak az előző héten a haszonjárműveket gyártó Volvo Csoport bejelentette, hogy elbocsátja orosz dolgozóinak egy részét, az oroszországi jelenlétét ugyanakkor nem tervezi felszámolni.

Fiatalodó buszflotta, növekvő eladások

A budapesti buszflotta 150 új autóbusszal frissül 2023 tavaszán. Székesfehérváron szintén új buszokkal fiatalodik a járműállomány, a városban helyben összeszerelt elektromos Ikarusok álltak forgalomba az előző héten.

Június végére meghaladta az 53 ezret a zöld rendszámmal ellátott járművek száma Magyarországon, ami 2020 elejéhez képest háromszoros növekedést jelent. A járművek mintegy fele tisztán elektromos.

Nőtt az importált használt személygépkocsik száma is. 2022 első hat hónapjában összesen mintegy 69 ezer külföldről behozott járművet helyeztek forgalomba, ami majdnem tíz százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.

Tíz hónap csökkenés után májusban először mutatott éves összevetésben növekedést az autógyártás volumene Nagy-Britanniában.

Trendforduló volt Kínában is, igaz nem a gyártásban, hanem az értékesítésben. Júniusban február óta először nőttek az újautó-eladások, méghozzá nem is kevéssel, bő ötödével.

Nem ilyen jó a helyzet Oroszországban, ahol a nyár első hónapjában 82 százalékkal kevesebb új autót és haszonjárművet adtak el, mint 2021 azonos időszakában.

Életbe lépett az az európai uniós rendelet, ami a közúti közlekedésbiztonság javítása érdekében kötelezővé teszi különböző vezetéstámogató rendszerek használatát, illetve lefekteti az önvezető járművek jóváhagyását szolgáló jogi keretet.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink